Kirjaudu sisään

View Full Version : Range ja jarru ongelma


Masu
06.12.2007, 09:22
Jarru on "normaali" kun moottori on tyhjäkäynnillä, ehkä rahtusen kovan oloinen. Maantie nopeuksilla kun painaa jarrua niin ensimmäinen painallus saattaa mennä hiukka syvempään, mutta jarrut pelaa ihan tehokkaasti. Jos moottoria kierrättää hiukka reippaammin (vaikkapa metsässä) Painuu jarru ensimäisellä panalluksella lähes pohjaan ja jarru ei kovin kummaisesti ota. Toinen painallus onkin jo napakka ja jarru toimii kuten pitää. Missä vika voisi olla? Olen ilmaillut jarrut jo pariin otteeseen.

Tein tuossa kesällä jarrurempaa ja jarru järjestelmä oli tyhjä nesteistä useamman kuukauden voikos tällä olla vaikutusta. Voiko pääsylinterin/servon tiivisteet olla kuivaneet ja kärsineet? Vai pitäsikös systeemi ilmata vain vielä kertaalleen.

Tikru75
06.12.2007, 10:44
Joo mulla on sama vika päällä eli jarru menee pohjaan joka painasulla.. Jarru remontit oli kesällä ja auto jäi seisomaan muutamaksi kuukaudeksi niin semmoseksi tuo jarru meni. en viel oo joutanu katsomaan et onko ilmaa vai jotain muuta.

___________________________
RR 3.5 EFi V8 -89
Toyota Land Cruiser -81

-Offroad Kainuu-

solihull
06.12.2007, 12:20
onks toi bensa vai diesel eli onko alipainepumppua?
TT

makkepuu
06.12.2007, 12:30
yhdessä oldsmobilessa oli vikana että poljin painui lattiaan jos sitä painoi hitaasti, äkkiä sotkaisemalla toimi. paheni pikkuhiljaa ja lopuksi joutui vaihtamaan pääsylkyn joka oli auttamatta väljä.

Masu
07.12.2007, 09:08
Diesel, VM:n 2.4 TD ja kyllä siellä käsittääkseni alipaine pumppuon on.

solihull
07.12.2007, 16:16
Tervehdys!
Kohtalotovereita ollaan VM 2,4 td....
Veikkaisin että:
Ilmaa vielä lisää ja ilmaa vielä kerran. Niin ja ilmaa vielä sitten varmennuksiksi kerran. Ei ole eka kerta kun Rankun jarruissa piileskelee ilmakuplia. Ellei auta niin pääsylkyn tiivisteet on menossa. Olisikohan tuo kuivana oleminen edistänyt tiivisteiden heikkenemistä, ainakin jos sylkky on ollut kuivana, niin melko varmasti.

TT