View Full Version : diesel/bensa nissanin perävälitys?
Onko 4x4 bensa king capin ja 2.7 diesel terranon perävälityksissä eroa?
King cap:iin on vaihettu 2.7 terranon kone ja laatikko, huippunopeus 5. vaihteella on 100km/h. 4. vaihteella kaasu pohjassa kulkee 90km/h. luulis nyt vähän enemmän kulkevan kun 2.5d 2wd king cap kulkee 140-150. Onko välitys niin paljon eri ettei jaksa enään 5. vaihteella kulkea?
Note! This message was posted anonymously!
quote:
huippunopeus 5. vaihteella on 100km/h. 4. vaihteella kaasu pohjassa kulkee 90km/h
Kerro vielä, paljonko kone kiertää noissa tilanteissa. Sama vaikutus, eli ettei saa vauhtia tarpeeksi, tulee sekä liian pitkillä (ei jaksa) että lyhyillä (rajoitin) välityksillä. Siispä: millä koneen kierroksilla yllä mainitut nopeudet saadaan aikaan?
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
yleensä dieseleissä on harvemmat perävälitykset, kun koneen käyttökierrokset jää bensakonetta alemmaksi. Vaihdelaatikoissa kun on yleensa samanlaiset välitykset.
Voisin melkein lyödä vasemman kivekseni vetoa, että tässä on käyny juurikin noin. Mutta: nyt ainakin metässä riittää välitykset hitaaseen etenemiseen...
quote:
quote:
huippunopeus 5. vaihteella on 100km/h. 4. vaihteella kaasu pohjassa kulkee 90km/h
Kerro vielä, paljonko kone kiertää noissa tilanteissa. Sama vaikutus, eli ettei saa vauhtia tarpeeksi, tulee sekä liian pitkillä (ei jaksa) että lyhyillä (rajoitin) välityksillä. Siispä: millä koneen kierroksilla yllä mainitut nopeudet saadaan aikaan?
Hankala tarkasti sanoa kun ei kiekkamittari pelaa mutta perstuntumalla ei kierrä loppuun asti isoimmilla vaihteilla. Tosin ilmansuodatin oli sen verran pien peitossa että mahto olla alkuperäinen ja osa syy ahdistukeen. Huomenna uus paikalleen ja kokeilla oliko vaikutusta.
Note! This message was posted anonymously!