View Full Version : Unimog tietäjät Huom!
Törmäsin tämmöseen Unimog yksilöön ja nyt pitäis saada vähän tietoa?
Eli: Pystyykö kukaan kuvan perusteella päättelemään mallia/n.vuosimallia? k.o. koneesta?
http://i85.photobucket.com/albums/k49/Pikapakki/MSP01_C.gif
http://i85.photobucket.com/albums/k49/Pikapakki/MSP01_A.gif
http://i85.photobucket.com/albums/k49/Pikapakki/MSP01.gif
Etukäteen kiittäen..
Jaahas, no niin varmaan
quote:
Törmäsin tämmöseen Unimog yksilöön ja nyt pitäis saada vähän tietoa?
Eli: Pystyykö kukaan kuvan perusteella päättelemään mallia/n.vuosimallia? k.o. koneesta?
http://i85.photobucket.com/albums/k49/Pikapakki/MSP01_C.gif
http://i85.photobucket.com/albums/k49/Pikapakki/MSP01_A.gif
http://i85.photobucket.com/albums/k49/Pikapakki/MSP01.gif
Etukäteen kiittäen..
Jaahas, no niin varmaan
En tiedä, mutta helmi peli!!! Mutta oleks sä saanu hintaa tietoon sille mogin akselikasalle, mistä oli sulla kuva tääl joskus aiemmin????????????????
<center>---------------------------------------
www.pirate4x4.no
www.pirate4x4.com
www.formula-offroad.fi
</center>
Olin unohtanu tyystin koko asian, pitää laittaa viereille jahka taas muistais..
paljonkohan tuommosesta kuvan Unimogista kärsii köyhtyä..?
Jaahas, no niin varmaan
Taitaa olla 406. Vuosimalliksi veikkaan 70-loppua... Päättelin lokasuojista,sivuvilkuista ja konepellin sisäpuolisista saranoista.
Moottori on tod. näk. OM352 eli 5.7 suora kutos diesel n.80-90hp.
Suzuki KQ
quote:
Taitaa olla 406. Vuosimalliksi veikkaan 70-loppua... Päättelin lokasuojista,sivuvilkuista ja konepellin sisäpuolisista saranoista.
Moottori on tod. näk. OM352 eli 5.7 suora kutos diesel n.80-90hp.
Suzuki KQ
X2
SLCK 62
FJ Cruiser -08
quote:
Taitaa olla 406. Vuosimalliksi veikkaan 70-loppua... Päättelin lokasuojista,sivuvilkuista ja konepellin sisäpuolisista saranoista.
Moottori on tod. näk. OM352 eli 5.7 suora kutos diesel n.80-90hp.
406. Jos olisi samaa hyttimallia käyttänyt 421, niin snorkkeli olisi apparin puolella.
Minä en mitään tiedä, mutta vuosimallista sanoisin, että ennemminkin 70-luvun alkupuolelta. Lähinnä siksi, että vanteiden kiinnityspinta näyttää olevan aika sisässä. Voi siinä tietysti olla jotkin raideväliä muuttavat vanteet ja kuva hämää, niitä kun on tehty niin monenlaiseen käyttöön. Ei näe kuvista kovin hyvin, mutta minun mielestä tuossa olisi kapeammat (rumpujarrulliset) akselit kuin mitä on levyjarrullisissa. Levyjarrujen kanssa vanteilla viedään rengasta enemmän sisään päin kuin rumpujarru-akseleissa. Vain joissakin rumpujarruisen kapeissa 9x20 vanteissa on kiinnityspinta lähempänä vanteen ulkoreunaa. Kuvissa ainakin näyttää vanne aika leveältä, olisiko 11x20 eikä rengas ole mitenkään erikoisen ulkona.
Levyjarrut noihin 406:iin tuli jossakin vaiheessa 70-luvun alussa.
Tässä kuva vastaavasta levyjarrullisesta, myyjän mukaan vm. -74:
http://i19.ebayimg.com/08/i/000/d0/5d/8b2a_1.JPG
Minulla on 1966 vuoden 406 ja siinä on konepellin sarana näkymättömissä, siellä pellin alla piilossa. 60-lukulaisissa oli sivuvilkut pienemmät, ylempänä ja taaempana. 70-lukulaisissa on R-500:n kuvissa näkyvät vilkut. Joissakin ihan 60-luvun alusta olevien 406:ten kuvissa ei näy noita pyöreitä tuuletusritilöitä moottoritilan kyljissä (suunnilleen 60-lukulaisen sivuvilkkujen paikalla), mutta ainakin -66:ssa ne ritilät jo on.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Huomenna pitäis mennä kahtomaan kyseistä moggia sitten..
Jaahas, no niin varmaan
Moggi myyty hintaan n12000 euroa alv 0%
Eipä sit tarrunu meikäläisen haaviin..
Jaahas, no niin varmaan