View Full Version : GMC jimmy
KustaaVaasa
03.01.2008, 23:38
Ostin tuollaisen gmc jimmyn ja se on aikanaan ostettu ruttutukusta keula tällin saaneena. pelkääjän puoli on ajettu jotain kiveä päin ja loppujen lopuksi ei ole edes mennyt kovin pahasti ruttuun. tekniikka on 6.2 diesel+th700 tai th400 mites noi erottaa??? ja miten th350 erottaa th400??. lukkokin on kunnossa ja tekniikka pelaa hyvin, perinteisiä öljy vuotoja on kuten aina noissa jenkeissä. ranchon jouset on alla ja korotus on melkovarmasti noin 4". olen aikaisemmin touhannut eurooppalaisten takavetojen kanssa ja joitakin amerikkalaisia on ollut mutta ei yhtään 4x4 peliä ennen tätä joten voi tulla tyhmiä kysymyksiä todella paljon.
olen aloittanut kolarikorjauksen ja purkanut vaurioituneet osat ja hankkinut tilalle uuden naama/lukkopellin sekä etusisälokasuojat ja edellisen omistajan jäljiltä on uudet etulokasuojat. lavalta auto on umpi ruosteessa ja purku oli aloitettu jo edellisen omistajan toimesta. osat tilattu tänään matkahuollon kautta saa nähdä tuleeko huomiseksi jo jos sais vkl keulan nippuun. huomenna aloitan lavan hitsauksen ja otan kuvia samalla kun olen hallissa.
joitakin kysymyksi tuli mieleen:
1. heikot kohdat voimansiirrossa ajettaessa maastossa?
2. tuollaisella 4" korotuksella ilmeisesti sopii alle ainakin 35" mutta ajattelin ostaa ainakin 37" kun yleensä toi nälkä kasvaa syödessä. sopiiko ne alle sitten että tulee joustoja kuitenkin järkevästi?
3. satakunnan alueen samanhenkisiä harrastajia ja paikkoja joissa harrastaa offia?
4. auto olisi tarkoitus maalata armeijan vihreäksi tai ainakin lähelle sitä vihreää joka esim niissä uusissa volkkareissa on. miten saako tuota aitoa sävyä, muistan lukeneeni että ei saisi?
5. millainen vinssi?
Edited by - KustaaVaasa on 03/01/2008 23:43:43
3 kysymykseen osaan vastata eli seuraileppa lyttylän,äetsän ja noormarkun ajopäiviä joista yleensä ilmoitetaan palstan tapahtumat osiossa ,eli toisin sanoen tervetuloa ajelemaan...
---4x4 Team Suokehrääjä---
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Rytari-salaatti.JPG
1. akselit, kardaaninristikot.
2. sopii (http://www.coloradok5.com/tirefitmenttable.shtml)
3. ---
4. eiköhän täälläkin jossain ollut tuon kimmokenttävehreän tietoja... hakukoneella saattapi löytyä.
5. ISO! (10 000lbs sähkökiinalainen ei tunnu riittävän)
mikään ei ole ikuista, mutta kestäisivät nyt edes järkevää käyttöä prkl...
linttala
04.01.2008, 01:20
väittäsin että kyseinen gmc tuli autopalstan nurkilla vastaan tuossa välipäivinä
mehtämörö
04.01.2008, 01:59
Th-700 on neljä pykäläinen ja th-400 on kolme.
Tossa on th-350 öljypohjan kuva:
http://images.hotrod.com/techarticles/p104373_image_small.jpg
nyt se hajos
Saatana lommot tekee auton!!
http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_160.gif
Edited by - mehtämörö on 04/01/2008 02:00:53
Edited by - mehtämörö on 04/01/2008 02:04:50
JanneBlomgren
04.01.2008, 08:33
Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä.
Minkä vuotinen peli on kyseessä ja onko akselit mitkä? Sitä vaan että kenties jo vaihdettu parempiin?
Kyllä noi vetoakselit ovat ne ensimmäiset napsahtamassa orkkisakseleilla varsinkin jos 37" laitat, 35":llakin niitä menee.
Ja iso vinssi joo, vähintää 10000.
_________________________________
Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
KustaaVaasa
04.01.2008, 10:09
quote:
väittäsin että kyseinen gmc tuli autopalstan nurkilla vastaan tuossa välipäivinä
kyllä tuli. ajamalla sen kotiin toin ja hyvin pelas. jaa herättikö se huomiota :) pikkusen mettää tietysti piti päälle sille antaa.
vm82. akseleista ei tietoa voisin ottaa niistäkin kuvia niin pähkäillään.
