PDA

View Full Version : Hilux. Vaihde jää päälle.

23.12.2007, 20:23
Terve, Olen rekistöröitynyt, mutta salasana kuppaa jossain bittitaivaassa, joten laitan tämän nyt anteeksi vaan N.N. nimimerkillä.

Ongelma on seuraavan lainen. Hilux -92, Auto toimii, neliveto toimii. Mutta tänään kävi taas niin, että kun nelivedolla ajon jälkeen tulin parkkiin (20 km-lumella max 60km/h), en saa 2wd:tä päälle millään. Tai ei viitsi niin kovaa vääntää. Sitten kun otan napalukot pois ja auto "hiljaa valuu, niin se menee helposti 2WD:n puolelle. Sen jälkeen se toimii kuin uutena. Onkohan joku menossa rikki?

Kiitokset etukäteen.
T:Mosse

Note! This message was posted anonymously!

Käyttäjä
23.12.2007, 21:21
Yritätkö sinne takavedolle auto pysäyksissä vai liikkeellä ollessa?

Takavedolle saa parhaiten pienes liikkees enste vetopäällä ja sit nostaa kerran niin vot kun keppi oikein imasee takavedolle.....

- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja"at"offipalsta.com
http://www.4x4cup.com/
www.slck.net

http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kayttaja-sig.png

23.12.2007, 21:26
1.renkaat saman kokoiset?
2.yritätkö esim.jyrkän käännöksen jälkeen nelikkoa pois, se ei onnistu sillä autossa ei ole keskitasaus pyörästöä.
3. lue käyttö ohjekirja

23.12.2007, 22:12
Jep,jep, yritän just parkkiin tulon jälkeen pihassa katoksessa vaihtaa, jolloin renkaat on käännettynä. Pitäisi varmaan lukea ohjetta tarkemmin. Kiitokset.

HJ60
23.12.2007, 22:16
Jep, jos on hoppu saada keppi takavedolle niin joko napikset auki tai reilu sutasu niin lähtee. Ei ole vika, vaan ominaisuus, booriholkki puree kiinni kun on käänelty.

j1s
24.12.2007, 10:29
Mun hilussa ainaki parhaiten vauhtuu vauhdissa. siinä lappusessa mikä on aurinkolipassa ni lukee että ei saa yli 8km vauhdissa vaihtaa. onhan tuo vaihtunu 80 vauhdissakin :P

TeroR
24.12.2007, 10:49
quote:
Mun hilussa ainaki parhaiten vauhtuu vauhdissa. siinä lappusessa mikä on aurinkolipassa ni lukee että ei saa yli 8km vauhdissa vaihtaa. onhan tuo vaihtunu 80 vauhdissakin :P

toi 8km/h vauhdissa vaihtaminen koskeee mielesäni hitaalle nelikolle vaihtamista, eikä takavedolta nelikolle vaan se on se alle 80km/h...

-- Toyota Hilux vm.90 --

lepoantti
24.12.2007, 11:00
kyllä ainakin hitaan/nopean alueen vaihtelua kannattaa välttää jos auto isommin liikkuu. ei luulis niin kiire olevan että vauhdissa pitää kepitellä, pieni liikuttelu on eri juttu että saa alueen vaihtumaan hyvin.