View Full Version : patrolin jarrut
käykö 91 vanhakoppa patroliin gr tai vanhempien patrolien takajarru kilvet?uudet maksaa pirusti eikä ole purettuja missään ko vuosimalliin
Note! This message was posted anonymously!
oliko liian visainen kysymys?
Note! This message was posted anonymously!
tapsa4x4
13.11.2007, 21:02
gr levyt takana ja vanhoissa rummut joten tuskin käy.
onko nyybin auto mikä?
lisää kaasua, puut suurenee...
onkos se nyt sitten r vai y260 kun 91 ja viä sitä vanhempaa koria,ei siis vielä gr.
piru kun ei onnistu syystä tai toisesta tuo rekkautuminen niin menee aina nyybiks
Note! This message was posted anonymously!
NHOffroadTeam
14.11.2007, 10:49
260 (espaniassa koottu) korisessa jarrukengät eri varaosanumerolla kuin 160 korisen (vanha malli vm. 11/79 - 08/88 ) mutta jarrurumpu on sit taas samalla varaosa numerolla. yritän löytää jostain sen 260 korisen jarrukilven varaosa numeron niin saa siitä jotain päätellä
paikallisesta nissanin liikkeestä kävin kysymässä niin sanoivat hinnaks 230€ kpl!!liekö maasturipurkaamoja montaa suomessa?
Note! This message was posted anonymously!
löytyyköhän tähän vastausta?
Note! This message was posted anonymously!
Oletko kysynyt tuolta http://www.auto-lehtinen.fi/
Tai tuolta http://www.maasturi-mattila.fi/
HJ61 -90 & LJ70 -89
Edited by - jpl on 27/11/2007 12:31:59
heitin kyssärin menemään maasturi-mattilalle,katsotaan miten äijän käy
Note! This message was posted anonymously!
joo eipä ollut sieltäkään apuja.onkos kenellekkään tullut tähän asiaan selkoa?
Note! This message was posted anonymously!
pikkustang
08.01.2008, 06:42
no nyt onnistui tuo rekisteröityminen vihdoin viimein.minä siis kyselin tuota jarru hommaa
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
pikkustang
09.01.2008, 09:57
eikö kukaan ole joutunut painimaan ko asian kanssa?
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
pikkustang
14.01.2008, 19:02
hiljaista kuin huopikas tehtaassa.mitenhän on passaako king kapin jarru romut patroliin?tuossa yhtä kinkkua (vm 87-89 bensa) vähän vilkaisseena näytti että olis ollu sama taka aksila.mahtaako olla sama sit paperilla?
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
tapsa4x4
14.01.2008, 22:12
Kerroppa ensin auton malli niin on helpompi antaa vastauksia.
pikkustang
15.01.2008, 00:05
tuollahan se ylhäällä:91 vanhakuori 2.8td(260 espanja)
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
no miksei kukaan vielä ole ehdottanut että käytä hakua???
Note! This message was posted anonymously!
pikkustang
15.01.2008, 16:08
en ole onnistunut löytämään silläkään vastausta
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
no nyt on jarrukilpi homma selvillä mutta sitten seuraavaa.missä mahtaa olla vika kun takajarrut ei pidä,käsijarru pitää kyllä mutta ei käyttö jarru?on uudet sylinterit,ilmattu sen seitsemän kertaa,kehitty kengät,tarkastettu pääsylinteri ja kuormasäädin,uutta jarruputkea eräskin metri vaan ei pidä.eka polkaisu poljin pehmeä,toinen-kolmas polkaisu poljin on niinkuin pitää mutta ei vieläkään kunnolla pidä
Note! This message was posted anonymously!
ilmaa kuormantunnistimessa?
Offroad Kainuu
BJ-40 Project
Boar Project
BY: OPA
on ilmattu siitäkin.alkaa ymmärrys loppua missä vois vika olla
Note! This message was posted anonymously!
NHOffroadTeam
13.02.2008, 21:03
onko kengät säädetty lähelle rumpua??
landruiseri
13.02.2008, 21:50
tuossa ylempänähän lukee että on kehitty hihnat.. mites pääsylinteriin jos on päässy ilmoo? sevyssä ainakin löyty sieltä syy miksei jarrut pitäny.
Ottaako etujarrut kiinni? Olipa kerran sellainenkin vika työsuhde-isuzussa, ettei seppä saanut jarruja millään ilmattua. Taakse kokeili vaihtaa uudet sylinterit, "alppi"venttiilin, osan putkista ja sitten vielä jarrupääsylinterin.
Vika löytyi kuitenkin lopulta etusatuloista, tiivisteet vaihtamalla kaikki korjaantui. Ei juuri vuotanut pihalle päin, mutta osas horia ilmansa sitä kautta.
sj 412
http://www.pohojanmaanoffroad.fi
kyllä etuset pitää niinkuin kuuluukin.tänään vielä yritin ilmata käyttäen melkein kaikkia mahdollisia oppeja,paineilmalla jäi kyllä kokeilematta.alkaa pikkuhiljaa kypsyttämään
Note! This message was posted anonymously!
onko oikeet kilvet että kengät on oikees kohdas rumpuun nähen,meinaan että jarrusylinterinki liikerata on rajallinen ja jos kengän keskikohta on liian kaukana rummusta niin ei varmaan pijä.
