View Full Version : Onko tietoa/kuvia fsj cherokeesta sd33:sella
Jeep-Rice
12.11.2007, 17:49
Itellä ois projekti käynnistymässä ja kiinostaisi nähdä miten muut ovat värkänneet mm. koneen korvakkeet, apulaitteet yms.
Teknikka ois vapari sd33 sovitettuna th350 lootaan jonka perään kaipailen jakolaatikkoa. Akseleissa 3,54 välitykset etu murikka apparin puolella ja tällähetkellä tekniikkana fiatin 3,5 ja jeepin 3-lovinen.
Jeep-Rice
06.03.2008, 16:58
Kai jollain on ollut patrollin kone jeepissä? Projekti ois tässä keväänmittaan starttaamassa joten muiden kokemukset kiinnostaisi kovasti.
Jeep-Ukko
06.03.2008, 18:14
Joo, tuo Hiivatin 3,5 on aika yleisesti käytösse ollut, myös muissa kuten Rangessa.
Mulla oli -76 mallin Wagoon, jo vuonna -78 Hämeendiesel laittanut tuollaisen ja tottakai Jeepin oma 3 lovinen ja 3,54 välitykset, niin ei sillä mitään tehnyt.
Tuollaista Patukan tekniikkaa ei kovin moni ole tainnut laittaa. Sehän on tunnetusti heikko kone.
Tojo 12H-T ja laittaa HJ61 vaihteiston ja jakiksenkin, siinnä olisi järkevä ratkaisu.
--
Yks tuttu laittoi Cedricin 2,8 jatkeeksi TH350.
Se oli jotain 6 tai 8 mm levyä josta teki adapterin eli siihen teki reiät, jotta sen sai pultattua koneeseen kiinni.
Ja toiset reiät jotka kävi laatikon kaavelin jakoon.
Sit sorvas sopivan adapterin jolla vetolevyn ja turbiinin sai kammen päähän kiinni.
Helppoa kun vain on vehkeet jolla tehä tai tuntee sorvareita jotka suostuu ilta hommina väkertää, kallista teetättää normaali tunti hinnalla.
Ja vaatii vähän mielikuvitusta/oma päistä järkevää rakentelu taitoa.
Tuo paketti tuli takavetoon joten jakolaatikkoa ei tarvinnut istuttaa.
Mutta 350:hän niitä saa mistä vain.
---
Ja koneen korvakot on helpot kun sopivasti käyttää orggis korvakoita ja sit vähän säveltää oman mallin mukaan.
Kunhan muistaa taas käyttää järkeä, että ei oo juosten kustu.
Esim, mulla tohon yhteen Dodge+12H-T projektiin tuli, Dodgen tyynyt ja toisella puolen Toyotan korvakkoa apuna käyttäen, ja toinen puoli täysin oma valmiste.
http://kuvablogi.com/nayta/658192/
http://kuvablogi.com/nayta/658191/
Ja Jeep-Bedfordissa, rungosta pulttaa irti ne Jeepin rungon puoleisetkorvakkeet ja tein tilalle uudet joihin laitoin Scanian kumityynyt.
Ja moottorin puoleiset korvat täysin oma valmiste.
Vähän huonosti kuvista näkee.
http://kuvablogi.com/nayta/662169/
http://kuvablogi.com/nayta/662170/
______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com
Mulla on jeepissä tekniikka HJ:sta eli kone ja laatikot.
----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...
Jeep-Rice
06.03.2008, 20:22
Ensinnään kiitoksia jeep ukolle kuvista ja stoorista.
Ai ei ole patrollin sd33 hyvä moottori. Harmi kun mulla on semmonen jo th350:ssä kiinni. Olisiko kannattavampaa sovittaa tuota fiattia mikä nyt on keulilla ton th350 kanssa yhteen?
Ei noita hj61 tekniikoitakaan kasva puissa ja hinnat on sitten paljon ajetuillakin kalliit.
Th350c mikä mulla on on takaveto mallin laatikko eli siihen ei suoraan käy mikään jakolaatikko ellei vaihda ulostuloakselia. danan 20:siä minulla olis useita mutta saa nähä saisko semmosen soviteltua tohon.
