View Full Version : Patrolin laikan vaihto.Lisätty kuva työkalusta.
Olisi tarve vaihtaa jarrulaikat uusiin,mutta millä tuon avaa?Aksula 85-86 mallisesta 5 lovisesta automaatti napalukoilla tehtaalta lähteneestä malmi pesästä.
Napalukko pois,vetarin päästä sokka pois,napalukon pohja pois,ohjuri skooli pois,puhdistus .Loytyi isolla kehällä viellä lukkosokka,pistepuikolla muutamasta kohdasta pisteitä kierteeseen kiristys aikeita.Onko tuo harmaa levy jossa sakaroita ja levyssä kierre niin pyöritetty,laakerin väljät pois ja sitten taivutettu perkuleen monta sakaraa suoriksi?
Jos ne sakarat pitää suoristaa niin millä ooottte sen tehneet?Vai onko tuossa jokin muu juju jota en ole tajunut?
Samalla vaihdan jyristävät laakerit uusiin,ne osaan "luultavasti" vaihtaa.
Edited by - Bruno on 12/06/2007 23:41:10
No enhän minä mikään hätänen ole mutta kun ei selviä niin menen hauskuttamaan Aroyhtymän varaosamyyjää,sanomalla tuossa autossa kiinni.Samalla,uudet lukitukset ja laatikon takapään stefa.Saas nähdä hintaa ,"lyökö vanteille",vai onko tilaus tavaraa.
Se harmaa osa tulee siitä kyllä ihan vetämällä ulos, mutta sen alla oleva on kierteellä. Sen jälkeen purkaantuuki sitten ihan nätisti...
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kupla-Big_jeep.gif
www.nalle-offroad.com
Se harmaa osa tulee siitä kyllä ihan vetämällä ulos, mutta sen alla oleva on kierteellä. Sen jälkeen purkaantuuki sitten ihan nätisti...
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Joku aikaisempi montööri on lyönyt pistepuikolla "harmaaseen levyyn"joka puristaa,kutistanut reikää kierrettä vasten,
siksi ei tule ulos muuta kuin työkalulla.kuvassa näkyy muutama pistepuikon lyönti joka ahdistaa.
Tämän mallista avainta korjaamolta näytti,kopioin pahville ja tein samanlaisen .Ymmärrettävistä syistä eivät lainaneet,kun on "uniikki"kappale heille.
Edited by - Bruno on 12/06/2007 23:41:42
quote:
Tämän mallista avainta korjaamolta näytti,kopioin pahville ja tein samanlaisen .Ymmärrettävistä syistä eivät lainaneet,kun on "uniikki"kappale heille.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Bruno-laakerin%20avain.JPG
tällä lähtee se pyörän mutteri irti. se "harmaja osa" on lukitus tuolle mutterille, ja sen pitäis lähteä vetämällä suoraan ulos päin. siinä on sakarat myös siinä sisäkehällä. nii ja en oo kyllä ikinä tarvinnu tuollaista avainta, aina on lähteny kevyesti meisselillä ja vasaralla.
jos siinä tamipin koloja on nii ne pitäis saada jotenki pois haitolta...
millo se MAASTO alakaa?
Kuvassa näkyy ongelma,se lukituslevy on puristunut kierteitä vasten.Pitää hitsata tartunnat että ulosvetäjällä saa pois.Tai porata pari reikää ja tehdä kierteet ja käyttää "ulosvetäjänä"."Pärnänen" on nähnyt monen moista korjausta,kuluneita jarrukenkiä jatkettu,männän päähän hihnan rungon väliin rautanaulaa,juuriputkesta takapäähän hitsattua pakoputkea ym.Varmaan toisella puolella korjattu samalla lailla.Lukitus levy 4,7e kpl
tarviaa tilata valmiiksi kun alkaa turaamaan jarruja.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Bruno-pistepuikon%20kaytto.JPG
Huonosti näkyy kuvista mitään, saisko sitä kameraa tarkentamaan kuvattavaan kohteeseen? http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/icon_mi_4.gif
En sillä että tuosta mitään tajuisin...
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
jamppa.w
12.06.2007, 21:07
onpahan erikoinen toteutus tossa landpatrollissa. isompi leka käyttöön,sehän tepsii aina.
---------------
SE ON VOI VOI !
---------------
Mihin mustat viivat kohdistuu on n.s lukituslevy jossa sakaroita sekä osoittaa tuurnan jäljet.Akselissa yksi spoori johon on lukituslevyssä olevan tapin osuttava,on ilmeisesti se pyöreässä reijässä oleva uloke pyöräytetty työkalulla pois ja tuurnalla kiristetty päin persuksia koko laite.No kerron lisää kun ekana köyhdyn
noin lukituslevyt e+ 2 X 35e laakerit ,laikat ostettu,asennusvirvokeita noin 60e.(hjumor)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
onpahan erikoinen toteutus tossa landpatrollissa. isompi leka käyttöön,sehän tepsii aina.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
paj-ero ,Kun joltain montööriltä olisi katkottu kahdeksan sormea niin se ei olisi edes pienellä vasaralla päässyt naputtelemaan tuota osaa,josta tuli,tulee ihan koko päivän turaaminen.(jos tuo olisi korjattu oikein niin tuossa ei kauaa nokka tuhisisisisisisisi).
Parit keventävät kuvat joustoista.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Bruno-Lantikka%20etu-joustot.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Bruno-Lantikka%20taka-joustot.jpg
Edited by - Bruno on 12/06/2007 22:57:53
Edited by - Bruno on 12/06/2007 22:59:53
jamppa.w
12.06.2007, 22:49
juu tottahan se on että markan seppä tekee kympin vahingon. teitkö muuten lisää tilaa noihin takaloksun kaariin?
---------------
SE ON VOI VOI !
---------------
quote:
juu tottahan se on että markan seppä tekee kympin vahingon. teitkö muuten lisää tilaa noihin takaloksun kaariin?
---------------
SE ON VOI VOI !
---------------
Tein,ohuella laikalla viistin alumiinia reilun viipaleen ,katkaisematta kurakaaren pokkausta ja painoin kaksinkerroin pellin sisään ja porautuvilla kiinni.Apparin puolen kuvasta näkee missä "linja"on vähän suorempi.Etuloksut ei ole kiinni perinteisistä "pystytolppaan",konekierre ruuveilla vaan ulkopuolelta,jos tota mukanas joskus joutuisi huoltamaan niin 4 mutteria ja 6 ruuvia pois niin oviin asti on kuoriutunut.Flippi keula olisi yyber tööninki tuohon mutta kunhan nyt saisi edes nuo aloitetut räpellykset 103% prosenttisesti toimimaan.