Harju
10.08.2007, 13:23
Tervehdys vaan kaikille!
Noin vuosi sitten tuli ostettua -77 wagoneer 258 kutos koneella, 3-lovisella T-15A (luulisin) vaihdelaatikolla ja dana 20 jakolaatikolla. Akselit luultavasti dana 44 sekä edessä että takana. En Tunne jeeppejä ennestään niin tää on minulle kaikki uutta.
Rekisteriotteessa on 33" renkaat ja suurempia ei vissiin tähän saa ilman erikois lupia.
Autoa on joku joskus rakennellut vähän enemmänkin. Etuvalot on kahdennettu, vaihdekeppeille on tehty jonkunlaiset "siirtosysteemit", runkoa ja pohjaa maalattu, ...ja paljon muuta.
Tässä pari kuvaa jos vaikka joku sattuisi tunnistamaan. Jos joku tietää tämän historiasta jotain niin antaa tulla! Olisi mukavaa tietää mitä kaikkea tälle on tehty.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Harju-wago002.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Harju-wago001.jpg
Foorumilta on löytynyt paljon jeeppi tietoutta ja täältä olen jo oppinut paljon! kiitos siitä! Suurin ongelma tällä hetkellä on että Jeeppi kulkee aivan liian kovaa ja kytkintä joutuu luistatelemaan paljon. Tuohon pitäisi nyt löytyä joku ratkaisu.
Mikä olisi viisainta?
-Vaihtaa välitykset akseleihin? lukkojakaan ei ole ja jos niitä laittaisi samalla hinnaksi tulee varmaan yli 1200€ akselilta.
-Vaihtaa vaihdelaatikko, jossain T18 laatikossa pitäisi olla 6.32:1 ykkos vaihde. Tämmöistä ei varmaan kuitenkaan löydy mistään.
-vaihtaa jakolootaan rattaita?
-vaihtaa koko akselit joihinkin kestävempiin ja parempiin? dana 44 akseleille kun kuulema tuo 33" rengas on maksimi jos haluaa että paikat kestää.
-jotain muuta?
Rahaa kun ei turhan paljon löydy niin kannattaisi varmaan rakentaa heti kunnolla. Mikä olisi pidemmän päälle viisainta? onko ehdotuksia?
Noin vuosi sitten tuli ostettua -77 wagoneer 258 kutos koneella, 3-lovisella T-15A (luulisin) vaihdelaatikolla ja dana 20 jakolaatikolla. Akselit luultavasti dana 44 sekä edessä että takana. En Tunne jeeppejä ennestään niin tää on minulle kaikki uutta.
Rekisteriotteessa on 33" renkaat ja suurempia ei vissiin tähän saa ilman erikois lupia.
Autoa on joku joskus rakennellut vähän enemmänkin. Etuvalot on kahdennettu, vaihdekeppeille on tehty jonkunlaiset "siirtosysteemit", runkoa ja pohjaa maalattu, ...ja paljon muuta.
Tässä pari kuvaa jos vaikka joku sattuisi tunnistamaan. Jos joku tietää tämän historiasta jotain niin antaa tulla! Olisi mukavaa tietää mitä kaikkea tälle on tehty.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Harju-wago002.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Harju-wago001.jpg
Foorumilta on löytynyt paljon jeeppi tietoutta ja täältä olen jo oppinut paljon! kiitos siitä! Suurin ongelma tällä hetkellä on että Jeeppi kulkee aivan liian kovaa ja kytkintä joutuu luistatelemaan paljon. Tuohon pitäisi nyt löytyä joku ratkaisu.
Mikä olisi viisainta?
-Vaihtaa välitykset akseleihin? lukkojakaan ei ole ja jos niitä laittaisi samalla hinnaksi tulee varmaan yli 1200€ akselilta.
-Vaihtaa vaihdelaatikko, jossain T18 laatikossa pitäisi olla 6.32:1 ykkos vaihde. Tämmöistä ei varmaan kuitenkaan löydy mistään.
-vaihtaa jakolootaan rattaita?
-vaihtaa koko akselit joihinkin kestävempiin ja parempiin? dana 44 akseleille kun kuulema tuo 33" rengas on maksimi jos haluaa että paikat kestää.
-jotain muuta?
Rahaa kun ei turhan paljon löydy niin kannattaisi varmaan rakentaa heti kunnolla. Mikä olisi pidemmän päälle viisainta? onko ehdotuksia?