View Full Version : Austin 1300 A
Juhannuksena tuli käytyä vanhempien pihalla ihmettelemässä vanhaa raatoa joka on ollut omistuksessa kohta 13 vuotta. Mikäs siinä, istua alas tuijottaa autoa ja ihmetellä mitä tollekin romu kopalle tekisi. Hetken mielijohteesta tarttuikin laikka käteen ja alkoi purkaminen ( laikalla kaikki Akselin osat poies, mukaan lukien apurungot ym.
Ja oho, tulipas siitä komia. Tarkoitus olisi tehdä hieman erilainen leikkikalu metsään. Tänäpäivänä kun alkaa metsassä nähdä vain 3 tai 4 eri merkkiä maskissa. Täsä on yksi jota ei varmana tule ihan heti vastaan.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-1.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-2.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-3.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-4.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-5.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-6.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-7.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-8.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-9.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-10.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-11.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-12.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-13.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-14.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-15.jpg
Tarkoitus olisi rakentaa Trial Promodified -luokan auto jolla voisi jopa hiekkakuopilla hyppiäkin joskus hamassa tulevaisuudessa.
Tulossa on putki vahvistettu keula, Putkirunko joka yhdistetään kantavaan koriin. Pitkittäin palkit joihin tehdään laatikkojen kannakkeet,moottori kannakkeet, akselien kiinnitykset. ym.
Nelilinkit on tehty, tukivarren pituus on 96cm. Auton akseliväliksi tulee ~276cm, Painosta ei hajuakaan, mutta tulee sitä väkistekin. toivon mukaan enimmäkseen alaspäin.
OFF ROAD TEAM BONEHEADS
Edited by - Joakim1 on 05/07/2007 08:14:14
Edited by - Joakim1 on 12/10/2007 13:00:50
quote:Ja oho, tulipas siitä komia. Tarkoitus olisi tehdä hieman erilainen leikkikalu metsään. Tänäpäivänä kun alkaa metsassä nähdä vain 3 tai 4 eri merkkiä maskissa. Täsä on yksi jota ei varmana tule ihan heti vastaan.
No se on kyllä totta että metsässä näkee usein samoja "kasvoja" ja pakko myöntää että on kyll komeen näkönen ei voi muuta sanoo. :)
nyt lisää vaan rojekti kuvia :p
Mikäs toi aihio muuten on merkiltään? Ei heti kyllä tunnista tollasta.
Arvauksia: Rellu, Simga, joku Fiiatti????
quote:
Mikäs toi aihio muuten on merkiltään? Ei heti kyllä tunnista tollasta.
Arvauksia: Rellu, Simga, joku Fiiatti????
olisko vanha Morris?
Note! This message was posted anonymously!
Taitaapi olla Mailer (joko Morris tai Austin) 60-luvun lopulta tai 70 alusta.
_____________
????
_____________
eikös se maileri oo austinin.?! :O
¤Offi-Osku¤
27.06.2007, 18:57
Äkkisellään ainakin näyttäisi hyvä peltiseltä aihiolta, hienolta näyttää.!
<center>-87 Lada Niva
-Niva offis projekti *keskenpahasti*-
Suomen Niva Clubi @ www.suomennivaclubi.tk</center>
quote:
eikös se maileri oo austinin.?! :O
tuohon aikaan jo samaa konsernia (BMC) ja suomessa myytiin molemmilla nimillä tuotteita, olikohan jo tuossa vaiheessa leylandiki mukana vai vasta myöhemmin, ei muista kun on jo muutama vuosi vierähtäny. kaipa tuon tiedon netistä vois etsiä kun jaksais, mutta on paljon mukavampi muistella vaan. oi niitä aikoja (mini 850, 1000 ja cooper)
Samsonite
27.06.2007, 22:05
Austin Allegro ??
A40?
Aika on aikaa ja raha on rahaa!
