View Full Version : Naperon öljyissä vettä, harmaalta näyttää
Kaitsu67
12.08.2007, 23:45
Mikähän on koneen tuomio. Kyseessä 2,6 bensa. Kansipahvi tai kansi ilmeisesti p..kana.
Onko kokemuksia?
Pajero90
mettäsika
13.08.2007, 09:48
juu ei muuta kun kansi auki heti, sieltä se vika löytynee .
kimmo
Kaitsu67
13.08.2007, 22:03
Onkohan isokin remontti tiedossa, eli voiko asialle tehdä muuta kuin purkaa koko pannu?
Pajero90
älä kokopataa pura ota kansi vaan pois
Kaitsu67
13.08.2007, 23:17
Eli vanhat "harmaat öljyt" pois, kansi auki ja pahvi´ja/tai kansi uusiksi ja ei kun uudet öölöpit sisään?
Pajero90
juur niin, ens vaan kaivat sen kannen pöydälle sieltä pannu huoneesta ja kattoo onko siihen tullu mit halkeamia yms.ja jos kansi on ehjä ni uutta pahvia vaan koneeseen. ja siinä samalla melkein kannattaa vaihtaa kaikki yläkerran tiivisteet.saa usen pakettina.
Epäilyttää vain noi "öölöpit" joissa on vettä seassa, lieneekö tuhon alkua ja saako koneen jotenkin putstattua kaatamaalla valuttamalla vanhat pois ja uudella öljyllä kertaalleen putsata käyttämällä lämpöiseksi ja sitten vielä uudet sisään vai mitä olisi paras tehdä???
Note! This message was posted anonymously!
mettäsika
15.08.2007, 11:38
juu lasket vaan vanhat pois ja suodatin kans pois ja uutta öljyä tilalle ja senjälkeen jo viel laskee ne öljyt pois ja tyhjentää suodattimen niin ihan varmasti on puhdas kone
kimmo
kokkolanpoika
15.08.2007, 15:10
Eikä öljy ole vaaleaa/kerman väristä jos on vettä seassa? Harmaa minun mielestä viittaisi metalli silppuun..? Vaihelaatikoissa ja perissä olen vaan nähnyt harmaata öljyä, mutta en oo koneessa ikinä moista tavannut vaikka vettä on ollut useamman litran?
Timo..
Isojen poikien leluja. mitä muuta mies vielä tarvitsee?
http://img176.imageshack.us/my.php?image=lelu6ul2.jpg
Rausku4x4
15.08.2007, 15:23
Itse olen ainakin tehnyt niin jos on pitänyt kone saada puhtaaksi niin, ei muuta kun käy hakemassa poltto öljyä.
Sitä sitten koneeseen tarvittava määrä ja sitten käyntiin vaan ja heti kun lähtee käymään niin sammuttaa koneen.
Ja ei muutakun vaan paskaset poltto öljyt poies. ja toistanut tätä niin monta kertaa että poltto öljy on tullut suht puhtaana poies.
siihe polttoöljyn sekaan kannattaa pikkase lisätä vaik 2t öljyä ei ainakaa yläkerra laakerit/luikupinnat käy kuivana.se pitää vaan hyvin sekottaa ennen ku kaataa koneeseen ja samaan aikaan kaveri ol tarttaamas
Koeponnistuta kansi ja tarvittaessa oikaisuta.
Öljytilan pesuun löytyy hyvät aineet esim. Bardahlilta tai Fortelta, uudet öljyt ja em. tökötti sisään ja puoli tuntia käyttely, sitten taas uudet öljyt ja suodatin.
Pakkasneste öljyn seassa tuhoaa laakerit aika nopeasti.
Note! This message was posted anonymously!
Kaitsu67
16.08.2007, 09:36
Kiitos vastauksista. Eiköhän tuo tuosta jo lähde projekti käyntiin. Öljyt ja vedet ja kansi pois, ja uutta tilalle.
Jos kansi on halki niin sitten alkoi käytetyn metsästys, kun muistelisin että uusi on aika suolaisen hintainen. Kansipahveista olen kuullut sen verran, että tarvike ei kestä ja pitää olla alkuperäinen(?)jos ei halua availla uudestaan...
Täytyy vissiin hankkia sitä puhdistusainetta. Toi polttoöljy kuulostaa hiukka "extremeltä"...
Pajero90
Kelaperse
16.08.2007, 14:23
Ei ole järkeä käytetyssä kannessa, jos siis et korjaa kuin pois myytäväksi. Kuitenkin satasia ne taitaa maksaa ja kunto ei varmaan ole taattu.
----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html