Kertokaas nyt asiasta tietävät miten tämä vari-lok lukko toimii? Aiheuttaako ongelmia etuakselilla ajettaessa liukkaalla alustalla(jäällä)?
Haulla ei oikeen löytyny tietoa, enkä oikee nuita vieraita murteita ymmärrä.
http://www.allpar.com/model/99gc.html
Eli toimii sillen, että tasauspyörästössä on öljynpaineella toimiva monilevykytkin joka ottaa voimansa akseleiden pyörintä erosta: jos pyörivät samaa nopeutta, ei painetta> kytkin auki. Jos pyörii eri nopeutta > pumppu tuottaa painetta > levyt kytkeytyy =lukitsee
http://www.4x4now.com/bd0599a.gif
http://www.4x4now.com/bd0599.htm
Samanlainen on keskitasauspyörästössä tuossa Quadra-Trac II:ssa.
Samanlainen on Hondan Dualpump systeemi H-RV ja C-RV malleissa
_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#
#LJ 70 -90#
Edited by - HäRVeli on 19/01/2008 00:28:07