View Full Version : Pientä hj projektia
puuhapate
22.04.2007, 20:08
Muutamat illat on tullut hitsailtua hojoon vinssipuskuria.
Muutama kuva tekeleestä:
ensimmäisen illan tuotos
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-1.JPG
Toisen illan tuotos
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-2.JPG
Lauantai-päivän tuotos
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-3.JPG
Viimesestä kuvasta puuttuu vielä yksi putki ja vähän levyä siitä kuvia myöhemmin. Takapuskurikin tuli tehtyä siinä samalla, siitäkin kuvia jossain vaiheessa. Ja 60.3mm vesijohtoputkee noi on ja vinssipeti 10mm vahvaa kulmarautaa.
Tuli todistettua Bilteman laatu:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-4.JPG
Laitoin ton neekerintukan rällääkkään kiinni ja 20 cm kerkesin sillä harjaammaan ja tuossa kuvassa tulos. Harjaosa lensi tosta metallikupista pois. Paketissa luki max kierrokset tolle harjalle 12500rpm ja rälläkkä pyörii n.11000rpm eli ei liikaa kierroksia. No se siitä.
Joskus kun kerkiää niin hojoon tulee myös helmaan palkit ja josnkinlaiset astinlaudat. Dobinssonin alustasarja on myös mietinnässä.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
Edited by - puuhapate on 03/05/2007 19:36:18
Edited by - puuhapate on 17/05/2007 11:36:18
Edited by - puuhapate on 28/05/2007 17:20:56
navetalla näköjään käyny hitsailemassa :) tarjoon kahvit kun otat kuvan tuolta että hj on sisällä...
hyvän näköstä jälkeä on, ei tuu ollenkaan liian raskas tolla tyylillä, oon nähny ton mallisia kulmia putkipuskuressa ennenkin :) :)
hiivit vaan lähelle ja sitte TÖÖT...
puuhapate
23.04.2007, 20:00
quote:
tarjoon kahvit kun otat kuvan tuolta että hj on sisällä...
Taitaa jäädä kahveet saamatta. Eipä tonne talliin juuri muutma mahdu kuin pieni henkilöauto, tai talliin kyllä mahtuis mutta oviaukko on aika kapee..
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
kattelin aamulla töistä lähtiessä tota puskuria sun nokalla, ihan oli hyvän näköinen, mulla olis valmiina tehtynä sakkelikorvia tohon puskuriin vetopisteiksi, mallia loco-track tms :) on kooltaan semmonen että sopii 3 tonnin pussisakkeli (pulttisalista 4€/kpl) valmiista sakkelin kera voit käydä kattomas mun autossa.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Rytari-vetolenkit.JPG
josset löydä noita varastosta niin voin toimittaa sulle semmoset.
hiivit vaan lähelle ja sitte TÖÖT...
puuhapate
25.04.2007, 20:00
Tossa kuva uudesta takapuskurista
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-5.JPG
Auto on tämän korkuinen nyt 50mm korinkorotuksella ja sikapitkillä riipukeilla. Laitoin Dobinssonin alustasarjan tilaukseen, saa nähdä on auto alustan päivityksen jälkeen korkeampi vai matlampi.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-6.JPG
Kuvassa näkyvät lehtijouset saattais muuten olla mynnissä kaikkine hilppeineen jos jollakulla niille tarvetta, takana 10 lehtiset pakat. Niin ja noi renkaatkin on myynnissä.
Rytarille semmosta että vetokorvat on hommattuna.
Halpissähkövinsseihin varmaankin kanttaa laittaa kunnon vaseliinit sisään heti uutena?? Minkälaista rasvaa sinne laitetaan?
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
Edited by - puuhapate on 25/04/2007 21:03:13
puuhapate
26.04.2007, 19:20
Tuli purettua vinssi että voi laittaa uudet vaseliinit sisään.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-vinssi.JPG
Ei kyllä kiinanpoika tiedä vaseliineista mitään, mitälie siirapin/toffeen sekotusta toikin on.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-vinssi2.JPG
Huomenna sinne tulee uudet synteettiset vedenkestävät kunnon vaseliinit, kunhan saan pestyä vanhat siirapit pois.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
lepoantti
26.04.2007, 20:16
minkä merkkisestä kelasta löytyy tuollaista tököttiä sisältä? vai onko kaikki myynnissä olevat mallit rasvattava ennen käyttöönottoa uudelleen kun tuollaislta näyttää????
