Kirjaudu sisään

View Full Version : suburban!!!


12.08.2007, 22:17
Moro!!!

Olisko ex/nykyisiä suburbanin omistajia joilla ois oikeeta tietoo tosta kapineesta?? Onko net oikeesti p**koja vai onko se vain katteellisten porinaa:). Olis tarkoitus vaihtaa toi saksalaine taloudellinen koirankoppi jenkkiläiseen talousihmeeseen!
Olis ensimmäinen jenkki tähäntalouteen ja kokemusia olis kiva kuulla moisista vehkeistä.

1.mitä eroa on vm:1995 ja vm1999 subulla

2.tarviiko net nopeuden rajoittimen

3.onkos rompleemia tullauksessa jos auto on myyty uutena saksaan.Jos olen oikei ymmärtäny ne on siellä E-hyväksyttyjä.

4.Tuleeko keltään vakiovika listaa.

5.Ajaako takaveto subulla ns.normi ajot jos ei ole menoa haltin huipulle.

Note! This message was posted anonymously!

-MaTTi-
12.08.2007, 22:43
Ei oo Subbaria ollut, eikä ole, mutta vastaan silti.

1. Kato täältä: http://consumerguideauto.howstuffworks.com/1992-to-1999-chevrolet-suburban.htm

2. Ei

3. Ei mene tullia jos tuodaan Saksasta. E-hyväksyntä ei liity tullaukseen.

4. Etupään nivelet. Ajovalot on kauhtunu olemattoman himmeiks. Kertokoot asiantuntijat lisää.

5. Kai ne normiajoon on tehty.

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90

Kojo
13.08.2007, 00:52
quote:


4. Etupään nivelet.


Kestää nekin lähes maailman tappiin jos niitä rasvaa tarpeeks usein (niissä on nipat)

-Ei se vielä savuta pahasti, syöttöö isommalle!

13.08.2007, 01:54
toi E-hyväksytty oli tieten katsatus hommmiin. Jos on e-hyv. niin tarvitaankos mitäänmuutoksia vai onko autokohtanen vai??

Ja kaikkea muutakin kommentia otetaan kiitolisna vastaan.esim:mitä ölpää niille suositelette moott. ja laatikkoo,riittääkö 10thkm vaihtoväli vai onko pitempi??????????

KEHUJA
HAUKKUJA
VIKOJA
ASIALLISTA
ASIATONTA (jos totta)

olis tosiaan eka jenkki ja kuumetus se vain nousee ja nousee....

Note! This message was posted anonymously!

Splinky
13.08.2007, 11:24
Subbari olisi täälläkin tähtäimessä (joku 1996-1999) ja kokemukset minuakin kiinnostaisi. Tilalle olisi tarvetta, joten subbe voisi olla passeli :)

Kojo
13.08.2007, 14:52
No kerrotaan nyt jotain kun kerran on sitä kokemustakin..

10tkm on öljynvaihtoväliks moottorille vähän pitkä, dieselissäkin kun se öljytilavuus on max 7 litraa, suositukset vaihtelee vähän lähteen mukaan, mutta ovat haarukassa 5000km-5000 mailia. Öljyistä on niin monta mielipidettä kun on vaihtajaakin, mutta itse olen ajanu iät ja ajat nesteen synteettisellä kuorkkiöljyllä, olikohan se nyt tyypiltään neste turbo LXE 10w-40. Lootaöljyjä oon vaihdellu tohon käyttikseen kerran vuodessa, ja sielläkin on pyörinyt nesteen liemet, atf-x kohtuu halpaa 20l kannussa ja ihan hyvää synteettistä tavaraa.

noita vuosimallei kun mietitte niin pari perusjuttua:
-Metroauton tuomat "suomiautot" on joskus rekisteröity ylivuotisina, siis paprussa lukee esim 95 ja onkin 94 malli. Tuntomerkkejä:
-92 oli eka "uudempikorinen"
94 tuli turbodieseli (sähkösesti ohjattu ruiskupumppu josta riittäs juttua)
-95 vaihtu sisusta (uudessa pyöreämpi kojelauta ja selkeemmät mittarit yms)
-95 loppuvuonna ja uudemmissa valmistetuissa on ilmastoimmim kompura kuskinpuolella tässä kohtaa tais tulla myös obd-II (eli tietsikka vaihtu)
-joskus 97 paikkeilla tuli tuplatermostaatit yms sälää joista ei suomen kuumuuksissa liene mainittavaa hyötyä
-8 pulttiset akselit on kestävimmät ja täyskevennetyt (yleensä KA versio.)


-Ei se vielä savuta pahasti, syöttöö isommalle!

-MaTTi-
13.08.2007, 18:03
quote:
toi E-hyväksytty oli tieten katsatus hommmiin. Jos on e-hyv. niin tarvitaankos mitäänmuutoksia vai onko autokohtanen vai??
Note! This message was posted anonymously!


Suburbanit eivät ole EY-tyyppihyväksyttyjä, eikä ne yleensä täytä paljo mitään yksittäisiäkään euro-normeja.

Ennen 15.6.1995 käyttöönotetut selviää helpolla: pitää asentaa takasumuvalo merkkivalollisella kytkimellä, vaihtaa etuparkit valkoisiksi ja asentaa sivuvilkut. Niin, ja lyödä runkonumero. Edellämainitut on luultavasti jo tehty jos on ollut Saksassa rekisterissä.