RUMARACING
TROOPER 2.8, SJ410
quote:
Austin Allegro ??
tuli muistaakseni markkinoille vasta -75 mehumaija jousituksella sama hydragas kuin mineissä saattaa olla parin vuen heitto tuossa, mutta en oo kuiteskaan yhtään mustakilpistä allegroa nähny ja siinä on pyöreemmät muodot. tuo mikä kuvissa on kulkee mallinimellä 1100 tai 1300 ja samoja koneita käytettiin cooper mineissä, cooper S oli muistaakseni just toi tonnikolmisatanen, mailereiksi noita sanottiin silloin kun dinot käveli takapihalla.
en usko että noita aihioitakaan enää on kovin paljoa jäljellä, oli huonossa huuossa aikanaan tuo malli.
Kyllä tuo on maileri, lapsena viimeksi noita tuli vastaan.
Size [u]does</u> matter, Sisu A-45 (http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=35014)
Pieni on kaunista, Odes 400 ATV (http://www.smartmotorcycle.com/page/atv/atv400.htm)
linttala
27.06.2007, 23:12
täällä meidän kylällä on on ollut jo muutaman vuoden tuollainen koppari rangen runkon päällä ja mielestäni on tällä hetkellä bertan omistuksessa
No voihan juma kaikkee sitä näkeekin. Pitää varmaan isä-ukolle printtaa oikein kuvat tuosta. Meinaan vanha brittiauto harrastajahan takuulla innostuu tästä. Muutama Mailerin hylsy taitaa vielä takapihan kulmissa lojua. Joskus oli semmoinen sinapin keltainen 1300GT mallikin ihan liikenteessä faijalla, mutta myi sen sitten jossain vaiheessa pois. Minejähän "lopen-sepän" nurkista löytyy vielä jonkin verran.
Komee ja ainutlaatuinen projekti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
<center>---------------------------------------
www.pirate4x4.no
www.pirate4x4.com
www.formula-offroad.fi
</center>
Austin Mailer on oikea vastaus kansan kesken, mutta tyyppi kuitenkin on nöfnöfin mukainen 1300 A. Tarkoitus on rakentaa sellainen auto että Kyseisen merkin harrastelijat paskoo verta kun näkee auton. Tähän syynä on se että olen yrittänyt lahjoittaa pois autoa kohta 5 vuotta.
Siinnähän se ero tuleekin linttala, eip tule auto rungon päälle. Tahtoo matalan isoilla pyörillä.
OFF ROAD TEAM BONEHEADS
Edited by - Joakim1 on 28/06/2007 07:22:12
psychobilly
28.06.2007, 06:46
juhla juomaa on juu nautittu x) tulee muuten karun näkönen laite iha 10+
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan
---4x4 Team NoRtH----
psychobilly
-team-
MIELENTERVEYSHÄIRIÖ
Ja rojekti etenee hitaasti mutta varmasti.
Takapään valmistuminen ei ole nopeaa mutta nyt täytyy oikaista koria jo vaateriin ja täräyttää kehikko vihdoin koriin kiinni. Eli runko on kasattu auton sisälle palasista. :) nooh kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa. Toivottavasti joku tajuaa jotain kuvista.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-16.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-17.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-18.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-19.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-20.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-21.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Joakim1-22.jpg
OFF ROAD TEAM BONEHEADS
Ja tämäkin alkaa ottaa taas tuulta alleen. Enään ei ole kuin yksi projekti hallissa joka täytyisi tehdä ennen tämän valmistumista.
Kysymyksiä Jakolaatikosta hiukan. Eli Jakolaatikoksi on hommattu Gaz:n versio ja kysymykseni koskeekin sen voitelua. Eli jotkut sanovat että ei tule kestämään mutta nyt tarvitsisi Faktaa. Tuolla tulen aloittamaan Ja nyt olisi hyvä hetki parannella vielä kun on irti.
Auton kuljetus hallille on tilattu ensi viikolle ja sitten täytyisi jatkaa rakentelua
OFF ROAD TEAM BONEHEADS
Montako mutkaa tossa pääkaaressa on?
