View Full Version : Hilux. Vaihde jää päälle.
Terve, Olen rekistöröitynyt, mutta salasana kuppaa jossain bittitaivaassa, joten laitan tämän nyt anteeksi vaan N.N. nimimerkillä.
Ongelma on seuraavan lainen. Hilux -92, Auto toimii, neliveto toimii. Mutta tänään kävi taas niin, että kun nelivedolla ajon jälkeen tulin parkkiin (20 km-lumella max 60km/h), en saa 2wd:tä päälle millään. Tai ei viitsi niin kovaa vääntää. Sitten kun otan napalukot pois ja auto "hiljaa valuu, niin se menee helposti 2WD:n puolelle. Sen jälkeen se toimii kuin uutena. Onkohan joku menossa rikki?
Kiitokset etukäteen.
T:Mosse
Note! This message was posted anonymously!
Käyttäjä
23.12.2007, 21:21
Yritätkö sinne takavedolle auto pysäyksissä vai liikkeellä ollessa?
Takavedolle saa parhaiten pienes liikkees enste vetopäällä ja sit nostaa kerran niin vot kun keppi oikein imasee takavedolle.....
- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja"at"offipalsta.com
http://www.4x4cup.com/
www.slck.net
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kayttaja-sig.png
1.renkaat saman kokoiset?
2.yritätkö esim.jyrkän käännöksen jälkeen nelikkoa pois, se ei onnistu sillä autossa ei ole keskitasaus pyörästöä.
3. lue käyttö ohjekirja
Jep,jep, yritän just parkkiin tulon jälkeen pihassa katoksessa vaihtaa, jolloin renkaat on käännettynä. Pitäisi varmaan lukea ohjetta tarkemmin. Kiitokset.
Jep, jos on hoppu saada keppi takavedolle niin joko napikset auki tai reilu sutasu niin lähtee. Ei ole vika, vaan ominaisuus, booriholkki puree kiinni kun on käänelty.
quote:
Mun hilussa ainaki parhaiten vauhtuu vauhdissa. siinä lappusessa mikä on aurinkolipassa ni lukee että ei saa yli 8km vauhdissa vaihtaa. onhan tuo vaihtunu 80 vauhdissakin :P
toi 8km/h vauhdissa vaihtaminen koskeee mielesäni hitaalle nelikolle vaihtamista, eikä takavedolta nelikolle vaan se on se alle 80km/h...
-- Toyota Hilux vm.90 --
lepoantti
24.12.2007, 11:00
kyllä ainakin hitaan/nopean alueen vaihtelua kannattaa välttää jos auto isommin liikkuu. ei luulis niin kiire olevan että vauhdissa pitää kepitellä, pieni liikuttelu on eri juttu että saa alueen vaihtumaan hyvin.