*kyllä raaka voima älyn voittaa*
jos ilmavika on poissuljettu niin sit ei kengät pure tarpeeksi suurella voimalla rumpuun,ja semmosiaki tapauksia on muistissa et jos joskus on sylinteri vuotanu kunnolla rumpuun niin o v-mäinen saaha se kitka takasin,mennee huokosiin se neste ja aina pilaa uuetkin kengät ja taas ei mee lukkoon edes jäätiköllä
*kyllä raaka voima älyn voittaa*
taakse ei ole vaihdettu kuin sylinterit eikä jarrut ole vuotaneet rumpuihin.oire jarruissa on että poljin on pehmeä kuin olisi ilmaa kierrossa mutta ilmattu on monesti
Note! This message was posted anonymously!
NHOffroadTeam
14.02.2008, 21:09
omassa patrollissa oli samanlaiset oireet et parin polkasun jälkeen vast poljin tuli "kovaksi".ja käänsin jarrupaineen säädintä+säädin kengät lähelle kun oli liian kaukana.
säädintäkin on aseteltu eri asentoihin ja kenkiä iholle mutta tuloksetta.voisko vika olla säätimessä?laskee paineet ohi etusille?
Note! This message was posted anonymously!
Korin - akselin väliset kumiset jarruletkut pehmenevät vanhetessaan.
Jarrua painettaessa letku pullistuu, eikä sylintereille asti pääse riittävästi painetta.
=> Käsijarru pitää hyvin, mutta jalkajarru ei pidä...
Ai niin... Vanhemmissa Patrolleissa käsijarru onkin kardaanin alkupäässä.
Kuinkas tuossa tuoreemmassa versiossa? Tuleeko vaijerit takapyörille asti?
Pistä auto käymään, jotta tulee myös tehostin mukaan ja sitten kaveri pumppaamaan
jarrupoljinta ja itse menet tunnustelemaan sitä akselille menevää jarruletkua.
Ilmaukset kannattaa aina tehdä kaverin kanssa. Toinen polkee ja toinen avaa ilmausruuvia...
käsijartsa tulee pyörille.kori-aksila letku on uusi mutta ei alkuperäinen vaan kahdesta lyhyemmästä tehty.on kokeiltu ilmata käynnissä ja tuntui että meni vielä hullummaksi
Note! This message was posted anonymously!
Tuota... Auto piti olla käynnissä vain sillä kohtaa, kun tarkastellaan jarruletkun pullisteluita...
Ilmaukset on parempi tehdä auto sammuksissa, niin pystyy paremmin havainnoimaan sen,
että joka nipasta tulee samanlailla tavaraa ulos.
Kahdesta lyhyestä pätkästä rakennettu jarruletku ei ole katulaillinen versio.
Joskus on tullut sellaisia ongelmia eteen, että kaveri on laittanut jarrukengät paikoilleen,
mutta ei olekaan säätänyt käsijarrun vaijeria löysälle ennen hihnojen säätöä.
Tällöin käsijarrun vaijeri vedättää valmiiksi kenkiä lähemmäksi rumpua ja silloin
käy niin, että jarrusylinterin mäntä jää kauaksi siitä jarrukengän päästä.
Jos sylinterissä on männän takana se hentoinen jousi painamassa mäntää ulos, niin
silloin mäntä yleensä jää kenkään kiinni, kun jarrupoljin päästetään ylös.
Jos sitä jousta ei ole siellä männän takana, niin mäntä palautuu hetken päästä
takaisin sinne sylinterin sisään. Seuraavan jarrutuksen ensimmäinen polkaisu
nostaa männän sinne kengän lähelle ja jo jarruttaakin vähäisen, mutta poljin
menee ensimmäisellä polkaisulla syvään ja vasta toisella polkaisulla poljin
jää ylemmäksi.
Pääsylinterin turvonneet kumit kanssa aiheuttaa tuollaisia ongelmia.
Joskus sinne pääsylinteriin jää ilmaa, vaikka kaikki pyörät olisikin ilmattu
moneen kertaan. Kannattaa ilmata myös niistä pääsylinteristä lähtevistä
jarruputkien nipoista.
Joskus jouduttiin ajamaan vanha Range rinteeseen, perse ihan pystyyn, ja
vasta sitten saatiin jarrut ilmattua kunnolla...
no onpahan koitettu ilmata käynnissäkin.letkuja on makusteltu mutta eivät turpoa.käsijarru on löysätty ja säädetty taas kenkiä,tuloksetta.pitänee kokeilla ilmata viä tuota pääsylinteriä.mikähän siinä on että jarruletku ei saa olla kahdesta pätkästä tehty?
Note! This message was posted anonymously!