puuhapate
26.04.2007, 20:25
Vinssi on gew10000, eikö nämä kaikki abt,gew,kew,new sun muut ole aikalailla samanlaisia paitsi eri merkillä myydään. Olen oppinut että aina kun ostaa jotain kiinalaista missä pyöriviä osia niin heti uudet rasvat sisään, esim. rälläkän kulmavaihttet kestää huomattavsti kauemmin paremiilla rasvoilla.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
Pajonkos jousista pitäis maksaa?
puuhapate
28.04.2007, 18:04
Tänään tuli alotettua palkkihelmojen teko 50x100x3mm palkista. Palkkiin hitsataan kylkeen 50mm putkesta astinlauta.
Ja jousista saa jättää tarjouksia.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
puuhapate
30.04.2007, 20:54
Ei jakksanut hitsata vielä kuin pelkät takahelmat, oli niisäkin ihan tarpeeksi hommaa, jos sitten ens viikonloppuna pääsis itse helmojen kimppuun. Oli takahelnat leivottu pakkelista niin vei jonkuverran aikaa löytää pelliä mihin palkin hitsaa.
Vinssiin tuli laitettua uudet rasvat ja etupuskuri viimeisteltyä ja maalattua, huomenna nokalle koko hässäkkä. Vinssin releboksi täytyy laittaa konehuoneeseen.
Dobinssonin alustasarja tuli tänään matkahuollosta, takapään ehdin asentamaan jo huomenna vielä etupää jos ehtii. Ja uudet renkaatkin tuli ostettua 33x12.5-15 cooper discover lt ja 15x10 tml vanteet, on ne vaan pienen näköset verrattuna kolmevitosiin mudterraineihin.
Lokasuojan levikekumit tuli myös hommattua nekin tarttis laittaa joskus.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
Samanlaiset helmapalkit on mullaki suunnitelmissa, parin kesän kiviin ja hiekkaan hierominen on tuottanu tulosta, enää ei tarvi alkaa tervettä peltiä ja kiiltävää maalia laikkaamaan pois.
Puskurista ootellaan kuvia.
______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
puuhapate
01.05.2007, 16:55
Ei tullut vielä vinssiä nokalle koska dobinssoneiden laitto etupäähän vaati hiukan enemmän aikaa mitä olin kuvitellut, pari vanhaa puslaa piti hajottaa että sai reiästä pois, kaikki u-piltit meni poikki kun väänsin auki jatkovarrella. Takana kaikki u-pultit jäivät ehjiksi. akselia piti vetää liinoilla vähän joka suuntaan että sai jousissa olevat tapit oikeisiin koloihin.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-cooper.JPG
Nämä renkaat on kyllä aiheuttanut päänvaivaa niin pirusti, ensin niiden tilaus kesti 2kk siteen kun vihdoin sain ne ja olin laittamsaa autoon kiinni niin huomasin että eihän ne sovikaan. Edessä vanne ottaa jarrusatulaan kiinni, pitää taas huomenna mennä euromasterille.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
Edited by - puuhapate on 01/05/2007 17:56:34
puuhapate
01.05.2007, 17:21
Kyllä ne piti olla -44, koitin kattella vanteista et-lukua mutten löytänyt muuta kuin halkaisijan ja leveyden eli 15x10.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
nopeesti laskettuna huonolla matematiikalla sen keskiön pitäis olla noin 83mm vanteen sisäreunasta?
TML:n vanteet? Niillähän oli se yks sarja jossa kiinalaiset oli muuttanu keskiön mallia että tuo reiän reuna ottaa jarrusatulaan. Vika ei siis ole ET:ssä. Ite vasta tilasin, niin sanoivat jo tilatessa että tämmönen homma, otanko nyt ja saan spacerit kaupanpäälle vai ootanko että uus satsi tulee viiden viikon kuluttua. Nyt siittä on menny jo pari viikkoa. Soitappa myyjälle, sopivat varmasti asian.
