View Full Version : On Board Air
Rojekti alkaa valmistumaan, vielä pitää imupuolelle hommata suodatin ja öljysumutin tms, jottei kompura leikkaa kiinni.
Kompressorina toimii alkuperäinen ilmastoinnin kompura (Harrison), ja säiliö mittareineen ja painekytkimineen löytyi motonetistaa (69€).
Kokeilin täyttää 33" varapyörän, ja suht hyvin meni: 2 kertaa käynnistyi kompura täytön aikana, ja noin minuutissa oli paineet 1,5.
Tästä se lähti:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/FinnDRZ-kompura1.jpg
Ja tänne se meni:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/FinnDRZ-kompura2.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/FinnDRZ-kompura3.jpg
-----------------------
<- "Iso mutta kömpelö"
-----------------------
Hyvältä näyttää. Itte meinasin tehdä joku vastaavanlainen ratkaisu. Kävin pari viikkoa takaperin hankkimassa kaksi ilmakompuraa ja pikku hiljaa tavara alkaa löytyä hyllyllä että voi alkaa väsätä jotain. Mutta ajattelin jos käyttäsin putkipuskuri ilmasäiliöksi, en tiedä jos on hyvä ajatus jos puskuriin tulisi vaurio niin pääsisi ilmat pihalle. /Sten
80 Dodge Ramcharger SE 318/727/NP 205 PTO
Dana 44/Corp 9.25 lim. slip/3,23
Cragar 8x15 Star Spoke/BFG 33x12,5-15 MT KM
3" bodylift, Borgesonshaft
Hyvää settiä. Minulla kävi mielessä oikaista ja käyttää tuollaista pikkukompuraa invertterin kera.
A-P
BJ, HJ ja SJ.
Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/
ja toi tölkkihän on supolla vaan mittatikkuna...
*team grasshopper*
-LISÄÄ MUTAA!!-
-esory-
quote:
ja toi tölkkihän on supolla vaan mittatikkuna...
*team grasshopper*
-LISÄÄ MUTAA!!-
-esory-
Täytyyhän sitä jokin mittakaava olla...
-----------------------
<- "Iso mutta kömpelö"
-----------------------
pkarlstedt
22.10.2008, 10:17
Kävisikö painepuolelle öljynerotukseen ja kuivaukseen ilmastoinnin kuivain? Vaikka tällainen:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350111546528&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:Watchlink:middle:de
- p
Ilmastoinnin kuivaimen kosteudenpoistokyky on erittäin rajallinen, Kuivain pilaantuu jo ollessaan vapaassa kosketuksessa ulkoilmaan. Eiköhän näissäkin ole järkevintä käyttää perinteistä vedenerotinta säiliöltä lähtevässä putkessa.
Eiköhän näissäkin ole järkevintä käyttää perinteistä vedenerotinta säiliöltä lähtevässä putkessa.
Nama perinteiset vedeneroittimet poistaa sitten vain veden, ei kosteutta kaasumuodossa. Vaatii myos aika paljon virtausnopeutta toimiakseen, mutta valttaa hyvin offihommissa
Joo ei sitä kosteuden poistoa ole noissa huoltoaseman vehkeissäkään, pakkasella melkein jokainen on paskana, mutta pakkasella nuo paineilmanaulaimen käyttäjät laittaa samaa jäänestoa kompuraan kuin mitä on kuorma-autojen ilmajärjestelmässä.Lisäksi paineilmanaulaimeen menee koko ajan öljyä sumuttimen kautta.
Käyttö on noilla hepuilla aikas kovaa kun menee noin 10,000 naulaa per naulain päivässä.
Onko kukaan liitänyt imupuolta moottorin huohotukseen?
Tuleeko liikaa kaikennäköstä sontaa?
Luulen että mulla ainakin rangessa olis tuo öljysumutus kunnossa.
Samanlaista settiä olen suunitellu.
Joo ei sitä kosteuden poistoa ole noissa huoltoaseman vehkeissäkään, pakkasella melkein jokainen on paskana, mutta pakkasella nuo paineilmanaulaimen käyttäjät laittaa samaa jäänestoa kompuraan kuin mitä on kuorma-autojen ilmajärjestelmässä.Lisäksi paineilmanaulaimeen menee koko ajan öljyä sumuttimen kautta.
Käyttö on noilla hepuilla aikas kovaa kun menee noin 10,000 naulaa per naulain päivässä.
Jäänestoa kompuraan? empä oo kyllä enenkuullu vaikka ollukkin paineilmanaulaimia ja kompuroita jo ainakin kymmenen vuotta raksakäytössä isännällä ja sedällä, eikä ole kyllä öljysumutintakaan.. tähän mennessä ei vielä yksikään kompura/naulain ole jääytynyt...
Jäänestoa kompuraan? empä oo kyllä enenkuullu vaikka ollukkin paineilmanaulaimia ja kompuroita jo ainakin kymmenen vuotta raksakäytössä isännällä ja sedällä, eikä ole kyllä öljysumutintakaan.. tähän mennessä ei vielä yksikään kompura/naulain ole jääytynyt...
Kyllä toi meilläkin on töissä yleinen ongelma ku ilmat kylmenee. Paineilmajarrujen jäänestoa tankkiin ja taas naulain pelaa hyvin.
Tosin pitää muistaa toi öljykin ku tuppaa kuivaamaan toi jäänesto...
Kyllä toi meilläkin on töissä yleinen ongelma ku ilmat kylmenee. Paineilmajarrujen jäänestoa tankkiin ja taas naulain pelaa hyvin.
Tosin pitää muistaa toi öljykin ku tuppaa kuivaamaan toi jäänesto...
Jotkut laittaa kuorma-autojen pi säiliöihin talvella Aerolia ja jäähdyttäjän nestettä
50/50 Loraus säiliöön ja sieltä sitä lähtee ilman mukana liikkeelle niin
ei venttiilit sun muut jäädy.
Eikös Aerolissa ole voiteluainetta mukana??