Fiksumpi ois vissiin hommata joku np 208 tai jotai mut sit ei kardaanin nivelet käy ja noita danoja ois valmiiks ja varaosiksi.
Mites epelin jeeppi liikkuu hj:n osilla? sulla on siellä vissiin jeepin omat harvat perät?
Gravehill
06.03.2008, 20:27
Mä oon ollu kyllä aina siinä uskossa että sd33 on lähes pomminvarma kone..
-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113
Pohojanmaan Offroad Ry
nii...siis walmetin 411 tdi on pomminvarma kone...(1.268934 km nyt mittaris)
ei kai patukankaan kone mikään kovin huono ole...kuis nmeinaat toteuttaa alipaine jutut jotta 350 aski vaihtaa..
pajatonttu
Vai Patrolin 3,3 vaparikone heikko, kaikkea sitä kuulee :D :D :D Itseasiassa on samanlainen ikiliikkuja kuin Toyotan 2H.
Note! This message was posted anonymously!
Eikö olis helpompaa hakea jostain vielä patrollin laatikot?
----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...
Jeep-Rice
06.03.2008, 23:08
Olis varmaan mut haluisin tohon automaatin.
Ja eikös nuo alipaineet saa patrollin imusarjasta kun siinä on kaasuläppä niinkuin bensa vehkeessä?
Kyllä dieseli alipaine pumpun vaatii.
No, voi se patrollin kone olla ihan OK.
Oon vaan kuullut juttuja että alumiini kannet ei kestä vakionakaan.
Ja jos turboo laittaa, niin poks heti.
Ainut että en itse ole patrolleihin perehtynyt, missä vuosimallissa vaihtuu valurauta alumiiniin. JNE...
Sehän on totta että se on jeesuksen aikainen maamottorimainen kokoonpano. Eli sen puoleen varma toiminen.
Anteeksi minun tyhmyyteni ja tietämättömyyteni Nissaneita kohtaan ;) =D
Tojotan tekniikoita saa halvalla kun ostaa kolari auton.
Jeep-Ukko
Note! This message was posted anonymously!
Kyllä Patrolin 3,3 on ihan valurautakannella, ainakin omani näyttäis olevan, eihän se muuten kunnon maamoottori-ikiliikkuja oliskaan:) 2,8 on muistaakseni sitten alumiinikannella:(
Jees, nou haard fiilings;D
-nyypipatukkakuski-
Note! This message was posted anonymously!
Jeep-Rice
10.03.2008, 17:45
3.3:set on kaikki valurautakannella mutta 2.8 on sekä että.
Mun jeeppiin olisi näillä näkymin tulossa nissanin sd33 moottori, gm th350 laatikko ja np 203 jakolaatikko. Voi olla että tulee aika laiska automaatilla ja jatkuvalla nelivedolla.
Mitenkähän ton etujousituksen toteuttas? Laittaisiko sitä apukierrejouset ja vähentäs lateja pakoista vai tuleeko vaikea ajettava jos värkkään soa:n kun tulee työ ajot ajeltua tällä jeepillä?
Perähän nousee helposti kääntämällä taka riipukkeet alaspäin.
mä en ole muita harrastanutkaan, kun patroolia ja yhtään konetta en ole saanut rikki. ja varmasti on mun käytössä todella kovilla. ei ole sd33 pannu heikko.
*team grasshopper*
-LISÄÄ MUTAA!!-
-esory-
Soa vaan
Ja itellä on jeepin omat perät tosiaan, paljoa kokemusta ajosta ei ole kun projekti on vielä vähän kesken mut ihan sopivilta tuntuu välitykset.
----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...
Edited by - -Epeli on 10/03/2008 19:51:58
Edited by - -Epeli on 10/03/2008 19:54:19
Jeep-Rice
10.03.2008, 20:20
Mietes kun tohon jeepin dana 44:seen tekee soan nii kuis se perämurikan puoleinen jousen alunen (mikälie mihin jousilatit nojaa) kun se on perämurikan valussa ni kuis se olette kääntäny yläpuolelle?
Tarkoitus olis korottaa vain senverran et saa 33" pyrimään max joustoissakin.
Juu kyllä kaikki 3.3patrollin koneet on valurautakannella varustettu.
