View Full Version : toyota hilux -04
osaisiko kukaan kertoa mahtuuko vakio hiluxin alle 31/10.5-15 renkaat? olisi tarkoitus hiukan korottaa maavaraa renkailla. toinen vaihtoehto olisi 31/10,5-16 tai 325/85-16 mites niiden laita mahtuvatko? olisi myös tarkoitus vaihtaa ns. "pohjapanssari" 6mm kovaan alumiiniin jota käytetään esim. junien esteraivauslevynä joten pitäisi ainakin kestää.
Note! This message was posted anonymously!
Mahtuu ja taitaa olla myos vaihtoehtoinen ensiasennus kokokin
Edit: siis tuo 31x10,5x16 tai 265/70 16
SLCK 62
FJ Cruiser -08
Edited by - PETEBJ75 on 26/01/2008 15:00:47
Toi noin, kuuleman mukaan -03 vakio Hiluxissa 31*10.5*15 ottaa hitusen kiinni tietyissä tilanteissa. Tästä voisi päätellä, että 31*10,5*16 ja varsinkin 325*85*16 ottaa kiinni jo vähän enemmänkin.
´romuistaan mies tunnetaan´
31x10,5x15 mahtui suoraan ainakin mulla. 265x75x16 otti edestä toiselta puolelta sisäänjoustaessa kiinni lokasuojamuoviin, pienen trimmauksen jälkeen ei ota enää.
Mikähän tuo 325/85-16 rengas on?! Tarkoittanee 325/60R15 kumia? Tuon kokoista kun ei ole keksittykään, ja vaikka olisikin, rengas vastaisi halkaisijaltaan 37.8":n kumia. Samoin 31x10.50-16 kumeja ei ole olemassa, ja vaikka olisikin, ulkohalkaisija on n. 31" vaikka vannekoko olisi 15 tai 16 tai mitä muuta tahansa.
Ja varmasti sopii 31" alle, jos vanteet on yhtään säädyllisellä offsetilla. 32" tai 265/75R16 saattaa vaatia pientä fiksausta kuraläpän kohdalla.
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
no toivottavasti nyt sitten mahtuvat sillä sellaiset ostin 31/10.5-15 insa sahara turbot huomenissa vanteille ja koeasennus. vanteina taitaa olla 8*15" mangelsit.
Note! This message was posted anonymously!
Mutamies
07.02.2008, 18:49
Hyvin mahtuu pyörimään 31" saharat. Hienoinen vääntösauvojen kiristys antaa jo todella kivasti tilaa. Tässä mun pirssi kukoistuksen aikoinaan.
Ai piti vielä mainita että autossa on 8x15 mangelssit.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Mutamies-Salainen4.jpg
-Jeppismeininki ja v***lla päähän-
Edited by - Mutamies on 07/02/2008 18:51:37
josko joku voisi minua valoittaa tuosta vääntösauvojen ruuvaamisesta? ja saa vääntää rautalangastakin kiitos
Note! This message was posted anonymously!
quote:
josko joku voisi minua valoittaa tuosta vääntösauvojen ruuvaamisesta? ja saa vääntää rautalangastakin kiitos
Note! This message was posted anonymously!
http://toyota.off-road.com/toyota/article/articleDetail.jsp?id=398514
Note! This message was posted anonymously!
täytyy kokeilla tuota säätöä, kun ihan pikkuisen ottaa kuminulkoreuna lokariin kiinni, kun kääntää rattia puoleen väliin. tai sitten annan pajavasaraa täytyy nyt vielä katsoa mitä tekee
Note! This message was posted anonymously!
hiluxi tuli noin vuosi sitten ostettua ja nyt pitäisi alkaa siitä tekemää vähän maasto kelpoisempaa autoa.
mitä kaikkea pitää ottaa huomioon jos korottaa hyttiä rungosta 1-2" kyseessä siis -04 hilux. v onnistuuko noin vain, eli pultit auki hyttiä ylös palat väliin ja hytti päälle? vai pitääkö ottaa jotain huomioon ja mitä?
mikäs olisi paras mahdollinen materiaali koropaloille?
niin ja tuosta vääntövarsi hommasta vielä mitähän pulttia pitää kiristää? ja mikä olisi hyvä säätö ilmeisesti yli 1,5" ei kannata korottaa kiristämällä???
kiitän avusta
quote:
Hyvin mahtuu pyörimään 31" saharat. Hienoinen vääntösauvojen kiristys antaa jo todella kivasti tilaa. Tässä mun pirssi kukoistuksen aikoinaan.
