Kirjaudu sisään

View Full Version : Dana 44 akselit. Hyvää ja huonoa.


Vx4xxxx
31.08.2007, 17:31
Siis tuore auto harkinnassa, siinä on Dana 44 akselit.
Mitkä on ko. akselin vahvuudet ja heikkoudet ?

savu
31.08.2007, 19:22
ei kestä isoja pyöriä (37")

"sisäpiiri safarit,fi"
montenegros #26
FJDC ry

jappe
31.08.2007, 19:43
Niitä on montaa eri versiota. Wranglerin omien ongelma on ohuet kuoret. Vanhemmissa on vahvemmat kuoret. Taka-akselit on vakiona 30 spooriset. Mulla on 33 spooriset, mutta 35 spoorisia vahvakuorisiakin saa. Itse ajan 37" irokkeja.
http://www.4wd.com/manufacturer-pages/solid.aspx

Dana 44 etuakselit. Lopussa vahvimmat
-2006 TJ Wrangler Rubicon
Low pinion FSJ, FORD, GM ja Dodge
High pinion FORD
2007- Wrangler Rubicon high pinion

Dana44 taka-akselit
-2006 TJ Wrangler Rubicon
ZJ Crand Cherokee alumiini
Dana44 ei Wrangler
2007- Wrangler Rubicon
Just do it!

Edited by - jappe on 31/08/2007 20:52:11

Edited by - jappe on 31/08/2007 21:14:11

tiipe
31.08.2007, 19:46
voihan wranglerin alla kestää mut wagon alla on tikut ja reissu melkein ollut kun tota savun tuskailua on katsellut, nyt pitäis seuraavilla akseleilla jo kestää vielä isompia renkaita.

"sisäpiiri safarit .fi"
ite oot mulkku!

www.pahama.com
www.montenegrooffroad.com #13 www.fjdc.org

jappe
31.08.2007, 19:54
Paljonko wago painaa?

Just do it!

savu
31.08.2007, 20:11
lähellä 3000 kg

"sisäpiiri safarit,fi"
montenegros #26
FJDC ry

31.08.2007, 21:17
onko kenties panssaroitu wagoneeri kyseessä? ku niin painaa

Note! This message was posted anonymously!

savu
31.08.2007, 21:24
ei panssaroitu kuin tankki,muuta: isompaa rengasta ,palkiia helmoissa ,jäykempää taka palkkia ,vinssipetejä ja vinssejä ,tunkki ja muut pakolliset varusteet ja työkaluja.yms.

"sisäpiiri safarit,fi"
montenegros #26
FJDC ry

pjtk
31.08.2007, 22:10
Rangen alla toistaseks D44:lla kestänyt 36 SXillä myllyttää reilu puoltoista vuotta. Tokiinsa raakku on V8 jeeppiä köykäsempi ja tehottomampi. Ja ettei totuus unohtus niin pitempi takavetari on inansa booreista kiertynyt, mutta vielä on kestänyt.

Vx4xxxx
02.09.2007, 07:18
Onko niin siis että tämän uuden 2007 Rubicon Wranglerin akselit on taas paremmat ja kestävämmät kuin oli muutama vuosi sitten ?
Mites muuten, onko kukaan koeajanut sitä ja mitkä on sen hyvät ja huonot puolet muuta kuin että sähköhärpättimiä on tullut lisää..

jappe
02.09.2007, 08:27
Uuden wranglerin vetarit ovat paksummat, kuoret paksummat ja taisi hammastuskin olla hieman isompi. Vanhat d44 rattaat ei käy. Joku sanoi sitä "d45" akseliksi.

Just do it!

Ahosensetä
02.09.2007, 10:28
quote:Vanhat d44 rattaat ei käy.

Tiedän, että perän pikkurattaat ovat erilaiset, mutta onko myös välitysrattaissa (pinion ja lautaspyörä) eroa?


T, Antti

jappe
02.09.2007, 10:36
Luin jostakin, että iso ratas olisi halkaisijaltaan isompi. (Tämä on muistikuva ei välttämättä faktaa).

Just do it!

JERKKU
02.09.2007, 14:10
Eix savulla oo se Valmetti Wago?

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
www.ruosteenesto.eu
www.jmhalme.com/off-road

VARO HALPOJA KOPIOITA!

OSTA ALKPERÄINEN JEEP

savu
02.09.2007, 20:24
on se valmetti ja tehoakin on 76 heppaa ollut uutena ja vääntöö 284DIN/1180rpm ja kiertää melkeen 2500rpm.

"sisäpiiri safarit,fi"
montenegros #26
FJDC ry

JERKKU
02.09.2007, 21:49
Eix se oo kuitenkin voimansiirroolle semmonen "kova" moottori, eli nykäsee niin pirusti kun nostaa kytkimen ja kytkimellä ei voi sammuttaa.
Joku joskus väitti että valmetti syö noita spider rattaita ihan vaan aamupalaksi.

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
www.ruosteenesto.eu
www.jmhalme.com/off-road

VARO HALPOJA KOPIOITA!

OSTA ALKPERÄINEN JEEP