MrShit
14.05.2007, 12:17
Kysyisin raadilta että mikä omassa viritelmässä on pielessä, kun muuten toimii hyvin mutta paisarista vuotaa yli aina välillä.
Ohessa on nopeasti raapaistu kuva virityksestä:
http://www.ultimatevw.com/tmp/suzuki/suzuki-jaahdytys.png
Eli yritin apinoida oman volkkarin järjestelmää, mutta eronahan on että VW:ssä vesi virtaa kannelta lohkoon eikä toisin päin niin kuin suikassa. Miksi muuten neste ensin lämmitetään lohkossa ja annetaan vasta sitten kannelle, joka kuitenkin käy paljon kuumempana?!
Jäähdytin on VW:sta ja siinä ei ole kun sisäänmeno ja ulostulo. Paisari on Volvosta. Normaalijärjestelmään tehdyt muutokset ovat siis imusarjasta termarin vierestä otettu lähtö paisarille (moottorin puolelta). Paisarilta lähtee sitten paluuletku, joka on t-haaralla alavesiletkussa.
Kun eka kerran koitin järjestelmää, termarin ollessa auki nousi pinta paisarissa nopeasti ihan tyhjäkäynnillä ja vuosi yli jos antoi. Laitoin paisarille menevään yläletkuun takakiskuventtiilin, jolloin neste voi virrata vain paisarille päin. Nyt pinta pysyy koneen käydessä normaalitasolla ja vaikka antaa kierroksia niin pinta ei nouse. (Edit: pinta nousi termarin ollessa auki eikä kiinni, ilman takaiskua)
Kun käy ajamassa pysyy lämmöt normaalilukemissa, mutta aina on korkin kautta räkinyt nestettä pihalle jonkun verran. Ajon aikana kun ei oikein voi tarkkailla tuota paisaria niin en osaa sanoa nouseeko pinta edelleen jossain yhteydessä niin että korkki päästää ylimääräiset pois.
Mitä veikaatte?
Korotussarjaa kaupan!
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=38325
Edited by - MrShit on 14/05/2007 14:39:25
Ohessa on nopeasti raapaistu kuva virityksestä:
http://www.ultimatevw.com/tmp/suzuki/suzuki-jaahdytys.png
Eli yritin apinoida oman volkkarin järjestelmää, mutta eronahan on että VW:ssä vesi virtaa kannelta lohkoon eikä toisin päin niin kuin suikassa. Miksi muuten neste ensin lämmitetään lohkossa ja annetaan vasta sitten kannelle, joka kuitenkin käy paljon kuumempana?!
Jäähdytin on VW:sta ja siinä ei ole kun sisäänmeno ja ulostulo. Paisari on Volvosta. Normaalijärjestelmään tehdyt muutokset ovat siis imusarjasta termarin vierestä otettu lähtö paisarille (moottorin puolelta). Paisarilta lähtee sitten paluuletku, joka on t-haaralla alavesiletkussa.
Kun eka kerran koitin järjestelmää, termarin ollessa auki nousi pinta paisarissa nopeasti ihan tyhjäkäynnillä ja vuosi yli jos antoi. Laitoin paisarille menevään yläletkuun takakiskuventtiilin, jolloin neste voi virrata vain paisarille päin. Nyt pinta pysyy koneen käydessä normaalitasolla ja vaikka antaa kierroksia niin pinta ei nouse. (Edit: pinta nousi termarin ollessa auki eikä kiinni, ilman takaiskua)
Kun käy ajamassa pysyy lämmöt normaalilukemissa, mutta aina on korkin kautta räkinyt nestettä pihalle jonkun verran. Ajon aikana kun ei oikein voi tarkkailla tuota paisaria niin en osaa sanoa nouseeko pinta edelleen jossain yhteydessä niin että korkki päästää ylimääräiset pois.
Mitä veikaatte?
Korotussarjaa kaupan!
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=38325
Edited by - MrShit on 14/05/2007 14:39:25