PDA

View Full Version : Etulämppäri lopetti lämpimän puhaltamisen HJ:ssa?


Viipo
17.11.2007, 20:13
Vaihoin -82 HJ:n kannen tuohon -81 hojoon, joten liekkö miten eroja muussakin, kun siinä, että imusarjassa on lisähehkut?

Lähinnä se, että kaikki on pultattu paikoilleen niinkun ne olikin, mutta jostain syystä tällä uudella kannella ei etulämppärissä kierrä kunnnolla neste. takalämppäri kyllä pelaa (tuottaa näillä pakkasilla kaiken lämmön autoon). Etu lämppärin letkut on lämpimät ja kennokin on jokseenkin haalea, mutta se taitaa johtua ihan vaan siitä, että veden lämpö johtuu letkussa? Venttiili pitäs kyllä olla auki... Ei vaan perhana lämmitä. Toimi mainiosti kyllä ennen kansiremonttia.
Koneessa on nestettä, ja järjestelmä on (ainakin koitettu) ilmata.
Kumma, että takennolle puskee vaan kuumaa?

samid
17.11.2007, 21:00
Ilmaus ei ole hoidettu kunnolla!!

LADA Niva 1989(In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983

osilpi
17.11.2007, 22:42
Onko antaa ilmausvinkkejä? Sama homma mullakin. Tai sitten on letkut väärin, kun kone vaihtui.

Onko 12H-T:ssa joku ilmausruuvi tai onko se jossain korissa tms?

HJ 60 -82, 12H-T

Edited by - osilpi on 17/11/2007 22:42:46

Luigi81
18.11.2007, 02:27
Näin mulla on 2H:ssa onnistunu ilmaus aina: Auton nokka ylämäkeen/rampille tms.(Eli syylärin korkki ylempänä ku letkut/kone) ,syylärin korkki auki ,kone käymään ja molemmat puhaltimet päälle ja hana auki.Siinä sitten käyttöä n.10 minuuttia ja nesteen lisäystä tarvittaessa suoraan syyläriin. Sen jälkeen korkki kiinni ja käyttöä toiset kymmenen minuuttia, nesteen lisäystä tarvittaessa paisuntasäiliöön.

Viipo: ootko satavarma että letkut on oikein päin rintapellissä?

-
Luigi

legro
18.11.2007, 18:23
Usen vikana ihan perus homma, ettei vettä ole tarpeeksi. Vaikee todeta, kun säiliö on täynnä. Voi myös olla tukoksia.. Ette kai ole käyttäny mitään tiivistys aineita?

Viipo
18.11.2007, 18:50
Joo, no tuli kokeiltua sitä venttiilin ohitusta, ei vaikutusta...

Mutta kuinka ollakkaan, yöllä oli -20 ja aamulla huomasin hojon alla lammikon. Käyntiin kun laitto, niin nesteet tuli norona pihalle. Sitten kun koitat tutkailla niin kappas, konepellin avausvaijeri on jäätyny ->pelti ei aukea.
No, käytin niin lämpimäksi, kuin uskalsin ja jätin vähäksi aikaa huilailemaan. No, vaijeri suli ja lisäsin järjestelmään taas nestettä ja käyntiin-> eipä vuodakkaan enää mistään.

Eli nyt on mielessä, että vesipumppu vetelee viimesiään?
Takalämppärille lähtee putki moottorin takapäästä ja on matalampi kuin etulämppärille keskeltä konetta lähtevä putki. molemmat palaavat kuitenkin samaan vesipumpulle alavesiletkun tuntumaan.