Ja kestää turbottaa niinkuin kaikki vapari patrollin jälkiturbottaneet tietää;)kaikki saa rikki jos haluaa. Esim. Minä tiedän että patrollin kone EI kestä yli 7000rpmmää.
-Eki
Jeep-Rice
11.03.2008, 15:35
Joo ei varmaan kestä. Voi olla että turbotus olisi paikallaan tässä projektissa ettei tuolla liikenteessä tarttes olla korvat punottaen tien tukkona.
Jeep-Ukko
12.03.2008, 19:53
http://kuvablogi.com/nayta/662199/
http://kuvablogi.com/nayta/662214/
http://kuvablogi.com/nayta/662215/
Tuossa muutama huono kuva D44 SOA, Jeepissä, alla 35".
Laitetaan nyt vielä tuo
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Jeep-Ukko-STA70148.JPG
______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com
Edited by - Jeep-Ukko on 12/03/2008 19:57:31
Eikös sd33 koneessa ole startti 24v ja Jeepissä 12v sähköt että paatko sinne jonkun toisen 12v startin vai miten tuon olet ratkassut?
Otat ivecosta sen boxin millä saa pelittämään.
Eikö ivecot ollu 24 volttisia ja fiatit 12v ?
----------------------
no voi helvetti, ai ny tuli tommonenki ongelma...
Jeep-Rice
24.03.2008, 23:07
Startin sovittelin moparista kun kävi tuo hammastus. On välitetty 12v peli ja pyörii ihan kivasti tuo sd33 vaikka diesel onkin.
On alkanut vähän huolestuttaa että tuleeko takakardaanista liian lyhyt kun tuo sd33 nissani+th350+np203 on jo pienen henkilöauton mittainen(ja painoinen) yhdistelmä eikä noita kardaanin kulmia paranna sekään et tossa taka-akselissa on murikka apumiehen puolella reunassa.
quote:
Startin sovittelin moparista kun kävi tuo hammastus. On välitetty 12v peli ja pyörii ihan kivasti tuo sd33 vaikka diesel onkin.
On alkanut vähän huolestuttaa että tuleeko takakardaanista liian lyhyt kun tuo sd33 nissani+th350+np203 on jo pienen henkilöauton mittainen(ja painoinen) yhdistelmä eikä noita kardaanin kulmia paranna sekään et tossa taka-akselissa on murikka apumiehen puolella reunassa.
aikomus olisi nostaa wagoneerin nokalle nissan LD28 ja opelin 4v loikkari automaatti aw71 jonka perään lyhyellä kardaanilla jeepin puretun laatikon sisään ja kytkentä dana 20 jakikseen. melko lyhyeksi takakardaani jää
cb
Note! This message was posted anonymously!
Jeep-Rice
30.03.2008, 21:48
Niin varmaan jää. Ite unohdin suosiolla nuo välikardaanisuunnitelmat ja pitkä tekniikka paketti tulee ilmankin. Mihin tarvitset tuota loikkaria ton ld28:n kanssa? Ei ainakaan normi 3,54 välityksillä ole juuri loikkarille tarvetta.
Minkälainen turbo patrollin koneeseen olisi sovelias?
Iteltä löytys joku saabin garrett 2.3 bensa koneesta.
olisikohan se passeli vai liian pieni? Tehotavoite vois olla joku 120-150hp.
To3 garretti luulis olevan ihan hyvä pieneen patrollin piristykseen
----------------------
quote:
Niin varmaan jää. Ite unohdin suosiolla nuo välikardaanisuunnitelmat ja pitkä tekniikka paketti tulee ilmankin. Mihin tarvitset tuota loikkaria ton ld28:n kanssa? Ei ainakaan normi 3,54 välityksillä ole juuri loikkarille tarvetta.
Minkälainen turbo patrollin koneeseen olisi sovelias?
Iteltä löytys joku saabin garrett 2.3 bensa koneesta.
olisikohan se passeli vai liian pieni? Tehotavoite vois olla joku 120-150hp.
paha sitä loikkaria on sieltä perästä poiskaan purkaa kun sattuu tallissa laatikko pyörimään ylimääräsenä niin jotain käyttöö lootalle ois kiva keksiä
Note! This message was posted anonymously!
