View Full Version : hj 60 nykii ?? riisseli asiantuntiat auttakee!
ongelma on 1200-1500 rpm:n kohdalla tasakaasulla ajaessa auto nypyttää ärsyttävästi.
voiko kyseessä olla suutinvika? kalvovika?
tyhjäkäynnillä putkesta leijailee vaaleaa savua ja haisee kitkerältä naftalta..öljyä auto ei syö.
sama peli tapahtuu vaihde jarrutuksessa vittumainen haju leijailee.
käymään auto lähtee kylmänä hyvin,mutta jos painaa kaasua heti,niin röpöttää kuin hehku vikainen datsun ja vaaleaa savua lykkää niin saatanasti..hehkut on uudet ja kaikki toimii????
ja mikä sen tekee että savuja mitattaessa täysi kierroksilla moottori röpöttää?? arvot oli silti hyvät 1.75 luokkaa.
suuttimet menee huomenna diesel pajalle oli vika niissä tai ei!
Kannattaa suutinten paineet ja suihkukuviot tarkastuttaa. Jos ei niistä löydy vikaa, kuulostaa aika lailla huonoilta puristuksilta.
Tietysti ajan mittaan saattavat ruiskupumpunkin nokat kulua tylsiksi.
suuttimista lähetään tutkimaan asiaa, väljä moottorin ei pitäisi olla,koska ei syö öljyä eikä huohota..kilometrejäkään ei ole kuin 350tkm. suuttimien paluu puolella oli kyllä hapettumaa jonkin verran kun irroitin ne tänään..johtuu 8:vuoden seisomisesta pitkälti..
mistä löytää tietoa/ohjeet miten pumppu ajoitetaan?
uudet suuttimet paikallaan. käynnistyy upeasti eikä kärytä..nypyttää siltikin vielä????
se tarttis saada loppumaan..
voiko pumpun kalvo jumitella?
polttoaine putki puhki??
__________________________
SLCK #357
Läpi vaikka harmaan kiven.
Sisulla puristaa vaikka kivestä vettä.
mikkoimp
07.06.2007, 21:55
ensimmäisenä juu läpinäkyvää putkea paluu puolella ja katsoa näkyykö kuplia.
-------------------------
datsun patrol -83
Taisi vaan HJ:ssakin paluu mennä suutinten ylivuotoputkesta suoraan takaisin pumpun imupuolelle? Ainakin 3B-koneissa näin.
Ahosensetä
08.06.2007, 09:54
Vaikka en Toyotista mitään tiedäkään, ja kerran ennenkin samaa vastausta olen ehdottanut, niin tässä kumminkin ehdotus :)
Nelosella pintakaasulla tasamaalla tai loivassa ylämäessä se HJ60, jolla ajoin melkein 100' km, nypytti ihan samalla tavalla. Auto oli uusi eikä siinä ollut mitään varsinaista vikaa. Uskoisin nypytyksen syntyvän voimansiirtolinjassa, kun kampiakseli-vaihteistojen akselit-kardaani-vetoakselit-järjestelmässä syntyy vääntövärähtelyä, joka tuntuu autossa nypyttämisenä.
Rivikuutosten ja pidempien koneiden kampiakselit ovat jo melko löysiä ja kaikkia vääntövärähtelyjä ei aina saada vaimentimellakaan hävitettyä.
T, Antti
nafta linja on uusi ja paluu menee suuttimilta suoraan pumppuun.
letkut ja putket on kuivia,että mitään vuotoa ei pitäisi olla..
mitä siitä pumpun kalvon säädostä käytännössä tapahtuu? jos sitä kiristää tai löysää? onko kokemuksia.