PDA

View Full Version : Broncon muutoskatsastus renkaille!

pate20
04.02.2008, 00:54
eli kuinka isot renkaat menee leimasta

Ford Bronco 2.9 vm.1990

Kovakalu69
04.02.2008, 02:36
quote:--------------------------------------------------------------------------------
eli kuinka isot renkaat menee leimasta

Riippuu minkälaisia vertailurengas kokoja ronkkoon löytyy.

-Enemistö tarkoittaa joskus sitä, että kaikki idiootit on samalla puolella-

-EUvostoliitto. Toverismin toinen mahdollisuus!-

-Metallimusiikki on pelastanut monet Jeesukselta-

http://www.petrisimolin.com/smiley/moon3.gif

04.02.2008, 12:14
205/75-15 vakiona.

En ainakaan itse muuta löytänyt.

Hietsunyymi

Note! This message was posted anonymously!

kesis
04.02.2008, 13:40
Näistä rengasasioista on kinattu iät ja ajat ja aina joku kysyy johonkin merkkiin et kuinka isot ja jne.
Ja viisaat minä tiedän kaikki tyypit vastaa heti oman tietonsa,mikä on yleensä päin helvettiä.
Mun neuvo on et menee kyseisen merkin maahantuojalle ja kysyy sieltä et mikä on se suurin rengas millä kyseinen merkki on tehtaalta lähteny,ja luonnollisesti täytyy olla EU maa.
Ja siihen lisätään ne lainsallimat lisäykset niin monta kertaa löytyy sellasia rengaskokoja et itekkin yllättyy.
Valitettavasti usein maahantuojan myyjät on aika nihkeitä etsimään kyseisiä tietoja ja sit kaikenkukkuraksi veloittavat siitä työstä vielä omansa.

lisää happea

hietsu
04.02.2008, 14:18
No vastataan nyt sitten uudestaan.
Eli vakio on tuo 205/75-15 (689mm) ja siitä halkaisijaa lisää 51mm =740mm ja leveyttähän saa muuttaa 102mm, eli 307 asti.
Näin ollen vaihtoehtoisia kottikärrynpyörä kokoja on esim: 235/75-15, 255/70-15.

Itse yritin selvittää mm. Suomen Fordilta kokoja, mutta eivät löytäneet autosta mitään tietoja, koska ei ole heidän maahantuomamalli(eivät meinanneet myydä edes roiskeläppiä merkkiliikkeestä kun ei löytynyt autoa heidän koneelta), vaan maahantuoja on ollut joku pienempi maahantuoja (nimi ei enää muistissa kun aikaa selvittelystäni on jo 7-8 vuotta).

Myöhemmin Tampereen Auto-Kivitila on ruvennut myymään varaosia näihin amerikan ihmeisiinkin, että sieltä vois löytyä apua?

USAssa tätä on saanut kyllä 31X10.50-15, mutta se ei kelpaa AKElle.

EDIT: Tuo fisun huomaama kirotusvire 54mm-->51mm, mutta asia ei muuttunut mihinkään.

Caravaanari Land Rover
http://personal.inet.fi/koti/hietsu täällä projekti!!
http://cros4wd.com/

Edited by - hietsu on 05/02/2008 15:20:50

Flugfiske
04.02.2008, 15:04
quote:
No vastataan nyt sitten uudestaan.
Eli vakio on tuo 205/75-15 (689mm) ja siitä halkaisijaa lisää 54mm =743mm ja leveyttähän saa muuttaa 102mm, eli 307 asti.
Näin ollen vaihtoehtoisia kottikärrynpyörä kokoja on esim: 235/75-15, 255/70-15.

Teilläpäin on vissiin eri pykälät, kun AKE:n mukaan muutos on 51mm...

<center>__________________________________________________ ____________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>

Edited by - Flugfiske on 04/02/2008 15:05:10

JiiPee
04.02.2008, 15:23
Näissä rengasasioissa kannattaa kysymyksiä tehdä myös katsastuskonttorilla, koska siellä asiaa puidaan kuitenkin muutoskatsastuksen aikana. Sieltä ajoneuvotietojärjestelmästä tai toimiston hyllyltä kansiosta löytynee tyyppikatsastustodistukset, jos on tyypitetty täällä. Niissä on joskus sellaisia rengaskokoja, mitä yksittäisen auton otteessa ei välttämättä lue. Jos saat valmistajalta tai maahantuojalta todistuksen, jolla saat vielä suuremman verrokkirenkaan, niin aina parempi.

Katsastuskonttori ei ole koskaan veloittanut rengastiedoista, joten kannattaa minun mielestä kysyä myös sieltä. Ei kuitenkaan kannata heittää kirvestä kaivoon, vaikka yksi konttori sanoo, että "otteeseen merkitystä lasketaan". Kun hain mazda-rangeriin suurinta vertailurengasta, sanoi kaksi konttoria sen "vain otteeseen merkityt", mutta kolmas kaivoi heti tyyppitiedot ja siellä oli vielä isompi. Eroa oli juuri sen verran, että raja nousi 31" -&gt; 32". Kannatti kiertää useammassa.

Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on