View Full Version : patrol paukkuu,mutta mistä?
eli neliveto päällä ja enempi veätystä niin paukahtaa samaten kun hyppäis vaihe pois,mutta auto jatkaa menemistä paukauksen ja nykäsyn jälkeen.Oisko mahdollista manuaali napalukko joka ei kunnolla ota kiinni.Täytyypäs nyt vielä käydä tuolla hangessa rankaasemassa jos syy onkin käytön puute.
Patukkamies
20.02.2008, 19:08
taitaa olla samaa oiretta ku mulla... eli käy neliveto poissa ja palaa takasi
Taitaapi olla vetonivelen juuresta neulalaakerit sökönä ja vetonivel pääsee vemputtavaan liikkeeseen.
kymppi veikkaa että paukahtelee napalukoista. eli ne neulalaakerit murroksen renkaan puolella. ja vanha napalukko muljuaa auki ja paukkuu. myös ne 2 lukkosokkaa on tärkeitä...
Offroad Kainuu
BJ-40 Project
Boar Project
BY: OPA
Elikkäs lisää kierroksia ja enempi lunta,jota taasen sataa.Ens viikko talvilomaa jos särkyy niin ehtii korjaamaan.
kiitokset kaikille,ilmoittelen kun selviää
Patukkamies
21.02.2008, 17:42
pitää vissiin munki purkaa tuo auto talliin osiksi että selviää mikä kilahtelee....
mulla on jakolaatikosta kuulunu kilinä/helinä niin kauan kun auto mulla on ollut ilmeisesti joku laakeri vähän ehtoo puolella,täytys varmaan katella jostain vara lootat valmiiks jos sattuu porsimaan.pitää varmaan ottaa ja hitsata vanhat automaatti lukot kiinni ja kokeilla niillä ja samalla tutkia neulalaakerit.
jos hitsaa manuaali- tai automaattinavat kiinni niin ongelma loppuu.
Offroad Kainuu
BJ-40 Project
Boar Project
BY: OPA
loppu pauke kun laitto automaatit puikkoliimalla kiinni,saas nähä kauanko jakolaatikko kestää kun kilisee aika kivasti.onko jakolaatikkoon saatavana laakerisarjoja ja mistä/paljonko kustantaa.
Rausku4x4
29.12.2008, 00:58
Mulla rupes tekee tommostas pauketta ja nytkettä myös kun ajaa nopeella nelivedolla. Oiskohan napalukoista johtuvaa? Mikäs tuohon vaivaan auttaa?
Rausku4x4
30.12.2008, 14:42
Eikö kukaan tiedä mistä voisi johtua?
kymppi veikkaa että paukahtelee napalukoista. eli ne neulalaakerit murroksen renkaan puolella. ja vanha napalukko muljuaa auki ja paukkuu. myös ne 2 lukkosokkaa on tärkeitä...
Offroad Kainuu
BJ-40 Project
Boar Project
BY: OPA
Eikö se tuosta jo selviä. Kääntöpäät auki ja neulalaakerit vaihtoon.
mikkoimp
30.12.2008, 15:50
ihmeen kauan olen saanut olla avaamatta noita patrollin etuvetareita, mutta silti väittäisin että ei niissä ole neulalaakereita niin kuin esim king capissa on joka aiheuttaa juuri tuota em oiretta...
ei ollu gr:ssä ainakaan mitään neuloja mut vituttamaan rupee kun puoli vuotta vanhat avm manuaaliset alakaa paukkuun... isot pojat sano että valurautaset avm:mät on hyviä mut mulla on tietenkin ne kromatulla kupilla olevat eikä auttanut pyöränlaakerin kirimiset muutakun että lähti väljät pois en tiiä jos ei tuu kelleen mitään mieleen ni meinasin hitsata kiinni ni olkoon sit kiinteät kokoajan...perk!
On siällä neulat. Mikkokin uskoo eikä nyt junnaa vastaan :)
Juurikin useamman akselin purkaneena on vielä tuoreessa muistissa.
joo on siellä neulalaakerit ei ole uskon asia purkua vaan ja omin silmin voi katsella niitä sitten.
ei ollu gr:ssä ainakaan mitään neuloja mut vituttamaan rupee kun puoli vuotta vanhat avm manuaaliset alakaa paukkuun... isot pojat sano että valurautaset avm:mät on hyviä mut mulla on tietenkin ne kromatulla kupilla olevat eikä auttanut pyöränlaakerin kirimiset muutakun että lähti väljät pois en tiiä jos ei tuu kelleen mitään mieleen ni meinasin hitsata kiinni ni olkoon sit kiinteät kokoajan...perk!
On gr:ssäkin neulalaakerit ja vanhanmallisissakans!
Rekisteröimätön
01.01.2009, 21:50
Oisko kellään mittoja ko. neulalaakerista? , vai joutuuko sen hakee nissanin tiskiltä?
Neulalaakeri navassa: n. 35x42x n.15