Kirjaudu sisään

View Full Version : Perät leviää...

Ullex
30.05.2004, 15:51
Joo niinhä ne teköö saman ku naisilla iän myötä, kilometrit kuluttaa.
Täällä en ookkaa viel kertonu mut tos ykspäivä rupesin kummastelee ku tojon alle oli ilmestyny pieni öljylätäkkö. No aikani sit tutkittuani ja hutkittuani huomasin että sehän tulee pinjonin stefasta. no tänään iski sitten auringon pullahdettua esiin inspiraatio että ruvetaampas korjaamaan sitä kun oikein uuden stefankin vaivauduin tojolta perjantaina hakemaan. Kardaanin irrotettuani naputtelin laipan lukituksen auki ja yllätys oli suuri kun pienen räikällä hivauttamisen jälkeen mutteri lähti sormin pyörittämällä auki. Pelästyin että näinkö helvetin löysällä se oli(tojon manuska antaa kiristysmomentiksi 441nm)
No osat poijes kaivettuani huomasin erittäin mielenkiintoisen ja masentavan, sekä kivasti hommia lupaavan ilmiön (niin ainakin luulen) otin siitä digikameralla pienen videopätkän, koska epäilen itse että kaikki ei ole ihan kohdallaan (vaikkei juuri kokemusta perien hipelöimisestä autojen kohdalla olekkaan).
http://koti.mbnet.fi/ullex2/jotain_pielessa.avi

Käsittääkseni tuo tuottaa hommia ainakin perän poisottamisen, sen sisukalujen purkamisen ja pinjoninlaakerin vaihdon muodossa.

Suzuki - Takaisin luontoon
Tojota - Luontoon ja takaisin.

30.05.2004, 17:19
No eiköhän tojotassakin ole kartiorullalaakeroitu pinioni, eli kun otat mutterin veks ni välykset kasvaa vallattomasti. Kiristä mutteri annettuun momenttiin ilman stefaa ja kokeile uudestaan. Veikkaan, et välykset häviää kokonaan. Sit uus stefa ja menoks.

Sil varauksel tietty, et tojotassakin on kartiolaakerit.

Tapsa

Note! This message was posted anonymously!

Tapsa_ja_Dumbo
30.05.2004, 17:21
Toi olin siis mä... tallin rakentamisesta lopen uupuneena... heh

Tapsa

- - Why golf when you can have sex ? - -

- - Wisdom is what comes from making a shitload of mistakes - -

- - Ne ovat karkaistua adamantiumia ja minä osaan lentää - -

Ullex
30.05.2004, 18:26
Niin joo, eipäs tullut tollanen itselleni ollenkaan mieleen *huokaisee helpotuksesta*
kyllä siellä korjausmanuskan mukaan näyttäs kartio olevan

Suzuki - Takaisin luontoon
Tojota - Luontoon ja takaisin.

G280E
30.05.2004, 19:28
heh..nyt meni kyl aikas noloon koloon tähtisäätäjällä videoklipsut:):):)

-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!

jjtp
30.05.2004, 19:39
en saanut tota videopätkää auki mutta on ne kartiolaakerit,laakereiden välissä ensimmäisellä kiristys kerralla kokoon painuva rymppi.
vanhemmissa malleissa on myös ollut valuteräs rymppiä.
mutterille on sitten eri kiristys arvo uudelle ja käytetylle.