Kyllä lähtee..
http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif
5 mutkaa, kuinka niin?? Säännöt kun sanovat että pääkaari täytyy taivuttaa runkoon kiinni. Korjaa mikäli olen väärässä
OFF ROAD TEAM BONEHEADS
Byrocrat
15.10.2007, 23:19
quote:
5 mutkaa, kuinka niin?? Säännöt kun sanovat että pääkaari täytyy taivuttaa runkoon kiinni. Korjaa mikäli olen väärässä
OFF ROAD TEAM BONEHEADS
Kannattaisiko lukaista nuo liite J:n kaarimääräykset uudelleen ja oikein ajatuksella. On tuo luetun ymmärtäminen jäänyt hiukka vaiheeseen.
Pääkaaresta sanotaan mm. "Pääkaaren pystysuoran osan tulee olla mahdollisimman suora ja seurattava auton sisätilan muotoa mahdollisimman hyvin! Tuossa sun kuvassa tuo "tynnyrinvanne" ei vastaa millään tavalla määräysten mukaista pääkaarta eikä myöskään ole kestävä vaan antaa taivutusten kohdalta periksi!
Inhorealisti
Ei ole jäänyt luetun ymmärtäminen vaiheeseen. Putkea on n. 25 metriä tallin pihalla jäljellä ja pääkaari on jo taivutettu uudelleen. Mutta Lueppa samalla sääntö f-offi, Turvakaaren on liityttävä Runkoon lapulla ja 10mm pulteilla, missähän auton runko mahtaa olla?? No siinnä mihin se on liitetty.
Ja oletkos ikinä tehnyt kaaria austiniin. on hiukan erilainen auto kuin muut kopat, koska auton katto on muodoltaan kuin ilmapallo. auton kokonaiskorkeus helmasta kattoon on 1m, tästä syystä kaaret tulevat väkisin olemaan pallon muotoiset. Ja oman turvallisuuden takia tulee putket myös ns. tuki putkiksi pystyputkien alapuolelle. Jos saat putket taipumaan sinun ajotavallasi tarjoan kahvit,
Voit tulla katsomaan auton todellista muotoa joku päivä ensi viikolla jos haluat, Kun Kyseinen auto on todellakin Tynnyrivanne muodoltaan eli suoralla putkella auton sisätilat jäävät alle 90cm.
Tunnustan yhden virheen pääkaaressa Se on sellainen että pystyosa jäi liian lyhkäiseksi ja tämä on syy miksi on taivutettu uudelleen jäi samalla ylä taivutus pois.
Inhorealisti :)
En ottanut herneitä nenään mutta sano sinä että miten nyt täytyy taivuttaa se putki kyseisen tyyppisessä autossa kun osa on itsekantavaa ja osa on rungollista. Ei kerrota säännöissä tästä. Koitin kysyä monilta tahoilta ja aina sanottiin että täytyisi taivuttaa runkoon.????
OFF ROAD TEAM BONEHEADS
Mites tuo etukaaren ja pääkaaren yhdistäminen?
Muistathan, että olkapäälinja pitää olla sivukaaren ulkoreunan sisäpuolella. Mulla katsuri totes, suitsan kaaret saattaapi mennä uusiksi sen takia että olkapäät jää just tuon sivukaaren tasalle.
Siksi kyselin, ettei sitten katsatuksessa jää noinkin komia kapistus viivalle.
Ovatten kuulemma uusien autojen kohdalla viilaamassa pilkkuja..
Kyllä lähtee..
http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif
kami, ei vittu sun kanssa!!!
Tää on taas vaan mun mielipide.
Mitä???
