View Full Version : Hiluxin vääntösauvat
MIten tapahtuu kiristys ( korotus )? Siellä on 23mm pultti ja sen kun löysyttää ( avaa mutterin )ja rupee kiertää, ni sitkö pitäs nousta?Paljonkohan sitä pitää puöritellä?
Note! This message was posted anonymously!
ettei vain tarttis kääntää booreilla?
Note! This message was posted anonymously!
ettei vain tarttis kääntää booreilla?
Note! This message was posted anonymously!
Oisko noin?Kuka tietäs?
Note! This message was posted anonymously!
Oisko noin?Kuka tietäs?
Note! This message was posted anonymously!
Mulla ainakaan ole muuta kuin 22mm kantainen pultti josta kiristetään, ei siis mitään lukitusta. Laatikon kannatinpalkista vähän taaksepäin rungon vieressä molemmin puolin.
´romuistaan mies tunnetaan´
Mulla ainakaan ole muuta kuin 22mm kantainen pultti josta kiristetään, ei siis mitään lukitusta. Laatikon kannatinpalkista vähän taaksepäin rungon vieressä molemmin puolin.
´romuistaan mies tunnetaan´
Käyttäjä
15.01.2008, 16:09
Siel on yks tai kaks mutteria,jos yks niin kiristelemään jos kaks niin toinen on lukkomutteri joten se höllälle ja toista kirraamaan
- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja"at"offipalsta.com
http://www.4x4cup.com/
www.slck.net
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kayttaja-sig.png
Käyttäjä
15.01.2008, 16:09
Siel on yks tai kaks mutteria,jos yks niin kiristelemään jos kaks niin toinen on lukkomutteri joten se höllälle ja toista kirraamaan
- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja"at"offipalsta.com
http://www.4x4cup.com/
www.slck.net
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kayttaja-sig.png
Vilkutin
16.01.2008, 15:01
enpä usko että tarvii pooreja muutella, saapi rajotittimia vasten hyvin tod.näk. vaan kirraamalla. Tietty riippuu kuin paljon on painoa nokalla, vinssi, ja puskurit yms.
vm.91 Hilux 4WD
vm.91 L200 4WD
Viime viikonloppuna just omasta hilusta ne kirrasin. Mulla oli vaa sen pultin alla olevat puoliympyrän malliset palat nii jumissa et lähti pyöriin mukana. Piti lämmittää niitä,että irtos. Jos yläpuolella on vaa yks mutteri nii ei tosiaa tartte välittää siitä. Se pyörii mukana. Ei muuta ku pulttipyssy laulamaa ja kattoo vaa et kirraa kumpaaki tasasesti. Ite kirrasin ne ihan tappiin asti,eli tukivarsi vastaa pohjaanlyöntikumiin.
www.harski83.vuodatus.net
harri4x4
16.01.2008, 17:05
Tarkistakaa sitten auraukset, muuttuu jonkinverran.
t. harri
Tulee muuten hiukan tönkkö jos kiristää "tappiin asti" Muutenkaan ei voi kovin paljon kiristää jos haluaa että on koko joustomatka käytössä edelleen. Siis menee liiasta kiristyksestä liian jäykäksi.
´romuistaan mies tunnetaan´
Laittakaa 1" SDORIn palikat ja löysätkää reilusti :)
On joustoja enempi kuin orkkiksessa ja taatusti mukavampi.
-------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
Hiluxiin 33" (http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/Hilux%20N170%20.pdf)
Kannattaa nostaa suurin paino pois pyöriltä tunkilla kun säätää, liikkuu helpommin ja jengat kestää pitempään.
