PDA

View Full Version : Varashälytin maastoautoon


osilpi
28.11.2007, 13:52
Onko kellään kokemuksia varashälyttimistä maastokäytössä? HJ:hin sellaista olen hankkimassa, joten 24V-jännite olisi toivottava.

Mitään keskuslukituksia ym hömpötyksiä ei tarvita, vaan sireeni, joka herättää huomiota. Mitenkähän 12H-T-moottoriin kytkee ajoneston järkevästi…? Saa laittaa tietoa omista laitteista myös yv:llä.

Esim autohalytin.com ei myy yhtään 24V-laitetta.

HJ 60 -82, 12H-T

NHOffroadTeam
28.11.2007, 14:45
taitaa olla hankala löytää 24.v hälytintä. n.3v sitten asensin patrolliini hälyttimen (defa) ilman kauko-ohjainta.ja siihen lisäsin VDO keskuslukituksen ohjauksen kaukosäädöllä.ja laitteisto on toiminut moitteettomasti , mutta releitä joutuu asentelemaan jotta saa laitteet toimimaan.ellei sitten jostain löydä 24.v hälytintä.

samid
28.11.2007, 14:54
Itselläni on 12V hälytin jännitteenalentajalla HJ:ssa eikä maksanut kuin 50e sisältäen hälyn ja kaukokeskuslukituksen. Ajonestoa ei ole kytketty, mutta huuto pelittää. Diodin kautta kytkin esim. nuo ovitunnistimet ettei sitä kautta käräytä hälytintä.

LADA Niva 1989(In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983

Edited by - samid on 28/11/2007 14:54:53

osilpi
28.11.2007, 15:47
quote:
Itselläni on 12V hälytin jännitteenalentajalla HJ:ssa eikä maksanut kuin 50e sisältäen hälyn ja kaukokeskuslukituksen. Ajonestoa ei ole kytketty, mutta huuto pelittää. Diodin kautta kytkin esim. nuo ovitunnistimet ettei sitä kautta käräytä hälytintä.



Olisiko tarkempia kytkentäohjeita? Oliko kyseessä käytetty laite?
Olen ollut siinä uskossa, että perusvehkeitä saa n 300 eurolla.

En aio suoraan toiselta akulta ottaa sähköä. Jännitteenalentajan kautta kyllä voisi ottaa, mutta sitten tuplaantuu myös virrankulutus (huono hyötysuhde). Tällöin myös jännitteenalentimen oltava koko ajan kytketty, jolloin sekin syö hieman virtaa (veikkaisin, että tällä tavalla kokonaisuudessaan n 3-kertainen virrankulutus, kun auto ei ole käynnissä -> ei hyvä) .

Onhan hälyttimessä tietty oma akku, mutta se tuskin pitkään kestää.


HJ 60 -82, 12H-T

jpl
28.11.2007, 16:27
Hakkurityyppisissä jännitteenmuuntimissa on hyötysuhde yli 80 %

http://www.vekoy.com/default.php?cPath=72_155

HJ61 -90 & LJ70 -89

samid
28.11.2007, 18:26
quote:
quote:
Itselläni on 12V hälytin jännitteenalentajalla HJ:ssa eikä maksanut kuin 50e sisältäen hälyn ja kaukokeskuslukituksen. Ajonestoa ei ole kytketty, mutta huuto pelittää. Diodin kautta kytkin esim. nuo ovitunnistimet ettei sitä kautta käräytä hälytintä.



Olisiko tarkempia kytkentäohjeita? Oliko kyseessä käytetty laite?
Olen ollut siinä uskossa, että perusvehkeitä saa n 300 eurolla.

En aio suoraan toiselta akulta ottaa sähköä. Jännitteenalentajan kautta kyllä voisi ottaa, mutta sitten tuplaantuu myös virrankulutus (huono hyötysuhde). Tällöin myös jännitteenalentimen oltava koko ajan kytketty, jolloin sekin syö hieman virtaa (veikkaisin, että tällä tavalla kokonaisuudessaan n 3-kertainen virrankulutus, kun auto ei ole käynnissä -> ei hyvä) .

Onhan hälyttimessä tietty oma akku, mutta se tuskin pitkään kestää.


HJ 60 -82, 12H-T

Joku niitä sarjoja on tuola huuto.netissä myynyt huusin itselleni ja kaverilleni ko paketin ei tietenkään ole mikää vakuutusyhtiöiden hyväksymä malli. Itse halusin vain tuon keskuslukon, mutta tuolta sain pelkän keskuslukon hinnalla koko paketin joten tuli sen takia tuo hälykin hommattua. Paketin mukana tuli tosi selkeät ohjeet asennukseen joten siinä ei hirvittävästi ollut ongelmia. Ainut oli tuo kun ottaa sen "herätteen ovesta niin siihen pitää vaa laitta se diodi joka estää ettei sähkö kulje kuin toiseen suuntaan. Vilkkuja en ole vielä laittanut pelittämään, kun meinaa olla tuota ylimääräistä aikaa, koska se pitää kuitenkin toteuttaa releillä eli heräte hälyltä releelle. Tuosta virrankulutuksesta sen verran että minulla ei ainakaan ole ollut ongelmia vaikka auto olisi pidemmänkin aikaa seissyt, koska eihän tuo hälytin niin paljon virtaa vie että se äkkiä akut tyhjäisi.

LADA Niva 1989(In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983

osilpi
29.11.2007, 23:42
No nyt tulee Meta8700 12V tms. Ei ole VAT-hyväksytty, mutta vaikka olisi, niin tällöin pitää olla kaikkien ominaisuuksien käytössä ja käsittääkseni "ammattilaisen asentama", jotta saisi vakuutushyödyn.
Tässä vekottimessa ei ole mitään ohjelmoitavia juttuja.

Päämokkula (roiskevedenpitävä) on tarkoitus laittaa piiloon ja kytkeä sille jännitteenalentimelta virta. Sittenpähän nähdään, miten kestää. Voisin kyllä vaihtaa alentimen hakkurityyppiseen (vinkkejä järkihintaisista n 8A-laitteista otetaan vastaan). Kojelautaan tulee huoltomokkulalle lukija sekä vilkkuledi. Lisäksi toinen vilkkuledi kojelaudan päälle ja tarrat akkunoihin.
Tämä kuulemma huutaa 5 minuuttia, jos sähkö katkaistaan laitteen ollessa aktivoituna. Sisätilan valvonta puolestaan on tarkoitus hoitaa kahdella ultraäänitunnistimella.

HJ 60 -82, 12H-T

Laakiaasi
30.11.2007, 00:15
Itte laitoin Läjään samaisen hälyn