Kyllähän tolla kelpaa ajella kun valmiiksi saa :)
OFF ROAD TEAM BONEHEADS
offroadjouni
24.01.2008, 07:56
En tiedä onko enää ajankohtaista, mutta kaaria ei tarvitse kiinnittää runkoon. Liite J + trialin tarkennukset kertoo kyllä miten kaaret pitää tehdä.
http://www.akk-motorsport.fi/saannot/liite_j.htm
http://www.akk-motorsport.fi/saannot/offroad.htm#turvallisuus
/* Life Begins at 35" */
Lue formula offroad säännöt ennen kuin kirjoitat tyhmiä
Note! This message was posted anonymously!
Arska-tehtaalta
24.01.2008, 19:26
Formula Off Road säännöt, liite B, Turvakehikko
2006 Formula Off Road säännöt, liite B, Turvakehikko
Formula Off Road säännöt
LIITE B
TURVAKEHIKKO
• Kaikissa autoissa tulee olla kuusipiste turvakehikko, joka on kiinnitetty suoraan runkoon tai alustaan kaikista kuudesta pisteestä
• Turvakehikon tulee suojata kuljettajaa joka puolelta
• Käytettävä saumatonta teräsputkea minimissään 350 N/mm2. Alumiini- tai chromemolyputki ei sallittu
• Putken tulee olla minimissään 2,5 x 45mm vaihtoehtoisesti 2 x 50mm
• Autot, jotka tällä hetkellä eivät täytä näitä minimiasetuksia putkituksessa, saavat kilpailla 31.12.2006 saakka. Tämän jälkeen turvakehikko tulee vaihtaa näiden määräysten mukaiseksi
• Minkään putkitaivutuksen säde ei saa olla pienempi kuin 3x putken halkaisija
• Kaikkien hitsausten tulee olla korkealaatuisia. Hitsausten hiominen ei ole sallittu
• Minimivaatimukset : (viitataan kaaviopiirustukseen)
1. Yksiosainen pääkaari asennettava auton toiselta puolelta toiselle
2. Yksiosainen etukaari asennettava auton toiselta puolelta toiselle TAI yksiosaiset sivukaaret jotka yhdistetään edessä putkella toisiinsa
3. Takatuet takayläkulmista minimissään 30 asteen kulmaan
4. Ristidiagonaalituet pääkaaressa tai takatuissa (1.1.2006 jälkeen rekisteröidyissä autoissa näiden tulee olla pääkaaressa)
5. Jos pääkaaren leveys on suurempi kuin 100cm, tulee asentaa ylimääräinen putki pääkaaren yläputkesta tupladiagonaalituen risteyskohtaan
6. ”V” tai ”X” putket turvakehikon katossa
• Kattolevy kiinnitettävä turvakehikon yläpuolelle:
1. 1mm teräslevy hyvin hitsattuna paikalleen TAI
2. 2mm teräslevy pultattuna paikalleen 8.8 laatuluokan M8 pulteilla ei enempää kuin 50cm päähän toisistaan TAI
3. 3mm alumiinilevy pultattuna paikalleen 8.8 laatuluokan M8 pulteilla ei enempää kuin 50cm päähän toisistaan
4. Pultattaessa kattolevy, kiinnikkeet tulee hitsata turvakehikkoon. Turvakehikon putkien porausta ei sallita
• Autot jotka rekisteröity 1.1.2006 jälkeen:
1. Kattolevyn minimikoko 0,75 m2
2. Turvakehikon minimileveys 100cm
3. Minimi etäisyys kuljettajan penkin keskiosan ja turvakehikon ulkoreunan välillä on 40 cm
4. Putki joka yhdistää vasemman ja oikean sivun turvakehikosta on kiinnitettävä mahdollisimman matalalle alustaan
5. Putket (ns. oviputket) jotka yhdistävät etu- ja takakaaren. Suositeltu sijainti niin alhaalla kuin mahdollista etukaaressa ja pääkaaren puolivälissä
Sori, kirjottelin tyhmiä
----------------------------------------
Höh, mie lähen tallille korjaamaan jotain...
Edited by - Arska-tehtaalta on 24/01/2008 19:30:12