-------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
Hiluxiin 33" (http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/Hilux%20N170%20.pdf)
Jep. Tosiaa auraukset meni persiilleen ja keula on turhan jäykkä. Jäykkyyden kans kyl pärjään, mutta auraukset pitäs viikonloppuna säätää.
www.harski83.vuodatus.net
Tuolta noita arimanin mainitsemia palikoita www.4crawler.com
´romuistaan mies tunnetaan´
Edited by - MF356 on 16/01/2008 18:18:41
Just just! Onkos arvokkaitakin palikoita tuollaset? Melki tappiin nostettu keula on niin jäykkä ja juostot sen mukasia ett tuollaset palikat olis varmaan hyvät? Misä noita tehrää? Eikö tämä vesileikkuu-spesialisti tuollasia vääntäs helposti? Kalliomäki vai mikä hän oli?
Note! This message was posted anonymously!
Ameriikassa tehdään, maksavat n.85 euroa omaan postilaatikkoon kannettuna ja tulivat alle viikossa, siinä ajassa ei varmaan ole vielä vesileikkuu koneeseen edes ohjelmaa väännetty :)
´romuistaan mies tunnetaan´
selvennätkö Ariman vähän tota sdor 1" palikkaa?
Note! This message was posted anonymously!
quote:
selvennätkö Ariman vähän tota sdor 1" palikkaa?
Note! This message was posted anonymously!
Kaho täältä kuvatuksia: http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=43707
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
tonnisata
18.01.2008, 02:31
Onko noi lailliset että saa olla leimallakiinni ? Mulla ois tuolla tallissa kaks sarjaa, en o varma kummat laitan kun eri vahvuset .
-------------------------------------------------
tuntuuko että onnistuu ?
quote:
Onko noi lailliset että saa olla leimallakiinni ? Mulla ois tuolla tallissa kaks sarjaa, en o varma kummat laitan kun eri vahvuset .
-------------------------------------------------
tuntuuko että onnistuu ?
"Asianmukaiset" tieliikennekäyttöön tarkoitetut korotuspalat saa laittaa. Nämä on sellaset. Muutoskatsastaa pitäisi.
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Oisko tonnisata sulla myydä tuo toinen satsi jos 1 1/2" korkea olis vapaana?
Note! This message was posted anonymously!
Asianmukaiset! Tein soittokierroksen lähi asemille ja punasta näkivät kun kysyin.. Onko ja mistä saa lapun joka kelpaa inssille näyttää jotta viritys menee läpi?
Note! This message was posted anonymously!
jos tarvetta hiluxin spacereistä niin pistä mailia mulle.
No nyt pisti mietityttää taas tuo asia... kyllä leiman ehdottomasti haluan, jottei tule jälkikäteen sanomista noista! Mistä olette noille hyväksynnän saaneet ja jos olisi niitä argumentteja tarjolla. Vaikeeksi=kalliiksi menee risukeulan nosto, jos ei nuo kelpaa. Ei kuitenkaan kehtais pohjoispohjanmaalta kehäkolmoselle lähtä katsastaa autoa.
t, another anonyymi
Note! This message was posted anonymously!
Kuten ylempänä olevan linkin kuvasta näkee, niin ei ne palikat ole kovin silmiinpistävät. Että paikalle vaan ja suu suppuun.
´romuistaan mies tunnetaan´
Ok, jospa ne ei sen kummemmin tutki noita, kun samalla pitäs 32" renkaat muutoskatsastaa alle. Eipä se tietenkään paljon siitä tilanteesta ulkonäöllisesti poikkee että ois sauvat kirrattu tappiinsa.
Sitten jouset taakse ja iskarit ympäriinsä vielä vaihtaa. Toivottavasti ei nyt mene liikaa offtopic kun kysytään samaan syssyyn, että miten nuo dobinsonin iskarit GS59-088 eteen, GS59-223 taakse ja lisäksi variable kiekurat C59-159V sopii 4Runneriin vai pitääkö ottaa vastaavat OME:n?
Miten tuo variable tai heavy duty kierrejousi soveltuu kokemusten mukaan arkiajoon? Pompottaako runnerissa pahasti tai?
Note! This message was posted anonymously!
