PDA

View Full Version : Onko golf kivaa?


Posityyhtynen
11.06.2004, 10:26
Onko golfissa teistä mitään mieltä? Itse oon pitkään pitänyt golfia lajeista turhimpana ja taivastellut, kuinka kukaan voi olla siitä (joko pelaamisesta tai katsomisesta) lainkaan kiinnostunut. Muutama viikko sitten yllätin kuitenkin itseni katsomasta golfia ja ottamasta selvää säännöistä. Ennen kuin huomasinkaan oli kolme tuntia vierähtänyt. Oli pakko nähdä, että meneekö se pallo sinne reikään vai ei.

En vieläkään tunnusta, että golf olisi mielenkiintoista, mutta epäilen itseäni, sillä vilkuilen telkkariohjelmia välillä sillä silmällä.

I don't necessarily agree with everything I say.
-Marshall McLuhan-

SamppaFIN
11.06.2004, 10:40
Mielestäni Golf oli turha harrastus. Telkkarista ei normi kisat kiinnosta ja mastereistakin katsoin vain viimeisen päivän.

Viime kesänä kuitenkin otin ensimmäisen kontaktini golffiin.. Kävin rangella ja lyömässä messukylän 3 reiän radan.. Seuraavana päivänä Hiisigolfiin 6 reiän kierrokselle. (Näille ei tarvi greengardia).

Kropasta löytyi jälleen uusia lihaksia jotka olivat todella kipeitä parin päivän jälkeen, lisäksi ulkona kävely ei voi olla pahasta. Kyllä rangella olon jälkeen hieman jo puhaltaa hikeäkin.

Suorituksina olin tyytyväinen sillä pelaamissani 8 radalla sain yhden chipin sisään greenin reunalta ja tein vesiesteräijällä par tuloksen (3), kun kaikki kaverit pommitti lammikkoo. Tossa oli myös mahku birdieen, sillä avaus oli metrin päässä kupista, mutta puttasin silti 2 kertaa.

Ajattelin kyllä tänä kesänä käydä hieman useammin Messukylässä tai Toijalassa, kavereilla on lainata mailat ja rangepallot on muutaman euron / kori. Kierrosmaksut oli messukylään 2€ ja Toijalaan 6€. Ei siis kauhian kallis, ellei halua green gardia.

Hiisigolfissa kävi tuolla samaisella vesiesteellä hassu tapaus, kun katsottiin, että vieressä olevien puiden takana on suuri pleksistä rakennettu mainos teline / lämpömittari.. Naureskeltiin si, että onkohan tohon ikinä kukaan osunu. No viimesenä porukan 'golf-pro' paino onnekkaimman lyönnin golfin historiassa kymmenistä pienistä raoista ja suoraan mittariin. Kaukaa kattottuna näytti, että maali oli irronnut ja pallo pompannut lähistölle. Hetki etsittiin ja selviskin, että pallo olikin läpäissyt pleksin ja lepäsi kiltisti siellä lämpömittarin sisällä. Oli siinä sitten nauramista kun kaveri soitti toiselle: 'Miten golfin säännöt sanoo siitä kun pallo on lämpömittarissa..'. Kaveri muuten löi ton lyönnin range-pallolla (ehdottoman kiellettyä, voi kortti mennä) eli hipsittiin si vähin äänin pois.

Santeri
11.06.2004, 10:52
Mies käy pelaamassa sillon tällön. Itteenikin on jo pieni golf-kärpänen purassu, pari kertaa käyny AP:n mailoilla lyömässä rangelta. Pitäs vaan käydä kurssi, niin pääsisi kunnolla jujulle. Pidän siis golfista.

kumikana
11.06.2004, 10:56
Mä oon pari kertaa kokeilu golf-pallon läimimistä. Säännöistä sun muista ei ole hajuakaan, mutta kyllä se ihan kivaa hommaa oli kun lukiosta käytiin sitä kokeilemassa. Ja se kävi ihan urheilusta koska multakin löyty uusia (kipeytyneitä) lihaksia ja hiki kihos otsalle.
Telkkarista en kyllä tätä lajia katsois.

>>ensin tuli kumi, sitten kana ja sitten muna<<

leivos
11.06.2004, 10:59
Kerran oon käyny rangella ja vähän puttailemassa ja sitten tossa keväällä oli kaverilla mukana mailat mökillä ja vedeltiin vähän tsippejä. Olis tosi hauska, mutta ei millään aika ja rahat riitä enää uusiin harrastuksiin.

~lilium inter spinas~

petris
11.06.2004, 11:08
Golf on ihan OK. Mulla ei riitä aikaa siihen, mutta on masterien viimeistä päivää kiva katsella.

**********************
petris - hautomopäällikkö
**********************

Posityyhtynen
11.06.2004, 14:27
Itse en vielä tiedä olisiko musta golfia pelaamaan. Olen vasta katseluasteella. Sihtini on ainakin tunnetusti äärimmäisen huono, joten kanssapelaajat saattaisi olla vaarassa. Ihme, ettei kukaan ole vielä osoittanut kunnon antigolfi -henkeä. Muutama viikko sitten oisin itse ollut niin hyvä siinä!

I don't necessarily agree with everything I say.
-Marshall McLuhan-

Venlis
11.06.2004, 19:18
Golffista ei ole kokemuksia mutta kyllä se mustakin niihin turhimpiin lajeihin lukeutuu.

Minigolf taas on ihan eri juttu. Ensimmäisen kerran kokeilin sitä pentuna Ahvenanmaalla kun oltiin luokan kanssa leirikoulussa. Mikäs siinä... oikein mukava peli tämä minigolf.

-se mitä en muista, sitä en tarvitse-