PDA

View Full Version : 3b:n petikumet


hampuusi
01.09.2007, 11:56
bjstä antautu kumpikin moottorin petikumi. minkälaisia hd-malleja oletta laittanu tilalle? aattelin mallia rhs-putki mutta saattaa tietenki repiä jotaki hajalle.

Ystävyys,Läheisyys,Poikarakkaus

Kelaperse
01.09.2007, 12:08
Ainakin pakoputken kannakkeena on toiminut ymmärtääkseni. Voisin suositella mallia puu, varaosia löytyisi aina safareilta läheltä...

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html

hampuusi
01.09.2007, 12:18
joo pakoputkessa toimii loistavasti tuo kiinteä mutta vähän enämpi rasitusta ehkä mjoottorissa

Ystävyys,Läheisyys,Poikarakkaus

HJ60
01.09.2007, 12:58
Komk:illa on BJ:ssä mallia lehtijousen puslat.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.

Eskimo
03.09.2007, 07:40
quote:
Komk:illa on BJ:ssä mallia lehtijousen puslat.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.


Juu, siis rungossa lätkät ja moottorin päässä pätkä hydrauliputkea heppaamalla alkuperäisessä kumin lätkässä.
Hydrauliputkea siksi kun siinä on sopiva reikä jousenpuslalle ja ainevahvuutta hyvin.

Kiinnitys 14mm läpipultilla.

Nyt joku kysyy jyrääkö moottorin äänet kovemmin niin jyrää mutta ei ole ollut ongelmia kumien kans tuon modin jälkeen.

Jakolaatikon takapää pitäis kans topata jopllain vastaavalla sydeemillä...

Volvon moottorikumit käy bj:n kumien tilalle mutta ne ei kestä sen vertaa kuin alkuperäiset.



____________________________________
"Japsit tekee maasturit, Jenkit niihin renkaat"

- eskimo

OffRoad Kainuu ry. (http://www.offroadkainuu.com)

Pete
03.09.2007, 16:34
Vanhasta BJ42:sta korjasin orginaalikumin aikoinaan seuraavanlaisella menetelmällä...:
1. Vanha kumi irti kaikkine osineen ja astiapesukoneeseen
2. Pesun jälkeen huuhtely tinnerillä
3. Sitä mustaa helvetinhuonosti sormista irtilähtevää sikaflexiä osiin ja toisiinsa kiinni.
4. Kun osat oli pari päivää kuivunu niin kaikki mahdolliset kolot ja syvennykset täyteen sitä sikaa
5. Helvetin kovaa ajoa jatkossa. Omat kesti niin n.3 vuotta aika kovaa käyttöä ja varmaan ne toimii siellä vieläkin, mutta kärryn tämän hetkisistä liikkeistä ei ole enään tietoa

Toi sikaflexi on rallipuolella aika yleisesti käytetty tapa vahvistaa orkkis moottorin ja laatikon kumeja. Joten kyllä se offiautoissakin kestää