ismo
07.01.2008, 16:29
Moi!
Vaihtaisin Blondin euroihin tai sitten johonkin normaalikäyttöön vähän paremmin sopivaan offiautoon (esim. diesel G mersuun tai HJ61:een).
Blondi TalviEksytyksessä 2008
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/ismo-Blondi_Eksytyksessa_2008.jpg
(Kiitos kuvasta Morjenz:lle!)
Blondi Finland Trophyssa 2007
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/ismo-Finland_Trophy2007.jpg
Vaihtoauton pitäisi olla diesel ja vähintään 3 hengelle rekisteröity. Tarkoitus olisi saada jonkinlainen käyttöauton ja maastoauton sekoitus. Blondilla kun ei lompakko kestä ajaa jokapäiväistä ajoa. Korvaava auto pitäisi olla sen verran siisti, että rouvakin suostuu siinä tarvittaessa istumaan parisataa kilometriä maantietä.
Blondihan on siis 7-hengen siviiliversio C303 Volvosta 12V sähköillä.
Vuosimalli on -79, käyttööotettu 5.2.1980
Sillä on ajettu joku tuhat yli 70 000.
Autohan on lähes tulkoon vakiokamaa
- vinssi (siis mekaaninen)
- renkaat
- bensamoottori
- 4-lovinen laatikko
Moottorissa taitaa olla jokin ruiskukoneen kansi.
Vinssiin vaihdettu uusi vaijeri talvieksytykseen.
Bensan kulutuksesta vielä sen verran, että sehän on 20 litraa sadalla kilometrillä maantiellä.
Tämä varmistettiin viime syksyn Finland Trophyn reissulla.
Tuon jälkeen on kaasareihin vaihdettu neulat, ja kaasarit muutenkin säädetty timmiin kuntoon.
Oletus on siis, että kulutus on tuosta laskenut.
Vakio korintuet (kaarien kaltaiset tuet) on poistettu ja jonkinlaiset turvakaaret laitettu tilalle.
Vakiotuet tulee tietty mukana. Myös kattokiskot löytyy.
Talvieksytystä varten ohjausvarteen ja raidetaknoon laitettiin vahvikeputki päälle hitsaamatta.
http://www.geocities.com/edustuskoti/Blondi.jpg
Kuvassa olevat isommat renkaat (Creepyt 37/14.5-16) eivät sisälly yllä olevaan hintaan.
Mutta niistä ja beadlock vanteista voidaan autokaupan yhteydessä keskustella.
Erikseen ne eivät tässä vaiheessa ole missään nimessä myynnissä.
Kolme offikisaa takana, joten kylkipellit ei enää ole ihan suorat. Ruostereikiä ei ole korissa eikä rungossa.
parit reiät löytyy puskurista. Liukukidan repeäminen irti Eksytyksessä kertoo muutenkin puskurien uusimistarpeesta.
Blondihan ei ole enää mikään nuorikko vaan pikemminkin vanharouva, joka ei ulkonäöllä pääse koreilemaan.
Eikä voi sanoa, että kaikki toimii, esim. kasettiradiosoittimen antennissa jotain vikaa, kun se pätkii.
Ja toinen etuakselin murroksen kumeista taitaa vuotaa.
Blondi on ehdoton offipeli. En ole yhtään katunut sen ostoa ensimmäiseksi offiautokseni.
EDIT: Kuva lisätty
EDIT2: Tekstiä editoitu Talvieksytyksen jälkeen.
EDIT3: Kilometrejä on 71 825.
Ismo / Vihti
LostBoys
p. 040-532 4598
Edited by - ismo on 05/03/2008 12:17:21
Vaihtaisin Blondin euroihin tai sitten johonkin normaalikäyttöön vähän paremmin sopivaan offiautoon (esim. diesel G mersuun tai HJ61:een).
Blondi TalviEksytyksessä 2008
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/ismo-Blondi_Eksytyksessa_2008.jpg
(Kiitos kuvasta Morjenz:lle!)
Blondi Finland Trophyssa 2007
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/ismo-Finland_Trophy2007.jpg
Vaihtoauton pitäisi olla diesel ja vähintään 3 hengelle rekisteröity. Tarkoitus olisi saada jonkinlainen käyttöauton ja maastoauton sekoitus. Blondilla kun ei lompakko kestä ajaa jokapäiväistä ajoa. Korvaava auto pitäisi olla sen verran siisti, että rouvakin suostuu siinä tarvittaessa istumaan parisataa kilometriä maantietä.
Blondihan on siis 7-hengen siviiliversio C303 Volvosta 12V sähköillä.
Vuosimalli on -79, käyttööotettu 5.2.1980
Sillä on ajettu joku tuhat yli 70 000.
Autohan on lähes tulkoon vakiokamaa
- vinssi (siis mekaaninen)
- renkaat
- bensamoottori
- 4-lovinen laatikko
Moottorissa taitaa olla jokin ruiskukoneen kansi.
Vinssiin vaihdettu uusi vaijeri talvieksytykseen.
Bensan kulutuksesta vielä sen verran, että sehän on 20 litraa sadalla kilometrillä maantiellä.
Tämä varmistettiin viime syksyn Finland Trophyn reissulla.
Tuon jälkeen on kaasareihin vaihdettu neulat, ja kaasarit muutenkin säädetty timmiin kuntoon.
Oletus on siis, että kulutus on tuosta laskenut.
Vakio korintuet (kaarien kaltaiset tuet) on poistettu ja jonkinlaiset turvakaaret laitettu tilalle.
Vakiotuet tulee tietty mukana. Myös kattokiskot löytyy.
Talvieksytystä varten ohjausvarteen ja raidetaknoon laitettiin vahvikeputki päälle hitsaamatta.
http://www.geocities.com/edustuskoti/Blondi.jpg
Kuvassa olevat isommat renkaat (Creepyt 37/14.5-16) eivät sisälly yllä olevaan hintaan.
Mutta niistä ja beadlock vanteista voidaan autokaupan yhteydessä keskustella.
Erikseen ne eivät tässä vaiheessa ole missään nimessä myynnissä.
Kolme offikisaa takana, joten kylkipellit ei enää ole ihan suorat. Ruostereikiä ei ole korissa eikä rungossa.
parit reiät löytyy puskurista. Liukukidan repeäminen irti Eksytyksessä kertoo muutenkin puskurien uusimistarpeesta.
Blondihan ei ole enää mikään nuorikko vaan pikemminkin vanharouva, joka ei ulkonäöllä pääse koreilemaan.
Eikä voi sanoa, että kaikki toimii, esim. kasettiradiosoittimen antennissa jotain vikaa, kun se pätkii.
Ja toinen etuakselin murroksen kumeista taitaa vuotaa.
Blondi on ehdoton offipeli. En ole yhtään katunut sen ostoa ensimmäiseksi offiautokseni.
EDIT: Kuva lisätty
EDIT2: Tekstiä editoitu Talvieksytyksen jälkeen.
EDIT3: Kilometrejä on 71 825.
Ismo / Vihti
LostBoys
p. 040-532 4598
Edited by - ismo on 05/03/2008 12:17:21