View Full Version : Paineyksiköistä
Nyt olis kalliit neuvot hyviä:) Olen laittamassa viimenki migiä ja siihen tarvis saada halpa kaasupullo. Mulla on pari n.10l pulloa joissa lukee metkoja kyljessä... "Contents 20cu.ft/560l Pressure 2200PSIG (70*F)". Muu tuossa on jopa minunki järjellä ymmärrettävissä paitsi tuo paineen yksikkö. Sen verran tajuan kun tuo on tosiaan kokoluokkaa 6kg sammutin että paine on kova. Meinaan jos siinä törpössä on tuo 560l... Tarkotus ois täytättää nuo pullot hiilidioksidilla. Pulloissa on 14mm kierre suoraan päällä. Minkähän laisella liittimellä noihin sais edes jotenki luvallisesti jonku hanan päälle? Nämä sammutinuivelot eikös täytä noita hiilaripulloja?
Perseessä on paska meininki
Off-Road Kainuu Ry
itse tiedän näistä sammuttimista kuin sika satelliitista.
mutta vastaanpa kuitenkin. eikös tollasesta samuttimesta katkasta se putki sietä sisältä ja sitten otetaan se vasta käyttöön...
ja itsehän tuota ei saa tehä.
teetä pullo sammutinhuollossa. tekevät turvallisen ja he myös täyttävät sen myös. tuskin täyttää jos viet sinne oman tekeleen.
kaveri osti noin puoli vuotta sitten 6kg sammuttimesta tehdyt pullon, mieleikuva on että makso muutos 60e. varmistan huomenna, unohdin puhelimen duuniin.
lukot(on)
Joo sammutin voi olla tuommonen... nämä ko. pullot on vähä järeempiä. Tyhjä pullo painaa 5,4kg. Ovat ihan kaasupulloja, muttei aivan peruskaasuja.
Off-Road Kainuu Ry
Racingrabbit
16.02.2008, 19:46
Ota yksi kainaloon ja käy paikallisessa sammutinhuollossa kysymässä,sillähän se selviää.
Nyt sain sen verran tietoo että tämä 2200psig on 147bar. Eli pitäs varmaan riittää hitsikaasulle?
Off-Road Kainuu Ry