View Full Version : AKE:n poikkeuslupa ylisuurille renkaille.
ristokakko
02.12.2007, 11:33
Paljonko mahtaa maksaa tuo poikkeuslupa? AKE:n sivuilta en löytänyt siihen mitään tietoa.ja onko kukaan sitä anonut täällä.ja miten näiden anomusten on käynyt.ja miksi minä kyselen näin paljon??
muistaakseni lupa maksaa 350 euroa tulipa hyväksytty tai hylätty.
Note! This message was posted anonymously!
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvopoikkeusluvat/Miten+haetaan/Miten+poikkeuslupaa+haetaan.htm
---Oikeassa maasturissa on kierrejousialusta, jäykät akselit ja lukot jo VAKIONA---
MikkoVuorsola
02.12.2007, 18:25
Riippuu autosta että mitkä siihen saa, lähes poikkeuksetta japsi ja euromaastureihin (poislukien kaikkein pienimmät autot) saa 35" otteeseen jos on jotain työperustaista käyttöä, esim maanviljelys, metsätyöt, maastossa tapahtuva konieden korjaus, jne.
Itse hain Mersuun 37":koja, akelta sitten soittivat että ei me myönnetä näin suuria mutta 35":set saat. Sanoin että okei, laitetaan sellaiset.
Ja lupa tuli muutaman päivän kuluttua postiin "postiennakolla"
Kyllä siitä pääsee, se vaan näyttää jyrkältä
ristokakko
02.12.2007, 19:06
No perskules! Maalaisiahan tässä ollaan ja metsästä kärryn kanssa puita haen.Ajoa metsäkone -traktori urilla.Käviskös tämmöinen selitykseksi?Mitä sinä mikko sinne selitit kun luvan sait jos saa näin vaivihkaa udella
MikkoVuorsola
02.12.2007, 20:06
Mä käyn työhommissa välillä voimalinjoilla, viemässä löpöä ja tarvikkeita.
Laita siihen hakemukseen selitteeksi maanviljelys ja metsänhoito, ei tarvitse runoilla sen enempää.
Kyllä siitä pääsee, se vaan näyttää jyrkältä