PDA

View Full Version : efi rangen kulutus

04.05.2004, 08:45
range miehet hoe! paljonko ruisku range kuluttaa tiellä/maastossa ajellessa?

Note! This message was posted anonymously!

Tapsa_ja_Dumbo
04.05.2004, 08:56
Romppasilla (siis kaasarivehje) varustettu Dumbo vie maantiellä n. 16 l/100km ja maastossa normaalisti n 5-10 litraa tunnissa. Eli ei paljo mitään. Efi voipi mennä tiellä vähän vähemmällä ?

- - Rahavaikeudet loppuivat siihen, kun äiti ompeli housuihin taskut - -

- - Why golf when you can have sex ? - -

Elmor
04.05.2004, 09:05
Mun 3,9 efi vei parintuhannen kilsan maantiepäräytyksellä keskimäärin 12,8 litraa sadalla. Vauhdit jatkuvasti 100-120 ja aina tarvittaessa hitaammista reippasti ohi. Ei siis mitään säästöliekillä ajelua.

Kaupunkiajossa menee sitten lähemmäs 20 litraa ja talvella pätkäajossa reilusti enemmänkin.

Kaikki häviää, mitä tankkiin laittaa...

Elmor

Shuttle
04.05.2004, 10:32
quote:
Mun 3,9 efi vei parintuhannen kilsan maantiepäräytyksellä keskimäärin 12,8 litraa sadalla. Vauhdit jatkuvasti 100-120 ja aina tarvittaessa hitaammista reippasti ohi. Ei siis mitään säästöliekillä ajelua.

Kaupunkiajossa menee sitten lähemmäs 20 litraa ja talvella pätkäajossa reilusti enemmänkin.

Kaikki häviää, mitä tankkiin laittaa...

Elmor

Hyvät hyssykät! '65 lantti on taloudellisempi, ainakin melkein. No, onhan konetilavuus 2.3 mutta silti.
15-18 on kulutus kaupunkiajossa, mitä vappuna tuli ajeltua.

Maantiekulutusta en vielä tiedä.

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.

Paavo
04.05.2004, 17:26
Moi,

omaan ja muiden kokemukseen perustuen kunnossa oleva efi rankku automaattilootalla vie 12-15l/100km normaalissa maantieajossa. Kesällä sekalaisessa ajossa kulutus lienee aika tyypillisesti 15-20 litran välillä, talvella parinkympin tietämillä tai jonkinverran yli, talvikulutus aika paljon matkan pituudesta kiinni, niinkuin varmaan kaikilla maastureilla, voimansiirrossa on kovilla pakkasilla aika paljon jäykkiä rasvoja. Korotukset, isommat renkaat ja lisäpaino eivät pienennä kulutusta. Kuuleman mukaan moottoritiellä kaasu pohjassa ajellessa (saksassa siis) tankilla sai käydä vähintään parin tunnin välein (eli kulutus siis kolmenkympin nurkilla).

Maastossa menee maaston mukaan, toissatalvena esimerkiksi mulla meni hangssa puskiessa varmaan parikymmentä litraa reilun sadan metrin metrin matkalle, tosin se ajettiin edestakaisin.

-Paavo