View Full Version : Mikä GPS auto&vene käyttöön...??
Heikki L
20.06.2007, 21:32
Eli käyttö lähinnä otsikon mukaista, ihan perus vehje.
Ei tarvitse olla mitään puhe opastusta, kunhan tekstit näytössä ja russlandian kartta olis+++
Jollakin 3,5" näytöllä, olis mukava seurailla menoa....
Mikähän mahtais olla hyvä hintalaatu suhteella
!
HIntaa ei sais olla liikaa!! JOs jollakin käytetty kapistus saa tarjotakkin!
------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän
HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
vanha-aatami
24.06.2007, 08:08
kiinnostaa myös itseä ! ja olis hyvä olla vielä semmonen jolla pystyis mettäsä suunnistaan ... mites semmoset toimii jotka liitetään nokian kännykkään ? onks semmosta allaround vehettä olemassakaan ?
Ex_inkkari
24.06.2007, 08:12
Juuri katselin että gigantista lähtee 190,- tuollaisella isolla näytöllä oleva laite... Packard Bell Compasseo 600.
Hopealuoti
jamppa.w
24.06.2007, 08:45
quote:
mites semmoset toimii jotka liitetään nokian kännykkään ?
kyllähän semmonen toimii jotenkin. mulla on tracker my way nokialaisessa
koiratutkan kera. mutta siinä ainakin huonoa on kun joutuu lataan kartta tiilet puhelimeen. silloin toi on hyvä laite jos metsästät samoilla alueilla. omassani on tällä hetkellä moin 10000ha alue eri tasoisina karttoina. suunnistamaan silläkin pystyy, mutta mitään suunnistus kisoja en lähtis tolla kokeileen. muistiin kullä vois laittaa rastit mut sitten ei näytössä olis kaan kun palleroita ja viivoja. auton kanssa mettässä eksyilyyn suosittelen ihan fläppäriä jossa on gepsi härpäkät sun muut ohjelmat,niistä on täällä palstalla enemmänkin juttua. sitten on ne halvat parinsadan maantie gepsit,ne on tehty ihan maantielle. niissäkin kannattaa katsoa ennen ostamista voiko niihin päivittää karttaa jälkikäteen.
---------------
SE ON VOI VOI !
---------------
vanha-aatami
24.06.2007, 09:07
Jep... siis mä tarkotinkii just suunnistamisella sitä että mennee jonnekin ... en siis oikeaa " suunnistamista" semmosta jossa on kartta ja konpassi ;)
Ex_inkkari
24.06.2007, 21:46
Tällainen aparaatti pitäisi huomenna hakea Navman icn 330.
Hopealuoti
paikasta a-b löytyy tolla puhelimeen tulevalla navicorella ihan hyvin, ja mikä parasta se on aina mukana!
Tää on taas vaan mun mielipide.
veneessä suosittelen loisto ohjelmaa. vaikka on kallis on myös sen arvoinen!!! olikohan se 800e suunnilleen mutta on tarkka ja hyvä!
Tää on taas vaan mun mielipide.
shellisti
27.06.2007, 18:53
Mulla ois ehkä myynnissä geonav 4C täydellisineen tie ja vesistökartoilla
Moro,
Päivitetäänpä tätä juttua.
Joulupukki kyseli että minkälaisen käsi gps:n haluan.
Ilmeisesti toi Garmin paketti olisi hyvä??
Risto
Ne pyörät jotka ei vedä, niin ne jarruttaa...
Garminin navigaattoreissa toimii kätevästi katu- ja maastokartat. Mulla on perusmalli Nüvi 300 ja tyytyväinen olen ollut vuoden päivät. Kilometrejä on Nüvin mittariin kertynyt rapiat 100tkm.. :)
Käyttöliittymä yksinkertainen. Jos tarvii kamera- tms. varoitukset nekin onnistuu.. Mutta ei välttämättä ole ihan hirveen yksinkertaista kokeneellekkaan koneen käyttäjälle..joutuu usein muuntamaan muiden navigaattorien (esim. TOMTOM) POI-tiedostoista.
Racingrabbit
23.11.2007, 13:33
Kummasta tässä nyt puhutaan autonavigaattorista vai enemmän retkeilyyn tarkoitetuista suunnistus GPS:istä?
Itsellä on maastokäytössä Magellanin Meridian Gold,joka tuntuu olevan ihan hyvä laite,vaikkei sitä autonavigaattoriksi olekaan.
Saako nyky autonavigaattoreihin maastokartta pohjia,vai onko ne vain tietä pitkin opastavia?
Edited by - Racingrabbit on 23/11/2007 13:35:24
Magellan CrossoverGps
Note! This message was posted anonymously!
Hommasin kesällä Garmin 60CSx:n. Oon ollu tosi tyytyväinen. Ostin taannoin suomisitykartan jolla se navigoi aikasten hyvin.
Ja korttia vaihtamalla takas maastokartat.
SLCK # 229
- MMC -
- Roverilla taivaaseen - Toyotalla mihin vaan -
quote:
Hommasin kesällä Garmin 60CSx:n. Oon ollu tosi tyytyväinen. Ostin taannoin suomisitykartan jolla se navigoi aikasten hyvin.
Ja korttia vaihtamalla takas maastokartat.
SLCK # 229
- MMC -
Toi on varmasti hyvä, jos ei tarvi opastavaa autonavigaattoria, vaan vain suunnistukseen kadulle ja maastoon.. Kestää myös paremmin esim. vettä veneessä tai avoautossa sateeessa! ;)
Olen käyttänyt tuota kans mettässä, siis mettästyksessä, että osaa takas autolle! ;)
Verkkokaupan Hakkapeliitta gps:ään kannattaa myös tutustua, siihen pitäis saada myös ozi ce pyörimään..
google tietänee lisää
Nyybi Rak
quote:
Toi on varmasti hyvä, jos ei tarvi opastavaa autonavigaattoria, vaan vain suunnistukseen kadulle ja maastoon.. Kestää myös paremmin esim. vettä veneessä tai avoautossa sateeessa! ;)
Olen käyttänyt tuota kans mettässä, siis mettästyksessä, että osaa takas autolle! ;)
Tuo maasto/kanoottikäyttö olikin valintaperuste kunnolliseen gepsiin.
On siinä opastavakin navigaattori, oikealla kortilla.
Höpöttää se ei osaa. Eli kinaaminen sen virolaisen vosun kanssa ei onnaa.
SLCK # 229
- MMC -
Mun valinta ajoneuvoihin olis Garminin 276 sarja ja kävellen 60CSx.
*Out Of The Frying Pan And Into The Fire*
* www.laplandtrophy.com *
* www.psory.fi *
ei se tuo tomtomikaan huono ole...nyt on vielä hinnat tippuneet, suunnistan kohta täältä vuosaaresta sinnepäin niin voidaan katsoa tarkemmin, eilen itiksen gigantista ostin, tosin tikkurilan alkoa ei löytänyt..t: UCB nyybinä.
Melkoisen monipuolinen on Garminin Zumo myös, suosittelen.