Service parts idenfication
V.I.N 1G5EKI8C4CF515287
option no
model 1K10516
1AM7 folding rear seat
1B3J diesel equipment pac
1gd4 inter. w/s wiper sys
1e50 rear roll bar
1k35 auto speed ctl w/res
1mx0 4-speed auto trans
1tt5 halogen hi beam head
1ve5 deluxe front and rear
1xkt p215/75/15
1ykt -----//------
1zq2 cperating conventen
1z58 white removable hard
168l 68 mahoggny metallic
1aj1 deep tinted glass
1a33 electric tailgate
1b32 frent color-keyed
1c60 air conditioning front
1gq1 rear axle standard
1lh6 6.2 diesel engine
1n33 comfort stearing
1u76 windshield antenna
1v02 H.D transmission
1yes sierra classic eguip
1zkt p215/75r15 tbls hwy
1zy1 solid paint
161h haa4 md almd sp cu
puolet tuosta vin lapusta todella pahassa kunnossa ja kirjoittelin suoraan lapusta tänne. mitä tuo kohta H.D transmission meinaa? olikos netissä jossain toimiva järjestelmä josta vin koodin perusteella sai tietoja??
Edited by - KustaaVaasa on 04/01/2008 10:36:31
vin koodista
1 = made in usa
G = kenraali moottori
5 = ei kuuluis olla numero vaan C
E= GVWR of 6001-7000 lbs ja hyrdauliset jarrut
K = korimalli ja 4x4
1 = 1/2 ton alusta
8 = blazer/jimmy
C = 6.2 d 138 hp
4 = tarkastusnummero
C = 1982
F = Flintin kokonpanotehdas
ja loput on sarjanumeroa
k5 @ 1982 (http://coloradok5.com/specs.shtml#1982)
Edited by - Rytari on 04/01/2008 12:45:05
Gary Grand
04.01.2008, 16:15
quote:
1v02 H.D transmission
puolet tuosta vin lapusta todella pahassa kunnossa ja kirjoittelin suoraan lapusta tänne. mitä tuo kohta H.D transmission meinaa? olikos netissä jossain toimiva järjestelmä josta vin koodin perusteella sai tietoja??
HD Transmission taitaa löytyä kaikista 6.2 dieseleistä nelivedolla. Eli Dieselin turbiini ja laatikon kuoret K-merkinnällä.
Nuo K-kuoret on paksummalla turbiinikopan alareunalla/isommilla turbiinin alasuojan kiinnitysruuvin reiillä.(M8?) Alasuoja alumiinivalua vs vakio pelti- tai muovisuoja.
Chevy metal!
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/HDJ80-Rusina.jpghttp://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif
Tuosta vinssi
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=44017
Aika on aikaa ja raha on rahaa!
RUMARACING
TROOPER 2.8, SJ410
Ja Raumakin kuuluu satakuntaan eli: tapahtumista RASOR ja tervetuloa
-Citymaasturi on hieno keksintö, sillä voi ajaa metsässä kun se on vaan asfaltoitu.
KustaaVaasa
06.01.2008, 17:39
keula purettu. uudet sisälokasuojat tuli. naama levy matkahuollossa huomenna. ja sitten keula kasaan takaisin. miten kun toi auto ostettu avkoolta niin mahtaakohan katsastus naamat vaatia jotain nelipyörä tarkastus papruja? ihmetyttää vieläkin kuinka noin pienestä toi auto on lunastettu? renkaat ensi viikolla helsingistä.
linttala
07.01.2008, 20:41
kyllä minulle ainankin sanottiin kats,konttorilla että noihin avk,lta tulleisiin tarvitaan pyörien suuntaus laput tai yleensäkkin kolaroituihin
KustaaVaasa
15.01.2008, 00:07
dodii.
viime sunnuntaina lava viimeisteltiin ja keula korjattiin.hionta ja värit pintaan.
laatikko vuotaa öljyä onneksi näyttää et tulee öljypohjan tiiviisteestä se vielä pitäs hoitaa. ja sit kasaan loppulisesti ja konttorille. jonkun verran on kuviakin mutta pestaan niitä sitten kun pääsen hieman nopeamman netin ääreen...
samalla vaihtaa öljyt ja suodattimekin siihen lootaan, laittaa laatikolle jäähdyttimen ja vaikka vielä lämpöviisarinkin... säästyy paritonnia helposti....
ei muuten mutta kattelin vaan noita sun rengasvaihtoehtoja... voi ruvet laatikkoööli lämpiään, ja se jos joku on pahasta...
mikään (http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=21005&ARCHIVE=&whichpage=7) ei ole ikuista, mutta kestäisivät nyt edes järkevää käyttöä prkl...