View Full Version : orbi oireilee
eli kuksan orbi tykyttää vastaan aika reilusti mistä vois johtua ja asialla ei tietenkään kiire ku vasta perjantaina pitäs rommakkoon lähteä
Ilmaa orbissa toinen syliterille menevä letku hiukan löysään ja laidasta laitaan rattia... tai paskamaisesti roska venttiilin välissä.. koetas näit
Katony mitä sä taas hölisit!! Hippo perk....!!!
ei ollu roskia mut siinä on ilmeisesti taka isku venttiili ja siinä pieni vekki voisko se paukuttaa vastaan jotenki ?
letkut varmasti oikein päin?????
Viitapiru
06.06.2007, 05:46
ilmavuoto aiheuttaa hydraulinesteen kuplimista/vaahtoamista=(tykytystä ohjaukseen)joten tarkista ensin neste ja senjälkeen vasta järjestelmän kytkennät.nesteen paluuputken ollessa säiliön ölypinnan yläpuolella vastaava ilmiö tulee esille myöskin.
kulunut pumpun stefa/akseli antaa yleensä ilmaa järjestelmän sisälle muttei ulospäin ja näinollen pirullinen paikallistettava.toleranssit tuon stefan osalta on todella pienet ja vanhan stefan mittojen mukaan tilattu uusi vastaava ei välttämättä toimi sekään paremminkuin vanhakaan,joten pumpun tyyppikilven perusteella tilattu orkkis stefa on ainoa luotettava ehjäysmenetelmä tuossa kohteessa.
eikös kuksan pumppu ollut välitetty melko runsaasti "yli" valmistajan suositusten,jolloin käyttötunnit vähenee olennaisesti maltillisemmin kierrätettyyn pumppuun verraten?
kirjoittaa nimimerkillä itsekkin ko.onkelmaan törmännyt
uus pumppu tosin ennen järjestelmä oli kahdella pumpulla 10 kuutionen orbille ja jarru tehostimelle.21 takaohjaukselle ja korin kallistukselle. nyt 31.5 virtauksen jako venttiilillä,kun ohjaa kaikki tuotot orbille/hydrobuustille niin tykytys vähenee.mut voisko se vekki siinä takaisku venttiilissä aiheuttaa ton ku se jälki on kuitenki noin milli kertaa milli.kuulostaa hullulta mut ku kaikki on testattu.tai niin mä ainaki luulen.
niin ja tota pumppua sais kierrättää 3200rpm ja tossa se on suoraan kampiakselin päässä kiini ja koneen rajotin 7000
eli ei paha.niin ja kaikki paluut menee öljypinnan alapuolelle
Edited by - sos on 06/06/2007 09:08:58
Hydrauliikasta en paljoa ymmärrä, tuo sun pumppu tuottaa litroja varmaan tarpeeksi, mutta mites korkeelle se nostaa painetta? Kokeilin orbitroolia tojotan pumpulla ja sen paine ei saanut kuin tykytystä aikaan. Yhdessä hydraulivetoisessa koneessa pääsi paine karkuun tuollaisesta kahteen milliin kuristetusta jälkiasennushaaroituksesta. Tuottoa oli, mutta painetta ei riittävästi.
Sitten yksi homma voisi olla se, että tuo pumppu "sakkaa" yli-kovilla kierroksilla. Mutta teillä taitaa tulla ongelma kaikilla kierroksilla.
Ja tossa vielä se orbin kytkentäkaavio.
http://hydraulics.eaton.com/japan/site_e/products/su/or1.html
www.alanmiehet.com #1
eli oireet pienenee kun kierroksia nostaa. mut äsken selvis et vika ois tossa jako venttiilissä.ja paineet nousee ainaki 120 paaria
eli vika löytyny ja korjattu.vika löyty rajoventtiilistä eli se teki paine piikkiä järjestelmään.mut vastaavasti uus startti rupes eilen vittuileen sammalla lailla ku vanha eli ei jaksa pyörittää kunnolla.ilmeisesti solenoidi ei jaksa vetää tarpeeks tai jotain emmä tajuu eikä jaksa kiinnostaa koko paska enää kohta
quote:
eli vika löytyny ja korjattu.vika löyty rajoventtiilistä eli se teki paine piikkiä järjestelmään.mut vastaavasti uus startti rupes eilen vittuileen sammalla lailla ku vanha eli ei jaksa pyörittää kunnolla.ilmeisesti solenoidi ei jaksa vetää tarpeeks tai jotain emmä tajuu eikä jaksa kiinnostaa koko paska enää kohta
Toi starttihomma kuulostaa maavialta. Kokeile lisämaadotusta akun miinukselle.
Jos ei auta, vika vois olla myös startin virtapiuhassa(liittimet hapettunu, jne).
Ja akkuhan sulla oli uusi, todella hyväkuntoinen, äsken ladattu?
www.alanmiehet.com #1
akku hyvä kokeiltu suoraa maa kaapeli koneelle ei auta.pitää kokeilla vielä suoraa virtaa startille
eipäs ollukkaan tuo meidän uus akku hyvä (oisko 4 vuotta vanha) joka on ollu tosi hyvällä huolen pidolla eli kisa kauden jälkeen ei ajettu eikä tietenkään ladattu talven aikana.eli startti toimi taas hyvin ku anto buusterilla lisä virtaa eli houmenna akku kauppaan