View Full Version : 33'' L-200 alle
Noniin, nyt iski rengaskuume kun kaveri lupas myydä 33x12,5x15 renkaat vanteineen. Tällä hetkellä autossa on 265/75x16 kumit jotka vastaa suunnilleen 32''. Sen verran sovittelin renkaita et takana mahtuu pyörimään hyvin mut eessä ottaa roiskeläppään ja kaaren etuosaan kiinni. Eli auttaako pelkkä vääntösauvojen kiristys ja ehkä pieni kaaren avarrus ja roiskeläpän modaus vai lähteekö homma käsistä? Ja kuinka paljon sauvoja uskaltaa kiristää ettei murrokset pauku? Vinkkejä kaivataan. Näytti kohtuullisen miehekkäältä jo noilla palleroilla. Niin ja auto oli
L-200 Club Cab Magnum vm. -04
Note! This message was posted anonymously!
lavanelikko
26.01.2008, 20:57
Melkein vain avartaisin lokarinkaaria enkä tarttuis vääntösauoihin ettei mee joustot vituileen...
l-200 4X4 2.5Td -96
Timo Sinisalo
Eikö se ole niin että ulosjousto vain huononee, sisäänjousto paranee, loppujenlopuksi ei muutu paljon ?? Tai no jos joku tietää viisaammin niin kertokoon.
Note! This message was posted anonymously!
-pajero-
27.01.2008, 10:47
ei murrokset helposti pauku, vääntösauvoja voit huoletta tiukata oman maun mukaan.
Mites kun noita vääntösauvoja tiukkailee niin eikös aurauskulmat muutu? Minkä kokoset lavanelikol on mitsus alla?
AK
Note! This message was posted anonymously!
Ainakin Pajerossa on ylätukien ja rungin välissä simmipaloja. Ne kun otin pois niin kulmat sai lähes ennalleen.
lavanelikko
27.01.2008, 16:17
Tällä haavaa ihan perus 235/75 15 nastakumi. Kesällä oli 31X10,5 ja ehkä kohta taas uudet moiset, kun vaan sais aikaseks esim. lokarin kaaren levikkeet yms. muuta pientä kivaa. Täytyy koittaa saada 31.set orkkisvanteelle niin sais ne leimallekin joskus...
l-200 4X4 2.5Td -96
Timo Sinisalo
Vääntösauvoja kun kiristää niin jousitus nousee ja jäykkenee, eli siinä kärsii sekä ulosjousto että sisäänjousto. Ohjauskulmista muuttuvat ainakin camber ja auraus. Camberin saa korjattua monesti shimmilevyillä tukivarren väliin ja aurauksen tietysti raidetangosta. Säätäminen kylläkin vaatii nelipistesuuntausvahkeet.
quote:
Vääntösauvoja kun kiristää niin jousitus nousee ja jäykkenee, eli siinä kärsii sekä ulosjousto että sisäänjousto. Ohjauskulmista muuttuvat ainakin camber ja auraus. Camberin saa korjattua monesti shimmilevyillä tukivarren väliin ja aurauksen tietysti raidetangosta. Säätäminen kylläkin vaatii nelipistesuuntausvahkeet.
Tarpeeksi kun muuttaa vääntösauvojen asentoa, laittaa uudemman Pajeron/l200 ylätukivarret, poistaa ulosjoustonrajoittimet, siirtää jarruletkun kiinnitystä ja muuttaa hieman iskarin kiinnitystä tai hankkii pidemmät iskarit niin korkeus ja sisäänjousto on ihan ok. Ulosjousto ja vetareiden kestävyys kärsii. Tollasesta mitsusta saa kulmat säädetty tarpeeksi kohdalleen ihan rullamitan avulla, apusimpukanhelat kun on kulutustavaraa eli niissä on aina sen verran löysää että aurausta ei saa luotettavasti kohdalleen. Laittaa pikkasen reilummin aurausta, koska pyörät tuppaa harittamaan jokaisen mettäreissun jälkeen ainakin 33" pyörillä varustetussa autossa. Noilla uudemman tukivarsilla joutuu camberia säätämään joku 10mm.
=========================================
Mainokset, esitteet, käyntikortit, nettisivut... www.maomao.fi
Niin no aloittajan mitsuhan oli vuosimallia -04, eli ihan kohtuu uuden malliset tukivarretkin varmaan, se on toiseksi uusin malli :) .
Note! This message was posted anonymously!
quote:
Niin no aloittajan mitsuhan oli vuosimallia -04, eli ihan kohtuu uuden malliset tukivarretkin varmaan, se on toiseksi uusin malli :) .
Note! This message was posted anonymously!
Oho, niinhän tuolla lukeekin. Ton koppasissa olen työmaalla nähnyt 33x10,5-15 kumeja alla useammassakin kaivos- ja venäjän ajossa olevassa autossa. Eikä niissä taida mitään korotuksia olla.
=========================================
Mainokset, esitteet, käyntikortit, nettisivut... www.maomao.fi