View Full Version : rj70 bensasta dieseliin
kelkka700
09.09.2007, 08:54
elikkäs onko kellään kokemusta muutta rj:hin diesel pannu että käykö bensa vehkeen laatikko
suoraan vai pitäiskö sekin vaihtaa.
tarviiko jarruja muuttaa katsastukseen ja onko edes ylipäätänsä järkevää alkaa moiseen hommaan
ja saako muuten pätkän muutos katsastaa työ ajoneuvoksi...
jamppa.w
09.09.2007, 09:08
mitä tarkoitat työajoneuvolla huoltoautoa vai työkonetta? huoltoautoksi saa kun on riittävä paino ja muut tilpehöörit,työkoneeksi rekiströinnistä en osaa sanoa mutta -MaTTi- kyl tietää.
---------------
SE ON VOI VOI !
---------------
offroadjouni
09.09.2007, 09:18
Dieselin laatikko on kestävämpi, ja muistaakseni ne eivät ole vaihtokelpoisia. Jarrut on mun mielestä samat. Itse en moiseen vaihtoon alkaisi kevyin perustein - vaihda mieluummin koko auto LJ:seen jos dieseliä haluat. Suositus voi olla toinen jos olet rakennellut autoa paljon etkä halua "heittää työtä hukkaan".
Huoltoautoksi saa, työkoneeksi ei.
/* Life Begins at 35" */
quote:
elikkäs onko kellään kokemusta muutta rj:hin diesel pannu että käykö bensa vehkeen laatikko
suoraan vai pitäiskö sekin vaihtaa.
tarviiko jarruja muuttaa katsastukseen ja onko edes ylipäätänsä järkevää alkaa moiseen hommaan
ja saako muuten pätkän muutos katsastaa työ ajoneuvoksi...
Jarrut/alusta on samat, laatikko ei tietääkseni. Saa pakettiautoksi, jonka ajoneuvoryhmä on huoltoauto, kunhan omamassa (1800 kg) ja varustusehdot täyttyvät.
Järkevyydestä en tiedä, ehkä sitten jos olisi elintenluovuttaja pihalla.
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Ei ole järkevää, vaihda ennemmin koko autoa.
______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Ainoa, mitä itse harkitsisin, jos olis RJ jonka haluais dieselöidä, että hankkisin tuon RJn lootan etupuolelle vaikka Nissanin 2.8l kutvosen. LJn omaa konetta en alkais sinne laittamaan, koska silloin on edelläkirjoittaneiden tavoin helpompi vaihtaa auto LäJään.. Ja eikös tuo Nissanin 2.8 Diesel ole aika lujan ja sitkeän myllyn maineessa.. Yksikin Range, jossa sellainen moottori oli, käyttäytyi ainakin tienpäällä aivan siedettävästi.
Ja noita Nissanin koneitahan luulis hajottamoilla olevan vähintään riittävästi.. Eikös noita Cedrikkejä ollut kaikki nurkat pullollaan tuossa 80-luvulla?
*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com
RJ:ssä on G52 loota ja LJ:ssä R150F, jälkimmäinen vahvempi, eivät käy ristiin.
Itse en L-sarjan koneeseen alkaisi vaihtamaan, mutta johonkin muuhun ehkä kyllä, jos sattuu vaikka joku 1KZ-T liiterissä lojumaan...
- Mise
heräs kiinnostus tuosta nissanin koneesta että onko niitä laitettu 2lt koneen tilalle , eli onko millainen rojekti ???
Note! This message was posted anonymously!
quote:
heräs kiinnostus tuosta nissanin koneesta että onko niitä laitettu 2lt koneen tilalle , eli onko millainen rojekti ???
Note! This message was posted anonymously!
No itsehän tekisin sen siten, että ottaisin vaikkapa sen Cedricin koneen kytkinkoppineen ja LJn kytkinkopan. Sitten vain pirusti mittoja ja molemmat kytkinkopat poikki ja hitsillä yhteen. Toinen vaihtoehto, mikäli mahdollista vois olla perinteinen välilaipan teko.
Jos kone sopii pituutensa puolesta LJn keulille, niin silloinhan ei tuossa pitäis olla minkäälaista ongelmaa. Ainakaan mun mielestä. Kun loota ja kone on naitettu keskenään, niin koneenkorvakkeiden tekeminenhän on sitten lastenleikkiä.
Joitain piuhotuksia joutunee tekemään uusiksi ja joitain kenties hylkäämään, mutta senkin nyt luulis onnistuvan kohtuudella.
*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com
kelkka700
12.09.2007, 18:27
eihän tuo yhtään paha olis tuo nissanin kone mutta
mitäs katsastus konttorilla moiseen hommaan sanottais.
että meneekö pelkällä muutos katsastuksella.....