HEKULIINI
02.06.2004, 08:16
Siis pakokaasujen kierrätystä... Voikohan kyseisen toiminnan poistaa huoletta käytöstä? On kuulemma yleisin syy "pröppöttelyyn" tyhjäkäynnillä. Vaikuttaako oleellisesti päästöihin? Eli meneekö läpi katsastuksesta?
4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!
Letku irti vaan ja tukkoon. Ei vaikuta päästöihin tyhjäkäynnillä!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
HEKULIINI
02.06.2004, 08:54
No eihän se tietenkän voi vaikuttaa päästöihin tyhjäkäynnillä, kun sen kuuluukin kytkeytyä päälle vasta isommilla kierroksilla. En vaan heti hokannu! Kiitos avusta!
4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!
HEKULIINI
03.06.2004, 08:34
quote:
Letku irti vaan ja tukkoon.
Asiaa enemmän tutkittuani ajattelin laittaa jonkin ohuen levypalan tulpaksi imusarjan ja egr:n väliin... Onko ihan huono idea? Ja tietysti ylimääräiset letkut pois...
Eilen testasin EGR:n toimintaa, ja huomasin, ettei se sulkeudu täysin, ainakaan tarpeeksi nopeasti, joten tyhjäkäynnillä auto hieman pröpeltää ja saattaa joskus jopa sammua, kun nostaa jalan pois kaasulta...
Mitenkäs tuo CCV vaikuttaa koneen toimintaan? Huomioin, että jos sen imuletkun tukkii, niin kierrokset laskevat jonkin verran(900==>800). Pitäisikö Venttiilikopassa olla jokin takaiskuventtiili(epäkunnossa?), jotei öljyt pääse ilmanputsariin? Huomasin vaan, että suodattimessa oli hieman öljyä kohdassa, mista CCV ottaa ilmaa.
4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!