Jeep-Rice
31.03.2008, 14:59
quote:
To3 garretti luulis olevan ihan hyvä pieneen patrollin piristykseen
----------------------
Niin luulis mut tää ei ole to3 garretti vaan joku uudempi gt17... Ulkomitoiltaan ainakin pienempi.
Jeep-Rice
02.12.2008, 21:33
3.3:set on kaikki valurautakannella mutta 2.8 on sekä että.
Mun jeeppiin olisi näillä näkymin tulossa nissanin sd33 moottori, gm th350 laatikko ja np 203 jakolaatikko. Voi olla että tulee aika laiska automaatilla ja jatkuvalla nelivedolla.
Mitenkähän ton etujousituksen toteuttas? Laittaisiko sitä apukierrejouset ja vähentäs lateja pakoista vai tuleeko vaikea ajettava jos värkkään soa:n kun tulee työ ajot ajeltua tällä jeepillä?
Perähän nousee helposti kääntämällä taka riipukkeet alaspäin.
Nonnii. Nää tuli laiteltua ja on jo muutoskatsastettukkin. nyt pitäs keulan jousituksia viel parannella ni tul mieleen semmonen et pystyykö tota dana 44 etuakselin murkulan valurautaa hitsaamaan ihan normi migillä? Tällähetkellä akseli viel pakkojen alla ja jokinlaiset coiloverit mut keulasta puuttuu nyt joustot.
Hommaa skyjackerin jousisarja Jenkeistä, on toimiva ja joustoja riittää, ei tartte tehdä mitään SOA juttuja 37" renkaat ja menoksi.
JA TUOHON MOOTTORIHOMMAAN sanon vaan että 360 V8 tai isompi ompi ainoa oikea vaihtoehto, muut koneet on pelleilyä.
Jeep-Rice
03.12.2008, 10:50
Hommaa skyjackerin jousisarja Jenkeistä, on toimiva ja joustoja riittää, ei tartte tehdä mitään SOA juttuja 37" renkaat ja menoksi.
JA TUOHON MOOTTORIHOMMAAN sanon vaan että 360 V8 tai isompi ompi ainoa oikea vaihtoehto, muut koneet on pelleilyä.
Saakos tommosia jousia jostai sumessa ku ei uskalla alkaa rahojaan jenkkeihin kylvämään.?
Ja kyl muakin kaduttaa tää moottori juttu. Mopo mikä mopo! Toi turbotettu dieslkin tuntuu aika ylävireiseltä painavassa autossa. Vääntö ei riitä.
Nonnii. Nää tuli laiteltua ja on jo muutoskatsastettukkin. nyt pitäs keulan jousituksia viel parannella ni tul mieleen semmonen et pystyykö tota dana 44 etuakselin murkulan valurautaa hitsaamaan ihan normi migillä? Tällähetkellä akseli viel pakkojen alla ja jokinlaiset coiloverit mut keulasta puuttuu nyt joustot.
Ihan migillä en suhautellut meneen tuota D44:sen valurauta klunssia. Puikolla ainakin sai tavaran siinä kiinni pysyyn. Puikot oli Esabin keltasesta paketista. :D
Jeep-Rice
03.12.2008, 22:30
Ihan migillä en suhautellut meneen tuota D44:sen valurauta klunssia. Puikolla ainakin sai tavaran siinä kiinni pysyyn. Puikot oli Esabin keltasesta paketista. :D
Hyvä. Kiitos! Minkähän numeroisia puikkoja? Oliko valulle tarkoitettuja?
Missäs vaiheessa tää projekti on?
Hyvä. Kiitos! Minkähän numeroisia puikkoja? Oliko valulle tarkoitettuja?
Katos kun en ollukkaan huomannu. En muista enään numeroita.
Jeep-Rice
22.01.2009, 18:10
Missäs vaiheessa tää projekti on?
Eipäs oo tullut seurattua. Eli projekti on sillä mallilla et simpukka vuotaa ja jousitus/pyörän tuenta on hanurista kun ei ole osannut eikä kerennyt sille mitään tekeen.
Voimaa on koneesta alkanut löytyä kun sain isomman pakoputken tehtyä ja ahdot nousee nyt parhaillaan 1.1 kiloo. Ahdin alkoi myös heräämään paremmin. Putki oli aikaisemmin 55mm ja nyt tein sen 63mm putkesta.
