View Full Version : Patrolin käynnistäminen
Hey,
Kokemusta autojen laitosta minulla ei ole, mutta -8X Patrol sattuu löytymään tuolta ja ajattelin sen käynnistystä. Kahdella akulla (toinen toisesta autosta, toinen uusi) ja "aasinpotkulla" saatiin kaverin kanssa toimimaan ja päästiin jo ajamaankin. Mutta kun hain toisen uuden akun (ja kytkin sen ensin väärin) niin ei tunnu startti oikein jaksavan pyöriä. Onko ongelma akuissa vai jossain muussa?
Note! This message was posted anonymously!
kuinka väärin sen kytkit?
on saattanut kyrväyttää jotain
Offroad Kainuu
BJ-40 Project
Boar Project
BY: OPA
Kytkin akut rinnan, kun piti olla sarjassa. Kun vaihdoin sarjaan, niin jaksaa kyllä pyörittää starttia, mutta aika heikosti. Vika voi myös olla polttoaineen syötössä (pitää tarkistaa tänään vielä valoisaan aikaan)...
Note! This message was posted anonymously!
ei niitä taida helpolla. ainakaan omilla johdoilla saada rinnan. onhan niissä akuissa varausta. n 26-28v pitäs olla kuskin puolen akusta maihin. startatessakin n 24v. jos startatessa tippuu paljon , niin akku on tyhjä tai startti rikki/paskainen/huonot hiilet/jotain...
Offroad Kainuu
BJ-40 Project
Boar Project
BY: OPA
no jotenkuten väärin ne onnistuin laittamaan... =0
No mutta, pitää varmaan sitten hakea matkalta akkulaturi tai apukäynnistin.. Muuten noista akuista, ymmärsin, että tuohon Patroliin menee 2x 12voltin akkua? Olenko aivan väärässä?
Minkälainen on se vekotin joka vastaa hehkutuksesta? Semmoisen jos tuohon saisi vaihdettua, niin helpottuisi starttaaminen..
Note! This message was posted anonymously!
ihan normi 12 v akut. jotka saisi olla samanikäisiä. ja radiolle ei saa ottaa toiselta akulta sähköjä , koska se silloin tyhjenee enempi ja menee pilalle... hehkun releet ja muut osat on pelkääjän akuja ja lokarin välissä. mulla on ohjainboxi rikki mutta kun väältää avaimesta melkein starttiin asti niin hehkuttaa manuaalisesti. hehku aika on jotain 30s . jos ei ole vaihdettu pika hehkuja ja ohjainta.
Offroad Kainuu
BJ-40 Project
Boar Project
BY: OPA
Kiitos, tuohon tyyliin hehkutusta pitää kokeilla.
Sitten vähän yleisempi kysymys: Kumpi olisi järkevämpi hankinta akkulaturi vai apukäynnistin?
(vai voikohan tuohon edes selkeää vastausta antaakaan ;)
Note! This message was posted anonymously!
mikkoimp
17.10.2007, 11:09
meinaatko tuolla apukäynnistimellä semmoista jossa on omat akut sisällä? ei jaksa sillä pyörittää... pelkääjän puolella siis on maadoitus eikä kuskin, tai ainakin minun kaikissa kolmessa ollut..
-------------------------
datsun patrol -83
mikkoimp
17.10.2007, 11:11
niin ja kuinka kauan pyöritit tuolla 12 voltilla? otta startti itseensä kun alijännitteellä pyörittää ja virtaa kumminkin riittää toisin kun jos akut olisivat tyhjiä niin tällöinkin alijännite mutta virta pieni..
-------------------------
datsun patrol -83
niin eli kuskinpuolien plussasta mitata maitavasten tuo jännite.
näin ainakin yritin selittää...
Offroad Kainuu
BJ-40 Project
Boar Project
BY: OPA
Juu semmoista apukäynnistintä ajattelin (löytyy esim. Biltemasta, tuotenro: 44900).
Muutamia kertoja yritin startata, kerralla en kauaa pyörittänyt (muutamia sekunteja).
Pitää mitata jännite, kunhan ehtii..
Note! This message was posted anonymously!
mikkoimp
17.10.2007, 19:04
quote:
niin eli kuskinpuolien plussasta mitata maitavasten tuo jännite.
näin ainakin yritin selittää...
juu pientä luki härliötä näköjään oli minulla..
-------------------------
datsun patrol -83
Urbancityboy
19.10.2007, 16:13
se ei jaksa startata jos rungon negatiivinen miinus on huono...maavika? tsekkaa maatto.
pakkeli, ystävä vai vihollinen?