Niko
13.11.2007, 08:12
Löytyykös palstalaisista kaasarintuntijoita?
Mulla on tuossa Serieksessä uusi kopio Zenith 36IV -kaasarista, mutta sen kanssa on vähän ongelmaa. Auto lähtee nätisti käymään, "tehoja" on ja tyhjäkäynti on tasainen, mutta kaasari ei kestä kallistusta ollenkaan. Esim. pihaan vähän railakkaammin kurvatessa tyhjäkäynti putoaa ja auto sammuu. Jos tilanteessa kaasuttelee vähän aikaa, niin tyhjäkäynti palaa.
Tutkin ongelmaa ajamalla auton vinoon, jolloin tyhjäkäynti hävisi aika pian ja putken päästä alkoi tulla mustia haikuja. Kun tilanteen ollessa päällä kurkisti kaasarin kurkkuun, niin sinne valui selvästi enemmän bensaa, kun auton ollessa suorassa.
Koitin laskea vähän bensanpintaa, joka alunperin oli 31mm, ensin ohjearvoon 33mm ja sitten vielä arvoon 36mm, mutta tällä ei ollut vaikutusta ongelmaan.
Tokihan uuden kaasarin pitäisi toimia, joten tuon voisi vaan pistää vaihtoon. Mutta en laiskana jaksaisi taas millään odotelle, että uusi kaasari tulee.
Olisiko ideoita, mistä tuo tulviminen johtuu ja/tai, kuinka asiaa voisi lähteä diagnosoimaan lisää? Neulaventtiili vaan vaihtoon? Ei tuo kaasari nyt kovin monimutkainen laite ole, joten ei siellä kovin monimutkaista vikaakaan voi olla...
- Lommone Ranke Rooveri ja vähemmän lommone Lantikka -
Mulla on tuossa Serieksessä uusi kopio Zenith 36IV -kaasarista, mutta sen kanssa on vähän ongelmaa. Auto lähtee nätisti käymään, "tehoja" on ja tyhjäkäynti on tasainen, mutta kaasari ei kestä kallistusta ollenkaan. Esim. pihaan vähän railakkaammin kurvatessa tyhjäkäynti putoaa ja auto sammuu. Jos tilanteessa kaasuttelee vähän aikaa, niin tyhjäkäynti palaa.
Tutkin ongelmaa ajamalla auton vinoon, jolloin tyhjäkäynti hävisi aika pian ja putken päästä alkoi tulla mustia haikuja. Kun tilanteen ollessa päällä kurkisti kaasarin kurkkuun, niin sinne valui selvästi enemmän bensaa, kun auton ollessa suorassa.
Koitin laskea vähän bensanpintaa, joka alunperin oli 31mm, ensin ohjearvoon 33mm ja sitten vielä arvoon 36mm, mutta tällä ei ollut vaikutusta ongelmaan.
Tokihan uuden kaasarin pitäisi toimia, joten tuon voisi vaan pistää vaihtoon. Mutta en laiskana jaksaisi taas millään odotelle, että uusi kaasari tulee.
Olisiko ideoita, mistä tuo tulviminen johtuu ja/tai, kuinka asiaa voisi lähteä diagnosoimaan lisää? Neulaventtiili vaan vaihtoon? Ei tuo kaasari nyt kovin monimutkainen laite ole, joten ei siellä kovin monimutkaista vikaakaan voi olla...
- Lommone Ranke Rooveri ja vähemmän lommone Lantikka -