View Full Version : turvakaarista
hyväksytäänkö tällänen ratkaisu suomen trialin katsastuksissa että kaaret lähtee tosta putken päältä? vai...
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Jii-Jii-kaari.jpg
www.montenegrooffroad.com
eikö kukaan tiedä??
www.montenegrooffroad.com
Ei ole kuin hataria muistikuvia eikä niiden varaan voi laskea.
Silti sanon ääneen että ei.
Eiks sääntökirjassa lue?
"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
offroadjouni
22.01.2008, 16:35
Oman käsityksen mukaan kelpaa koska säännöissä sanotaan: "Putkirunkoautoissa ei korikiinnityksessä vaadita vahvike/ kiinnitys lappuja." -> http://www.akk-motorsport.fi/saannot/offroad.htm#turvallisuus
/* Life Begins at 35" */
blenheim
22.01.2008, 16:41
Voisin ihan kylmiltään veikata, että säännöissä sanotaan jotakuinkin seuraavaa: "Pääkaaren on oltava yhtä kappaletta ja pulttiliitoksella rungossa kiinni tai hitsattu tukevasti runkoon." Tuo näyttää siltä, että pulu olisi käynyt kakkimassa putken liitoskohtaan...
Aivan varmasti retkahtaa jos katollensa kääntyy. En hetkeäkään usko tuon olevan toimiva ratkaisu. Suosittelisin ennemmin semmosta ratkaisua, että teet tuon pääkaaren ihan yhdestä palasesta ja pistät kunnolla alarunkoon kiinni ja sitten hitsaat nuo eteen lähtevät putket siitä pääkaaren pinnasta ja liimaat vaikka lattaraudan palaset vahvistamaan liitosta siihen liitoskohtaan, niin että tulevat kumpaankin putkeen tukevasti.
piraten palstalla paljon tolleen tehneet mut ei aina tiedä kelpaako ne täällä suomessa samalla tavalla miten noi naapuri maiden äijät on tehny
www.montenegrooffroad.com
offroadjouni
22.01.2008, 17:20
Pääkaarihan päättyy tässä ~lantiotasolle, joka ei ole kiellettyä. Tuo alaosa on vain osa putkirunkoa - imho.
/* Life Begins at 35" */
offroadjouni
22.01.2008, 17:21
quote:Tuo näyttää siltä, että pulu olisi käynyt kakkimassa putken liitoskohtaan...Eiköhän siinä ole vasta hepattu putket toisiinsa, ihan varmasti hitsataan/hitsattiin myöhemmin täysillä saumoilla.
/* Life Begins at 35" */
kelpaa se. ei ole mitään syytä miksei kelpaisi ja putki runko autossahan on aika vaikeeta määrittää päärungon korkeus. se voi olla alhalla tai silmien korkeudella, miten nyt rakentaja itse sen määrittelee. muutenkin helpottaa kaaren vaihtoa jos kaataa putket mutkalle....
pultti liitokset on korillisia maastureita varten...............
ton kaaren vaihdon kannalta tuota ajattelinkin et juuri siinä helpottais. juuri vanhaan autoon (jömbikseen) pääkaarta vaihtamassa ja on aika lailla mielenkiintoinen vaihtaa kun menee alas (lattiaan) saakka
www.montenegrooffroad.com
quote:
kelpaa se. ei ole mitään syytä miksei kelpaisi ja putki runko autossahan on aika vaikeeta määrittää päärungon korkeus.
pultti liitokset on korillisia maastureita varten...............
Kelpaa myös mun mielestä. Ja vaikka omassa projektissa on ihan selkeä runko, niin oon vaan lisännyt hitsaamalla siihen noi putket, jotka on siis myös osa runkoa ja kaaret tulee pulteilla noihin lappuihin kiinni, korin kiinnitys on samalla vain noissa pulttikiinnityksissä.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Pauli-alusta.jpg