solihull
28.11.2007, 00:59
Tervehdys!
Sain tuon kännykameran tyhjättyä vanhoista kuvista ja muutenkin on joku kaivannut aiheesta kuvia niin aloitetaan tämä iäisyysprojetin esittely. Tästä ei loppua tule koskaan.
TT
Alussa oli vanha Range, maksoin 200€. Laitoin sinne uudet jouset ja iskarit sekä Colwayn Macho 235/85-16 renkaat (Sahara). Tein vinssipuskurin (jossa kiinni tojon mekaaninen odottamassa edelleen hydrauliseksi rakentelua). Ajelin tällä vuoden verran ja sitten konepelti tuli tuulilasille. Sen jälkeen se jäikin projektiksi...
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva065.jpg
Tässä pannuna patalaiska NC-50.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva045.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva044.jpg
Tässä on jo soviteltu vähäsen paikoilleen Ivecon 3,7 l kuorma-autosta ahdinta (Garrett G4??). Imusarja on saatu paikalleen ja jakopään koppa vaihdettu 3,7 l vapari-Ivecosta josta myös syöttöpumppu on peräisin. Laturi jouduttiin istuttamaan uusiksi paikoilleen. laturi on K-maatalouden 93 Ah yleislaturi.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva051.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva050.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva052.jpg
Ohjaustehostajan pumppun kanssa oli sovittelemista, säätövarat jäi minimiin ja tehostava simpukka on ahtaalla lohkon kanssa, mutta mahtuvat juuri ja juuri.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva053.jpg
Välijäähdyttimen madallusta. Cooleri on FL40 Volvosta, 20 cm madallettuna. Joku voi kritisoida viiveitä ym... ainakin on riittävän kokoinen.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva055.jpg
Välijäähdytin paikallaan muiden romujen olessa suunnilleen hahmollaan. Jäähdyttäjäksi sopi heittämällä 900 Saabin jäähdytin, joka on siis coolerin takapuolella. Cooleri-jäähdytin -paketista tuli kätevä konsepti tosi helposti. Imusarja on melko korkea, joten joutuu tekemään konepeltiin kuhmun imuputken kohtaan. Ei viittinyt alkaa madaltamaan imusarjaa moisen takia.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva058.jpg
Ilmanputsari 702 Valmetista. Turbon voitelun sai kätevästi öljynpaineanturin liitännästä haaroittamalla ja paluuputki menee suoraan lohkon läpi kampikammioon.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva063.jpg
Näkymää ajovalmiista hässäkästä imupuolelta.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva064.jpg
Tämmönen paketti tästä tuli. Olis vain pitänyt nähdä vaivaa ja puuhata vähän pensselinkin kanssa samalla...olis kivempi kattella.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva061.jpg
Sillä ei sitten juuri ole ajettu vuoteen. Potkua tuli jotakuinkin 30 hv?? 0,6 bar ahdoilla ja "runsaalla" syötöllä. Tähän Boschin pumppuun ei saa tietääkseni lainkaan alipainekantta, joten alakierrossavuja ei saa mitenkään pois. Kone laakeroitiin samalla ja laitettiin uusi öljypumppu ym. Harmi vaan kun tässä ei ole öljysuihkuja männänhelmoille, mikäli sikäli sillä on merkitystä.
Suunnitelmat on suuret jatkojen osalta. Kori pois ja täyshoito koko autolle... kattotaan toteutuuko koskaan.
TT
Edited by - solihull on 28/11/2007 01:25:21
Edited by - solihull on 28/11/2007 01:30:58
Sain tuon kännykameran tyhjättyä vanhoista kuvista ja muutenkin on joku kaivannut aiheesta kuvia niin aloitetaan tämä iäisyysprojetin esittely. Tästä ei loppua tule koskaan.
TT
Alussa oli vanha Range, maksoin 200€. Laitoin sinne uudet jouset ja iskarit sekä Colwayn Macho 235/85-16 renkaat (Sahara). Tein vinssipuskurin (jossa kiinni tojon mekaaninen odottamassa edelleen hydrauliseksi rakentelua). Ajelin tällä vuoden verran ja sitten konepelti tuli tuulilasille. Sen jälkeen se jäikin projektiksi...
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva065.jpg
Tässä pannuna patalaiska NC-50.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva045.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva044.jpg
Tässä on jo soviteltu vähäsen paikoilleen Ivecon 3,7 l kuorma-autosta ahdinta (Garrett G4??). Imusarja on saatu paikalleen ja jakopään koppa vaihdettu 3,7 l vapari-Ivecosta josta myös syöttöpumppu on peräisin. Laturi jouduttiin istuttamaan uusiksi paikoilleen. laturi on K-maatalouden 93 Ah yleislaturi.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva051.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva050.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva052.jpg
Ohjaustehostajan pumppun kanssa oli sovittelemista, säätövarat jäi minimiin ja tehostava simpukka on ahtaalla lohkon kanssa, mutta mahtuvat juuri ja juuri.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva053.jpg
Välijäähdyttimen madallusta. Cooleri on FL40 Volvosta, 20 cm madallettuna. Joku voi kritisoida viiveitä ym... ainakin on riittävän kokoinen.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva055.jpg
Välijäähdytin paikallaan muiden romujen olessa suunnilleen hahmollaan. Jäähdyttäjäksi sopi heittämällä 900 Saabin jäähdytin, joka on siis coolerin takapuolella. Cooleri-jäähdytin -paketista tuli kätevä konsepti tosi helposti. Imusarja on melko korkea, joten joutuu tekemään konepeltiin kuhmun imuputken kohtaan. Ei viittinyt alkaa madaltamaan imusarjaa moisen takia.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva058.jpg
Ilmanputsari 702 Valmetista. Turbon voitelun sai kätevästi öljynpaineanturin liitännästä haaroittamalla ja paluuputki menee suoraan lohkon läpi kampikammioon.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva063.jpg
Näkymää ajovalmiista hässäkästä imupuolelta.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva064.jpg
Tämmönen paketti tästä tuli. Olis vain pitänyt nähdä vaivaa ja puuhata vähän pensselinkin kanssa samalla...olis kivempi kattella.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/solihull-Kuva061.jpg
Sillä ei sitten juuri ole ajettu vuoteen. Potkua tuli jotakuinkin 30 hv?? 0,6 bar ahdoilla ja "runsaalla" syötöllä. Tähän Boschin pumppuun ei saa tietääkseni lainkaan alipainekantta, joten alakierrossavuja ei saa mitenkään pois. Kone laakeroitiin samalla ja laitettiin uusi öljypumppu ym. Harmi vaan kun tässä ei ole öljysuihkuja männänhelmoille, mikäli sikäli sillä on merkitystä.
Suunnitelmat on suuret jatkojen osalta. Kori pois ja täyshoito koko autolle... kattotaan toteutuuko koskaan.
TT
Edited by - solihull on 28/11/2007 01:25:21
Edited by - solihull on 28/11/2007 01:30:58