Ai piti vielä mainita että autossa on 8x15 mangelssit.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Mutamies-Salainen4.jpg
-Jeppismeininki ja v***lla päähän-
Edited by - Mutamies on 07/02/2008 18:51:37
voisitko kertoa että mistä niitä vääntövarsijousia oikein kiristetään itselläni ei ole mitään hajua. kiitos
yuomu: etkö saa linkkiä auki, vai mikä? Onhan siinä kuvatkin jos ei englanti taitu.
Tässä hätäinen suomennos kuvineen:
http://toyota.off-road.com/toyota/data/articlestandard/toyota/032007/398514/mainnut.jpg
Tässä kuva säätöpultista ja mutterista vm. 88-95. Tässä mallissa ei ole lukkomuttereita.
Kiristä 22 mm pulttia muutama kierros (5-10 kierrosta). Katso että mutteri yläpuolella ei pyöri mukana. Jos pyörii, sulla on luultavasti huonokuntoinen pultti mikä olisi syytä uusia. Uusi maksaa n. $6 Toyota-liikkeessä.
http://toyota.off-road.com/toyota/data/articlestandard/toyota/032007/398514/22mmbolt1.jpg
Voit pitää kiintoavaimella kiinni mutterista jos se pyörii mukana, mutta jos pulttia on vaikea pyörittää, on aika uusia pultti ja mutteri. Tee sama säätö toiselle puolelle. Pyöritä pulttia yhtä monta kierrosta.
Ja jos ei ole sattunut silmään nämä säätöpultit, ne on suunnilleen etupenkkien etureunan kohdalla rungossa.
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Mutamies
13.02.2008, 20:16
Nuo pultin kannat töröttää suoraan alaspäin ja näyttää vähän pyöränpulteilta mutta isompia, ja kätevintä on kiertää mutterikoneella. 5-7 kierrosta voi vielä ottaa, jos ottaa enemmän niin ei jousta alaspäin koska topparikumi ottaa kiinni.(tosimies heittää sen helvettiin)
Jos koppaa ja lavaa nostat rungolla, niin etupuskurin ja mahdollisen karja/valoraudan nosto edessä. Muuten jää ikävä rako maskin ja puskurin väliin. Polttoaineen täyttöön laitat jatkon. Flektin kehän varmistat, ettei ota kiinni flektiin. Nailon tangosta teet korotuspalat ja haet pitemmät pultit.
-Jeppismeininki ja v***lla päähän-
jees kiitos vain. yritän etsiä oikeaa pulttia huomenissa.
Kannattaa keventää etupäätä tunkilla ennen ruuvailua, säilyy kierteet pidempään.
Paras vaihtoehto olisi laittaa SDORIn 1" palikat ja LÖYSÄTÄ 5-10 kierrosta.
-------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
Hiluxiin 33" (http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/Hilux%20N170%20.pdf)
Mihin kaikkeen tuo vaikuttaa, kun kiristää nuita sauvoja? Tänään vilkasin taas auton alle ja sieltähän ne vihulaiset löytyivät ensi silmäyksellä. Huomenna olis tarkoitus kiristellä niitä.
Tuo korotus on käynyt mielessä, mutta taidan jättää homman kesään on, sitten vähän mukavempi tehdä.
Kiitos vain neuvoista.
quote:
Mihin kaikkeen tuo vaikuttaa, kun kiristää nuita sauvoja? Tänään vilkasin taas auton alle ja sieltähän ne vihulaiset löytyivät ensi silmäyksellä. Huomenna olis tarkoitus kiristellä niitä.
Tuo korotus on käynyt mielessä, mutta taidan jättää homman kesään on, sitten vähän mukavempi tehdä.
Kiitos vain neuvoista.
Vaikuttaa jousen esijännitykseen. Eli jos väännät tiukemmalle, keula nousee ylemmäksi, jousitus tulee himpun kovemmaksi ja pyöränkulmat menee vähän pieleen (joten säädettävä korotuksen jälkeen).
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
quote:
Vaikuttaa jousen esijännitykseen. Eli jos väännät tiukemmalle, keula nousee ylemmäksi, jousitus tulee himpun kovemmaksi ja pyöränkulmat menee vähän pieleen (joten säädettävä korotuksen jälkeen).
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Tuo on vanhemman N110 ongelma, ei muutu mihinkään tässä uudemmassa.
Pystykallistus olisi hyvä muuttaa nollaksi jos on leveämmät nakit alla, voi kulua ulkosyrjistä vakiolla.
-------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
Hiluxiin 33" (http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/Hilux%20N170%20.pdf)
Edited by - ariman on 15/02/2008 18:23:19
säädin 8 kierrosta kireämälle kyllähän se nousi, mutta hyvin vähän. no pää asia ettei kurvissa raavi sisälokariin.