Jos tuota uudemman aikoo rekisteröidä paketti- tai kuorma-autoksi, pitää lisäksi kaikki valot vaihtaa E-hyväksytyiksi ja asentaa lähivalojen korkeudensäätölaite. 1.7.1996 käyttöönotosta alkaa hankaluudet, eli pitää alkaa todistamaan että auto vastaa eurodirektiivejä.

1.7.96-> päästöt
1.7.96-> melu
1.1.97-> jarrut
1.7.97-> turvavyöt
1.7.03-> lasit

Näistä todistuksia voi kysellä esim. www.tuv.fi/ Vastaavuustodistus maksaa vajaan tonnin.

Jenkeistä tuotuihin saa historian ja mm. käyttöönottopäivän selvitettyä www.carfax.com :ista n. 25 taalalla.

Kaikissa vuosimalleissa kuorma-autona pitää olla myös ohjaamon suoja eli väliseinä/verkko takapenkin takana ja kuormansidontapisteet tavaratilassa, ja näistä todistus että vastaa kuormakoripäätöksen vaatimuksia.

Lue: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/4EA8E182-A168-46F8-B3AA-6DB1BE3086B8/0/C155MuuN2.pdf
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/7B5E497E-16CA-4CF9-A04F-0BEF0C093D89/0/12132082007.pdf


_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90


Edited by - -MaTTi- on 13/08/2007 19:06:01

Rölli
13.08.2007, 18:40
itellä oli tollanen -95 vuotinen tossa parivuotta. Mukava ja tilava ajaa.

Ruiskun aivolaatikko kypsy (perusvika)
Naftan siirtopumppu kypsy
Pari termostaattia kypsy (syystä ei tietoa)
Hehkun rele kypsy

Noi siis reilun sadantonnin matkalla äkkiä muistellen. Loppuaikoina alkoi olla jotain tuskaa jossain kun keräs painetta jäähdytysjärjestelmään.

Talvella ois webasto pop, Kahdella optimallakaan ei kauaa sahaa käyntiin jos pakkasta on yli -20.

Takavetoisena ei ollu mikään hyvä menemään talvella. Maantiellä kyllä mut kaupungissa oli välillä tuskaa lähteä risteyksestä. Nelikko päällä kyllä liikkeelle pääsi mut vastaavasti puski aivan helvetisti (ei avattavaa keskilukkoa).

Kaiken kaikkiaan hyvä mieli jäi ja ehkä tulevaisuudessa vielä omistan moisen...

13.08.2007, 20:54
Tack so paljon!!!!!!!!

Tuostahan selvis jo paljon asiaa ja ehkä pikkusen rupes emmityttään tuo 98-99 hakeminen saksan-maalta! Onhan nuita toki suomessakin myytävänä mut aika hinnakkaita!

Jatketaan tiedon keruuta ja kuolataan subeja!

Note! This message was posted anonymously!

apoutanen
16.08.2007, 08:51
quote:
itellä oli tollanen -95 vuotinen tossa parivuotta. Mukava ja tilava ajaa.

Ruiskun aivolaatikko kypsy (perusvika)
Naftan siirtopumppu kypsy



Eiköhän tuo siirtopumpun simahtaminen ole laskettavissa perusvikoihin sekin, ja se taas kuumentaa aivolaatikon. (Ruiskupumppu tekemään myös siirtopumpun hommia, eikä nafta jäähdytä boksia suunnitellusti ja se kyrvähtää.)

Land Rover Discovery Tdi -97
http://img49.imageshack.us/img49/4641/00rj4.jpg

Rölli
16.08.2007, 19:25
[/quote]

Eiköhän tuo siirtopumpun simahtaminen ole laskettavissa perusvikoihin sekin, ja se taas kuumentaa aivolaatikon. (Ruiskupumppu tekemään myös siirtopumpun hommia, eikä nafta jäähdytä boksia suunnitellusti ja se kyrvähtää.)

Land Rover Discovery Tdi -97
http://img49.imageshack.us/img49/4641/00rj4.jpg
[/quote]

No joo, mut tällä kertaa meni kyl järjestyksessä aivolaatikko ja puolen vuoden päästä siirtopumppu. Tohon aivolaatikkoon auttaa kun siirtää sen johonkin viileämpään paikkaan sieltä koneen päältä. Jotain valmiita sarjojakin saatavana tohon siirtoon.

Kojo
18.08.2007, 19:27
Nii ja joskus siirtopumppu ei pelitä sen takia et auton käynnissä ollessa sen käyttösähkö tulee öljynpainekytkimen kautta, jotka tuppaa vanhemmiten meneen vähän huonoiks..

-Ei se vielä savuta pahasti, syöttöö isommalle!

28.08.2007, 18:53
joo mulla ollu kohta 2v vm-96 vaihdettu startti,vesipumppu,ilmastoinnin kompura,kaikki ovenkahvat joo sai pikkasen puuhastella ku kuorma-autoks rekisteröi.


Note! This message was posted anonymously!

john_thompson
01.03.2010, 00:59
itekki kuumottais subi mut vanhalla kopalla että joku 84-91vm... kiisseli ja kevyt kuokkina, craiglistilt kurkkinu niitä tuolta rapakon toiselta puolen niin lähtee aika halvalla... tekniikka entuudestaan tuttu tuo 6,2kiisseli ku itelläki on...