View Full Version : turbon painekellosta?
turboista mitään tietämättömänä on ruvennu ihmetyttämään minkä takia painekello heittää niin paljon öljyä mäelle,
ONKO se rikki vai menossa rikki??
Rikki. Sitäpaitsi siellähän pitäisi olla ilmaa, eikä öljyä...
puuhapate
13.12.2007, 18:20
Lykkääkö turbo kuinka öljyä läpi ja jos painekellossa kalvo rikki niin tulee sitä kautta ulos?
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
tuleeko se siitä painekellon tangon juuresta? eikö sulla menny kans se koneenhuohotusputki imupuolelle? sitäkautta voi kans sitä öljymommöö siirtyä aika paljon, vaikka turbo olisi timmissä kunnossa! tein omaan hj cooleriin millin parin reijän alanurkkaan ettei ainakaan sinne liikaa keräänny ja näkyy puhaltavan öljypaskaa ulos! dieselhän on siitä hassu että se voi käydä omilla öljyillänsä
tulee siittä painekellon reiästä mikä on kyljes ja joo huohotin menee imu puolelle.
quote:
tein omaan hj cooleriin millin parin reijän alanurkkaan ettei ainakaan sinne liikaa keräänny ja näkyy puhaltavan öljypaskaa ulos! dieselhän on siitä hassu että se voi käydä omilla öljyillänsä
Kummalle puolelle teit cooleriin reiän kuumalle vai kylmälle?
Note! This message was posted anonymously!
siihen päähän joka on lähempänä turboo! että kuumaan vissiinki!
t:bemaripoju
Note! This message was posted anonymously!
quote:
siihen päähän joka on lähempänä turboo! että kuumaan vissiinki!
t:bemaripoju
Note! This message was posted anonymously!
Niin kyllä muistelinkin mutten ollut varma!
Note! This message was posted anonymously!
Tee ihmeessä se huohotusletku ulkoilmaan . Ja jos löydät jonkunlaisen takaiskuventtiilin letkun päähän niin se ois oikein hyvä. Tää nyt vaan on mun mielipide. Eipähän kerry se öljypaska imusarjoihin ja kerry karstaksi venttiileiden päälle.
Suomalainen sotilas ei peräänny! Kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa etenemistään!
Blazer+punisher=fun
Siis onko se huohotusletku imusarjassa vai turbon imupuolella?
Jos se imusarjassa on niin helvetin kyytiä irti se letku sieltä.
Ja enkä mie HUOHOTUS letkuun takaiskua laittais.
Ja siulla on joko turbo paskana tai kone huohottaa aivan vitusti jos sitä öljyä rupee painekellostakin valumaan. Enkä miekää näistä mitää tiiä.
"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
huohotin on turbon imupuolella.
ja joo, kone huohottaa kyllä aikalailla...
Ja on se kellokin rikki jos sitä ulos vuotaa, ilman eli tässä tapauksessa öljyn pitäis pysyä siellä kalvon ja kotelon välissä. Aiheuttaa suuremmat ahtopaineet kun kello vuotaa, riippuen syötön määrästä.
Ja ettei menis niin simppeliks niin liian pienellä pakopesällä varustetun turbon ahtojen nosto voi laskea moottoritehoja kohonneiden pakopaineiden vuoksi, tästä taitaa olla eri topic.
"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
oli aika paljon öljyä coolerilta imusarjaan meneväs putkes, kai se kohta jo rupee käymään ilman löpöäkin...
alustavasti vähän kysellä, et missähän päin suomea tehdään halpoja turbo remontteja?
Tuskin missään, vaihtoehtona korjata vanha tai vaihtaa kokonaan peruskorjattuun, ois varaa valita A/R suhde ja siipikootkin siinä vaiheessa.
"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
http://www.professionalmotor.fi <- Tuolla pajeron turbo kävi. Ainakin itse voin suositella lämpimästi.
Ahdin itsessään voi olla aivan kunnossa. Vaihda hukkaportin painekello (tai kellon kalvo jos purettava), ja selvitä miksi kone työntää liikaa öljyä huohottimeen.
Size [u]does</u> matter, Sisu A-45 (http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=35014)
Pieni on kaunista, Odes 400 ATV (http://www.smartmotorcycle.com/page/atv/atv400.htm)
Uudet Sisu-sivut (http://www.sisua.net/forum/index.php)
http://www.litvina.com/tyre/tyre_f118.gif
Linnan bertassa kone työntää öljyä huohottimeen varmaan lähinnä siksi että turbolta palaava öljyputki työntää paluuöljyn samaan kapeaan koteloon missä työntötangot on, ja mistä myös huohotinletku lähtee muutaman sentin taaempaa samalta korkeudelta.
mikään ei ole ikuista, mutta kestäisivät nyt edes järkevää käyttöä prkl...
Hieman ot, mutta olisko kellä vihjettä, että mistä voisi johtua Nissanin sitimaasturin coolerin öljyn tiputus.Koneena 2,2 dci, jossa cooler on siinä motin päällä. Mistä se öljy sinne cooleriin?
Kerpeleen patogin purijoiden vermeet....?
Väljästä turbosta.
Ja muuten jos se linnakundin paluulinja on liian ahdas jostain kohtaa niin osaa käydä tulvimaan turbon akselilta.
Se paluuputki/letku sais olla n.19 mm sisähalkaisijaltaan.
"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
quote:Ja muuten jos se linnakundin paluulinja on liian ahdas jostain kohtaa niin osaa käydä tulvimaan turbon akselilta.
Se paluuputki/letku sais olla n.19 mm sisähalkaisijaltaan.
Ei tarvitse ihan noin iso olla, mutta ei siitä tietenkään haittaakaan ole. 3 ja 4 syl sisudieseleissä on paluuöljyputki 9mm sisältä, joissain harvoissa 15mm.
Paluupuolella ei saa olla onteloruuveja, eli banjopultteja. Yhdessä moottorimallissa joskus oli, ja svitserin miehet kohteliaasti haukkuivat rakenteen. Niissä meni pakkasella öljyä pako- ja kompurapesiin.
Size [u]does</u> matter, Sisu A-45 (http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=35014)
Pieni on kaunista, Odes 400 ATV (http://www.smartmotorcycle.com/page/atv/atv400.htm)
Uudet Sisu-sivut (http://www.sisua.net/forum/index.php)
http://www.litvina.com/tyre/tyre_f118.gif