PDA

View Full Version : bj:n posket


25.07.2007, 17:25
kuinkas se olisi fiksuinta uudistaa nuo bj:n pulkan takaposket kun lokarit on vielä pelastettavissa mutta ulkopelti on mätö.

Leikkaanko raakasti ylintä saumaa myöten ( siis siitä pokkauksen kohdalta)pois ja uutta tilalle ja kannattaako muotoilla(taivuttaa kulma ja leikata lokasuojankaari) ennen paikalle asennusta vai taivutella ja leikellä vasta kun heppailtu paikalleen?
tuleeko hyvä tai kohtuullinen jos siistii paskat pois ja liimaa uuden pellin vanhan päälle?
mitenkäs tuo tankinreikä?

riku.bj40-76

Note! This message was posted anonymously!

Rytari
25.07.2007, 20:43
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/LINNA-kylkihitsattu%20ok.jpg

me tehtiin linnan autossa tankin reikä siten että leikeltiin toi koko koppa vaan kokonaan irti vanhasta kyljestä ja tehtiin uuteen palaan reikä sille kohtaa, sitten vaan hitsaten kiinni siihen ja tulos nähtävissä tossa.

sheetmetal (http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=35894)

Rytari
25.07.2007, 20:44
sehän siis oli vinossa autoon nähden jo heti lähtiessä :), eikä ruvettu sitä väkisin väänteleen mihinkään

sheetmetal (http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=35894)

jakenbj
25.07.2007, 20:46
Kemissä on yks peltiseppä joka värkkäilee bertan poskipetejä ja oven alareunaan korjauspaloja.
Osat on helvetin hyvin tehty ja työmäärään nähden sopuhintasia.En enää muista sepän nimeäja numerokin on hukkunu mutta jos kemiläiset vois avittaa.Verstas oli samassa rakennuksessa kuin kemin varaosa oy.

Gravehill
25.07.2007, 20:54
Kaikki pois vaan ja uutta tilalle. Ei mitään vanhoja paskoja kannata jättää alle muhimaan, noi poskipalat tekee ihan joka autotallissa kun käyttää vähän mielikuvitusta.

-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113
Pohojanmaan Offroad Ry

Urbancityboy
25.07.2007, 22:44
quote:
Kaikki pois vaan ja uutta tilalle. Ei mitään vanhoja paskoja kannata jättää alle muhimaan, noi poskipalat tekee ihan joka autotallissa kun käyttää vähän mielikuvitusta.

-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113
Pohojanmaan Offroad Ry


100% kannatus tuolle lausunnolle, noin kun tekee kerralla, niin harmittaa sitten vähemmän joskus myöhemmin. itse pyöristin 2mm. pellistä käsipelillä kummankin lavansivun ihan navettaoloissa ilman mitään kummempia koneita. ne "supistuvat" takanurkat ylös taakse siihen lavan kulmaan oli vähän hankalat mutta ei muuten mitään probleemaa.

tankinluukunreijän nurkat helppo pyöristää paineilmavingulla ja kivellä, sapluunaksi joko luukku tai sen vanha reikä

kannattaa laiton ajaksi hitsata rhs-palkit tai jotkin neliöputket lavanreunasta toiseen ettei välimitat muutu kun kylkipellin irrottaa, se antaa muuten perään ja katto und luukut ei enää sovikaan paikalleen tai rakoa tulee liikaa

siihen kanttiin asti vaihdoin kun siihen on helppo ja järkevä saumata.

nyrkkisääntönä lavan kanssa pelatessa mielestäni toimii se, että missä on ruostetta niin kaikki pois ja vähän ylikin, esim. peltien sisäpuolelle kun sitä jää, niin ruosteettomuuden riemua ei riitä suomen oloissa pitkään..

pakkeli, ystävä vai vihollinen?

LINNA
26.07.2007, 00:08
kaikki vain pois, se on niin v.......ta hitsatakin jos on edes vähän norjankromia lähettyvilläkään..

Mitä en muista, Sitä ei tapahtunut!

Viitapiru
26.07.2007, 06:03
ot-mulla olis kohtuukuntoiset bj:n orkkis takalokasuojankaaret myytävänä.