PDA

View Full Version : Murrosnivel-kyssäri


-P-
07.12.2007, 17:21
Ei liity erityisesti mitenkään offaukseen, mutta:
Mitä eroa on Undercut-free jointilla(UFJ) ja Ball-type Jointilla(BJ)?

Ilmeisesti tuo UFJ sallii suuremman liikkuvuuden niveleen, mutta...

-P-

OFFROAD Kainuu

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse.
-Minä-
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

mikkoimp
07.12.2007, 19:39
äkkiä googlamalla löytyi että kestää 50 asteen kulmia.. sillä saisi jo jäykänkin akselin kääntymään... mitähän mahtaa olla patrollin pyörien kääntyvyys vakiona?

-------------------------
datsun patrol -83

-P-
07.12.2007, 20:59
Siitä vaan tuli mieleen, kun tuota Subarun korjaamomanuaalia selailin, niin edessä on UFJ:t ja takana BJ:t pyörien puolella. Keskellä sitten löytyy DOJ, Double Offset Joint.

Semmosta löyty, että tuon BJ:n poikkileikkaus on kaaren muotoinen ja UFJ:n kaaren ja suoran yhdistelmä. Kääntyvyys UFJ:ssä tosiaankin tuo 50astetta. Kestävyys jotakuinkin sama.

Poikkileikkauskuva selvitti jonniin verran. Turhaa vain, että Subaruun laitettu erilaiset, ois aika jonaa, jos eessä ja takana ois samanlaiaset. Tuon BJ:n kääntyvyys 46,5astetta...

Nyt pitääki ottaa selvää, mitä löytyy Nivakkerista...

-P-


OFFROAD Kainuu

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse.
-Minä-
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