PDA

View Full Version : panhard ja katsastus

SLehto
20.01.2008, 13:37
onko kellään tietoa, meneekö panhard hässäkkä leimasta läpi jos päissä unipol päät ?

--------------------------------
reggaava nyybi

-MaTTi-
20.01.2008, 14:30
Pitää olla tehdasvalmisteinen ja tieliikenteeseen tarkoitettu, tarvittaessa asiasta esitettävä luotettava selvitys.

SLehto
20.01.2008, 15:45
niin vähän tuumasinkin, kiitos vaan vastauksesta =)

--------------------------------
reggaava nyybi

jnu
21.01.2008, 02:26
Lehtijousiautossa lisätukivartena ehkä..

Suzuki 416 TSI

Kokku
14.02.2008, 10:48
Ei ainakaan mulle ole mitään sanottu katsastuksessa kun mantaan tein itse toisen pään säädettäväksi kun alkuperäinen meni kunnon sladin myötä mutkalle. On leimattu ainakin 2 kertaa sillä. Nyt kestää kun paksumpi seinamäistä putkea.

Onhan valkokilpisissä F läisissäkin jokaisessa jossa yleensäkin on niin itsetehty ja säädettävä.

Kai siinä kannattaa käyttää maalaisjärkeä jos tekee itse, ei leimalla tule sanomista jos asiallinen. Saahan nelilinkin rakentaa katuautoon ja sen saa jopa leimattuakin. Näin ainakin porvoossa... kerron jokusen auton (lue opelin) kokemuksella.

-Pinkkipaholainen-

14.02.2008, 11:42
quote:
Ei ainakaan mulle ole mitään sanottu katsastuksessa kun mantaan tein itse toisen pään säädettäväksi kun alkuperäinen meni kunnon sladin myötä mutkalle. On leimattu ainakin 2 kertaa sillä. Nyt kestää kun paksumpi seinamäistä putkea.

Sehän ei tee asiasta yhtään sen laillisempaa vaikka joku katsastusmies tekeekin virkavirheen ja hyväksyy jotain mitä ei pitäisi. Kannattaako siitä nyt äällä huudella...

Note! This message was posted anonymously!

-MaTTi-
14.02.2008, 20:49
quote: 13§

b)Autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuunottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys.

Onko tuota ny vaikee tajuta? Laki on laki eikä tuossa saa valitettavasti maalaisjärkeä soveltaa. Jos jossain hyväksytään omavalmisteisia akselistonosia, niin eihän se silloin oikein ja määräystenmukaisesti ole katsastettu! Eri asia jos niitä ei joku puusilmä oikeasti huomaa, onhan tehdasvalmisteisiakin säädettäviä panhardeja olemassa moneen eri pirssiin.