PDA

View Full Version : g´een kiekkamittari ei pelaa?


henteri
06.02.2008, 19:42
en tiedä onko alkuperäinen vai jälkiasennus?mutta mittarista mennyt poikki sellainen ohut piuha niin kuin tv antennin piuha,eli yks kulkee suojattuna toisen piuhan kans.laturissa ei ole paikkaa voisko kytkeä johonki muualle?

G280E
06.02.2008, 20:11
on myytävänä sellaisia antureita jotka ottavat kierros sykkeen suihkuputkelta(diesel)mut jos se on sul akuperin ottanut tiedon laturilta niin epäilen ettei ole yhteen sopiva ko anturin kanssa..jos taas bensa,niin tietty puolalta..


-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!

henteri
06.02.2008, 20:24
joo diisseli on.oiskohan nuo suihkulta ottavat anturat minkäs hintaisia?eiks laturissa pitäis olla w kirjain ja siihen liitäntä jos kiekkamittarin aikoo laittaa?

vimakuus
07.02.2008, 13:02
Mulla se anturi tulee sinne kampiakselin päähän hihnapyörän yläpuolelle. Johdon päähän tulee anturi (oiskohan induktiivinen?) ja hihnapyörässä on sellanen tappi mistä anturi saa joka kierroksesta pulssin.

MikkoVuorsola
07.02.2008, 13:28
Se alkuperäinen kierroslukumittari on keskimmäisenä mittaristossa ja ottaa signaalin erilliseltä anturilta, eli luultavasti se sun mittarisi on alkuperäinen, etsin vaan sen johdonpään joka on katkennut ja teet jatkoksen siihen. Mulla on omassa autossa sellainen W-napaan kytkettävä VDO:n iso mittari. Se W-napa on ihan helppo laittaa sinne laturiin itsekkin vaikka sitä ei alunperin laturissa olisikaan. W-napahan on vain yhden käämin pää, ei edes väliä että minkä.
Googleen vaan hakusanaksi laturin W-napa niin eiköhän ala tietoa löytyä.

Kyllä siitä pääsee, se vaan näyttää jyrkältä

henteri
07.02.2008, 17:49
mihin sen vois siellä laturissa laittaa?tai mistä sais oikean singnaalin?siihen kun on nyt laitettu 123 alkuperäinen turbo motti.siinäkään kun ei ollu kiekkamittaria.täytyypi katella oiskos sitä katkennutta johtoa missää?tai siellä kampuran päässä mitään paikkaa.

vimakuus
07.02.2008, 17:57
Ei siinä minunkaan 617 turbossa ollut kiekkamittaria, mutta anturin paikka löytyi silti.



Edited by - vimakuus on 07/02/2008 17:58:37

G280E
07.02.2008, 18:57
quote:
Mulla se anturi tulee sinne kampiakselin päähän hihnapyörän yläpuolelle. Johdon päähän tulee anturi (oiskohan induktiivinen?) ja hihnapyörässä on sellanen tappi mistä anturi saa joka kierroksesta pulssin.



Noinkohan..mielestäni kampiakselin asetit on pumpun ajoitusta/asennusta,vai oliko jakopään merkkejä varten..niin vähäinen on ollut huollon ja remontin tarve ettei enää ole tarkkaan muistissa,mut tällaista..
tais tulla sellainen putkiholkki tyyppinen ratkaisu jolla lukittiin kampura em töiden ajaksi tai jotai:)



-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!

Edited by - G280E on 07/02/2008 18:59:54

Edited by - G280E on 07/02/2008 19:00:54

henteri
07.02.2008, 19:34
LÖYTY.eli siellä kampuran päässä oli sellainen mötikkä mistä oli piuha poikki ja levisi kuin ankan paska kun purin sen irti.mistähän uusi?kampuran voi lukita siihen kiekka anturan viereen tapilla.

G280E
07.02.2008, 19:58
no hittolainen,näinkö olin hakoteillä,liekkö sit unta nähny...

no enpäs ehriny lukea loppuun asti joo et oli siel ne lukitus asetitkin..
no hyvä että löyty,nyt vain kyselee josko jollai nurkissa sellast..



-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!

Edited by - G280E on 07/02/2008 20:00:04

henteri
07.02.2008, 20:44
joo eli ostettais tuo tunnistin sinne kampuran päähän.tai saisko tarvikkeena vastaavaa?