View Full Version : RJ:n öljynpaineista
Omassa RJ:ssä öljynpaineet laskee tyhjäkäynnillä melkoisen alas ja kierroksillakin mittari nousee vain normaalialueen alarajalle. Varsinkin lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnin paine on aika huono. Näin siis auton oman öljynpainemittarin mukaan, muilla mittareilla en ole testannut. Öljynä 10w-40. Onko muilla kokemuksia, paljonko öljynpainemittari normaalisti näyttää? Tarvisko tuosta olla huolissaan?
mulla on kans aika alhaalla se mittari tyhjäkäynnillä. toinen rj kävi remontissa ja remppasivat koko yläkerran, nyt öljynpaineet tyhjäkäynnillä ensimmäisessä neljänneksellä.. pitäs varmaan tutkia toi omakin.. mites sulla on lämpömittari? onko yli puolen välin lämpimänä?
Tiedätkö tarkemmin mitä tuossa remontissa tehtiin? Mulla olis tarkoitus uusia hieman tiivisteitä moottoriin, kun meinaa vuotaa öljyä. Samalla vois tietenkin tehdä muutakin. Öljypumpun uusimista olen harkinnut.
Pitääpä kattoa lämmöt tarkemmin, kun seuraavan kerran ajelen. Minusta tuntuu, että jonkin verran yli puolivälin se neula nousisi.
no se meni remonttin ku pamahti kannentiiviste. elikkäs se kannen hitsaus/oikaisu, koko järjestelmän pesu sisältä ja kaikki tiivisteet uusiks.. nii ja jakopään osat kaikki uusiks.. osa jakopäästä nimittäin löytyi öljypohjasta.. ne laahaimet oli hajonnu ja tippunut sinne.. kansi piti hitsata koska jäähykanavat oli syöpynyt todella pahasti. yli 10mm isommat oli ne. kohtuu arvokasta touhua, vajaa 1500ööriä.. mut kun kävin kokeilemassa sitä niin tuntui kyl eri vehkeeltä.. vakio-välityksillä voi ajaa vitosella 35" renkailla! omassa 36" ja nelosvaihde alkaa olla turha.. heh. omaan oli tarkoitus se jakopää remppa tehdä pikapuoliin, oli sen verran roisin näköinen se toinen ku avattiin..