Hankintalistalla olis nyt turbopatrollin syöttöpumppu ja erillaiset jousipakat eteen. Tietty puuttuu tuosta vielä sisusta ja vaihteiston sifteri on tosi surkea.
Mikä jakolaatikko näissä Jeepeissä vakiona on, Dana 20?? Tuli hankittua raato jossa kolmelovisen manuaalin jatkona jakis jota en ole vielä tunnistanut. Osa on niin likainen, ettei siitä näy mitään numeroita. Ulosotto näyttäisi jälkeenpäin lisätyltä.
Jeep-Ukko
25.03.2009, 13:30
Mikä jakolaatikko näissä Jeepeissä vakiona on, Dana 20?? Tuli hankittua raato jossa kolmelovisen manuaalin jatkona jakis jota en ole vielä tunnistanut. Osa on niin likainen, ettei siitä näy mitään numeroita. Ulosotto näyttäisi jälkeenpäin lisätyltä.
Kyllä, D20.
Ja ulosotto on maahantuonti verotus juttujen takia.
-Jarkko-
25.03.2009, 15:56
Mikä jakolaatikko näissä Jeepeissä vakiona on, Dana 20?? Tuli hankittua raato jossa kolmelovisen manuaalin jatkona jakis jota en ole vielä tunnistanut. Osa on niin likainen, ettei siitä näy mitään numeroita. Ulosotto näyttäisi jälkeenpäin lisätyltä.
Se Dana kakskymppisen ulosotto on melkoinen vitsi... Mutta asiaan.. Onko tuossa kakskymppisessä mahdollisuus saada muuttamalla keppiä valinnaiseksi vetotavaksi myös pelkkä etuveto??? Siinähän on kaksi tankoa mitkä menee laatikkoon ja vain yksi keppi millä niitä alunperin operoidaan. Hämärä muistikuva että joku olisi kauan sitten sellaista väittänyt. Tallin lattialla on yksi sellainen laatikko, mutta ei ole ehtinyt perehtymään... Olis aika näppärä.
Se Dana kakskymppisen ulosotto on melkoinen vitsi... Mutta asiaan.. Onko tuossa kakskymppisessä mahdollisuus saada muuttamalla keppiä valinnaiseksi vetotavaksi myös pelkkä etuveto??? Siinähän on kaksi tankoa mitkä menee laatikkoon ja vain yksi keppi millä niitä alunperin operoidaan. Hämärä muistikuva että joku olisi kauan sitten sellaista väittänyt. Tallin lattialla on yksi sellainen laatikko, mutta ei ole ehtinyt perehtymään... Olis aika näppärä.
Näyttäisi saavan http://home.windstream.net/ezduzit/tx-20.html . Mutta saako tuohon sovitesarjaa XJ:n neliloviseen automaatin perään? Lisäksi tarvisi tietenkin kääntösarjankin. Vai haluaako joku vaihtaa Dana kolmesatasensa Dana kakskymppiseen ja kolmiloviseen manuaaliin?
-Jarkko-
25.03.2009, 20:49
Tuolla näyttäisi olevan vähän kaikenlaista adapteria..ei vaan ite jaksanu nyt käydä kahlaamaan kaikkia läpi..:rolleyes: http://advanceadapters.com/index.php?1&p=view_category&category_id=7&offset=0
-Jarkko-
25.03.2009, 21:10
Ja tuolla on hyviä kuvia ja tietoja lisää...:p http://www.novak-adapt.com/knowledge/transfer_case_gateway.htm
Tuolla näyttäisi olevan vähän kaikenlaista adapteria..ei vaan ite jaksanu nyt käydä kahlaamaan kaikkia läpi..:rolleyes: http://advanceadapters.com/index.php?1&p=view_category&category_id=7&offset=0
http://advanceadapters.com/product/1810/50-8602.html tuossa taitaa olla sopiva adapteri, mutta mistäs flip kit?
Jeep-Rice
26.03.2009, 09:22
Kyl nuita valmiita adaptereita löytyy monien lootien väliin mut ootteko uskaltanu noita tilata?