Kirjaudu sisään

View Full Version : patrol kytkimestä


24.06.2007, 11:48
söörtsäilin patrollin kytkin ongelmasta mutta en
löytäny yksiselitteistä vastausta ongelmaani.

starttaan vaihde päällä ja kytkin pohjassa niin auto
lähtee lipumaan tai tuntuu että vetoa jo päällä,
auto oli päivän kaverilla lainassa ja hän ajoi 75km,
aiemmin ei mitään oireita ollut.
Nestettä on säiliössä ja kyse on 5 lovisella laatikolla
varustetusta 80luvun alun koneesta.

Note! This message was posted anonymously!

pasi1
24.06.2007, 13:29
omassa patrollissa alkoi olla samoja oireita kytkin ei irroittanut autolla ajettiin useampi safari ennenkuin kykin hävis kokonaan mulla oli vikana kytkimen pääsylinteri se laski paineet läpi ja poljin meni lopuksi ihan veltoksi tai yks vaihtoehto on työ sylinteri vuotaako se? noista kannattaa ensin vikaa etsiä enenkuin isompia remontteja alkaa tekemään ite laitoin molemmat sylinterit uudet makso yhteensä n.70e tarvike liikkeessä.

arsenix
24.06.2007, 14:27
Itellä ollu jo pitemmän aikaa ominaisuutena että kuseksii
hiljakseltaa säiliön tyhjäksi nesteestä, jos ei muista ajoisa
lisätä ni saa ilmata sit pääsylinterin, joka tosin o nätti homma.
Ja luonnollisestikkaan ei oikeen tykkää irrottaa kytkinta jos
ei oo säiliösä nestettä :)

--
Välihin on aivan virkistävää hairahtua tuntemattomille poluulle!

24.06.2007, 15:00
elikkäs miten ton työ ja pää sylinteri ongelman pystyy toteamaan,
näkeekö mistään mitä tekee ja mitä ei, esim laatikon kulmassa oleva tassun liike/liikkumattomuus? kiitos

Note! This message was posted anonymously!

pasi1
24.06.2007, 15:55
onko kytkinpoljin normaalin tuntunen ? vuotaako työsylinteri nestettä ? vuotaako pääsylinteri ulospäin (näkee sieltä kytkinpolkimen luota)?jos poljin oudon tuntunen ja nestettä ei häviä veikkaan että pääsylinterin kumit laskee läpi.

24.06.2007, 16:15
poljin tuntuu löysemmältä kuin ennen, neste ei häviä eikä vuotoja,
kannattaako hankkia koko sylinteri vai kumeja... onko pahoja vairella?

Note! This message was posted anonymously!

pasi1
24.06.2007, 16:35
jos poljin on löysempi niin vika on varmaan pääsylinterissä ainakin mulla oli auttaako jos poljinta pumppaa itse vaihdon koko sylinterin kumiakin varmaan saa erikseen mut varmin ja helpoin vaihtaa koko laitos. vaihto ei ole vaikea sokka polkimen tapista irti ja tappi pois konehuoneen puolelta kaksi 8mm mutteria (12mm hylsyllä) pois ja putki irti nii sylinteri lähtee irti se alempi mutteri on vähän vaikeassa paikassa mut nivelillä ja jatkoilla pääsee irroittamaan.uusi sylinteri kannattaa sit varmaan täyttää ja ilmata ennenkuin laittaa autoon paikalleen eli tarvit pätkän jarruputkea ja nipan mikä käy sylinteriin. putki kiinni ja toinen pää takas säiliöön ja nestettä sinne ja painelee niin kauan ettei tule ilmaa laitat autoon sylinterin kiinni ja sit sen jälkeen oma putki paikalleen ja normaalia ilmausta niin kauan ettei tule ilmaa ilmaruuvi on työ sylinterissä

24.06.2007, 18:37
kytkimen polkeminen liikuttaa kytkinkopassa olevaa tassua noin 5cm, kertooko tämä siitä että sylinterit toimii?

Note! This message was posted anonymously!

pasi1
24.06.2007, 20:11
kyl se niin isolla liikkeellä pitäs kyl toimia onko kytkimestä kuulunu mitään ylimääräisiä rutinoita/kolinaa ? asetelma vois olla menny jos kerran se haarukka liikkuu niinkin paljon.

tiipe
24.06.2007, 20:18
tunnit täynnä asetelmalla ja levyllä orggis paketti nissanilta 210 ekee
ei kannata ostaa motonetin silppua jos meinaa ajella pitempää.

"sisäpiiri safarit .fi"
ite oot mulkku!
ESOrY
www.pahama.com
www.montenegrooffroad.com #13 www.fjdc.org