Mulla on valmistajan lausunto että ne on hyväksytyt tieliikennekäyttöön:
quote:These are perfectly adaptable for road traffic and are used in the states mostly on vehicles that double as daily drives/weekend wheelers. The design is very low risk. Basically it's a block of metal with Class 12.9 capsrews replacing the mid grade OEM hardware. In fact, they make the on-road ride more comfortable and compliant. From my stress analysis there is simply no way to crush the spacer as the rest of the front end, frame, body mounts.. pretty much everything else will fail first.
Frank
quote:
Asianmukaiset! Tein soittokierroksen lähi asemille ja punasta näkivät kun kysyin.. Onko ja mistä saa lapun joka kelpaa inssille näyttää jotta viritys menee läpi?
Note! This message was posted anonymously!
Eihän näitä aina soittamalla saa selvitettyä, ei kukaan uskalla puhelimessa luvata mitään mitä ei ole ite ennen nähnyt eikä kuullut.
Suoraan lakipykälästä:
"autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys;"
Mitä tässä enää tarttee ihmetellä? Se nyt on sitten katsastajasta kiinni tarvitseeko hän luotettavaa selvitystä ja minkä katsoo luotettavaksi ja minkä ei.
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Edited by - -MaTTi- on 24/01/2008 21:10:24
Mitkä -MaTTi- sulla nuo etuiskarit noiden spacereiden kanssa oli runnerissa? Kuvien perusteella eivät miltään speciaalilta vaikuta? Eli käykö vakio iskareiden pituus vai tartteeko pidemmät?
Note! This message was posted anonymously!
Vakioiskarit ei riitä kuin tolle 1" palikalle, 1½" palikalla tarvii jotain jatkoa iskariin tai pidemmät iskarit.
-------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
Hiluxiin 33" (http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/Hilux%20N170%20.pdf)
Edited by - ariman on 25/01/2008 17:20:22
quote:
Mitkä -MaTTi- sulla nuo etuiskarit noiden spacereiden kanssa oli runnerissa? Kuvien perusteella eivät miltään speciaalilta vaikuta? Eli käykö vakio iskareiden pituus vai tartteeko pidemmät?
Note! This message was posted anonymously!
Ne oli jotku Monroen Gas-Magnumit. Pituudesta en tiedä muuta kuin että pikkusen jäivät rajoittamaan täyttä ulosjoustoa, vaikka vähän yläpään kiinnitystä fiksailin.
Eli mulla on käsitys että omia voi käyttää, mutta täyden hyödyn saadakseen tarttis jotku pidemmät.
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Ainakin OME:t on hiukan pidemmät, maksavat n. 100e kappale.
´romuistaan mies tunnetaan´
Onko se vääntösauvojen kiristyspultti tämä tässä kuvassa? Kiristetäänkö tuota mutteria vai pulttia? Jos pulttia niin pitääkö mutteria ensin löysätä?
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/torsion_bars/rear_mount.jpg
Kiristä pulttia, laita lenkki tonne ylös niin näet jos se yrittää pyöriä mukana niin pidät vastaan. Omassa en ole tehnyt tolle ylämutterille mitään muuta kun vahtinut että pysyy paikallaan.
Sitten ennenkuin alat kääntelemään niin tunkilla suurin paino pois keulasta, kestää nuo kierteet paljon paremmin tossa pultissa/mutterissa.
Omassa on löysätty noita jonkin matkaa (1" SDORIt).
Onnistuuko sama homma takapotku hilussa? etupäätä haluisin hiukan jäykemmäks, nyt tuntuu melko vetelältä.
Ettei ihan joka risteykses nostas takapyärää. :D
Onnistuuko sama homma takapotku hilussa? etupäätä haluisin hiukan jäykemmäks, nyt tuntuu melko vetelältä.
Ettei ihan joka risteykses nostas takapyärää. :D
Kyllä onnistuu.