______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
puuhapate
02.05.2007, 07:33
Vanteen laippa on liian suora sen täytyisi kaartua jyrkemmin ulospäin niin sitten ei ottaisi kiinni. Vertailin vaan noita mangelsseihin niin niissä laippa paljon jyrkemmässä kulmassa. Tml-vanteet kyseessä. Mitään spacereitä en ala vanteiden alle laittamaan.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
puuhapate
03.05.2007, 18:21
Euromasterilla tuli käytyä ja tulos oli että pakko laittaa spacerit jos haluan renkaat autoon kiinni. Myyjä hiukan ihmetteli ensin että miksei ne muka sovi mutta soitti sitten lopulta offroadtarvikkeeseen ja sieltä lähettivät 2 kpl 5mm spaceria kun noi vanteetkin on sieltä. Nyt sitten sain renkaat vihdoinviimein autoon kiinni ja täytyy sanoa että autosta tuli erittäin paljon parempi ajaa kuin 35" mudterraineilla mutta on uudet renkaat vaan pienen näköset.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-SIVUKUVA.JPG
Ja pari kuvaa vinssipuskurista.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-puskuri2.JPG
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-puskuri.JPG
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
hamaBJ40
03.05.2007, 20:02
asiallinen puskuri/vinssipeti
..mut onhan meillä(kin) lukot..
komee vinssi puskuri ite tarttis tehä hiluxiin (täytyy vissiin pikkasen plagioida puskuriasi)
sielä olis yks hi liftiki vielä hyllyssä, euromasterilla meinaan... lähdetään testiupottaan hj:ta joku päivä?
hiivit vaan lähelle ja sitte TÖÖT...
juhasiren
04.05.2007, 00:11
Voehan vattu, että on etupakat pikkusen paremmin kaarella mitä mun OME:t oli uutena (ovat vieläkin samassa asennossa) Mulla on takana dobinsonin pakat ja edessä emut (tilaushetkellä olis vasta 6vk päästä saanut dobinin etupakkoja) Peräpää nousi mulla ihan vitusti enemmän mitä keula, jouduin korottamaan keulasta 5cm koria ylöspäin, että auto ei näytä niin juustohöylältä/marjanpoimintakoneelta. Taitaapa lähteä kohta dobinsonin etupakat tilaukseen. Auto on vieläkin hitusen juustohöylä vaikka keulaa niillä nylonipaloilla nostinkin. Niin ja etupakoissa on vielä yhdet lisälehdetkin välissä, emun sellaiset. 35/12.5/15 kumit ei mahtunu kääntymään edes tasaisella alustalla ilman raapimista.
Hyvältä näyttää!
______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
quote:
Voehan vattu, että on etupakat pikkusen paremmin kaarella mitä mun OME:t oli uutena (ovat vieläkin samassa asennossa) Mulla on takana dobinsonin pakat ja edessä emut (tilaushetkellä olis vasta 6vk päästä saanut dobinin etupakkoja) Peräpää nousi mulla ihan vitusti enemmän mitä keula, jouduin korottamaan keulasta 5cm koria ylöspäin, että auto ei näytä niin juustohöylältä/marjanpoimintakoneelta. Taitaapa lähteä kohta dobinsonin etupakat tilaukseen. Auto on vieläkin hitusen juustohöylä vaikka keulaa niillä nylonipaloilla nostinkin. Niin ja etupakoissa on vielä yhdet lisälehdetkin välissä, emun sellaiset. 35/12.5/15 kumit ei mahtunu kääntymään edes tasaisella alustalla ilman raapimista.
juustohöylältä/marjanpoimintakoneelta näyttää vaikka edessäkin olisi dobinssonin jouset. Noin 50mm etupää jää alemmaksi, sinänsä typerää kun ostaa eteen ja taakse uudet pakat ja samaa merkkiäkin ja vieläpä alan liikkeestä niin auto on nokallansa. Soittelin ja kysyin asiaa niin kuulemma se nyt vaan on ominaisuus ja ihan normaalia.
juhasiren
04.05.2007, 10:52
Jahas, no pitää varmaan sitten vaan tyytyä siihen.. Tuossa kuvassa noi kyllä näyttää olevan ihan eri asennossa, siihen nähden mitä ne mulla on.. aikalailla samalta näyttää mitä vakiojouset uutena
quote:
Jahas, no pitää varmaan sitten vaan tyytyä siihen.. Tuossa kuvassa noi kyllä näyttää olevan ihan eri asennossa, siihen nähden mitä ne mulla on.. aikalailla samalta näyttää mitä vakiojouset uutena
Je, parempi niin. Älä ainaskaan hommaa tml:n vanteita.. keskiöt sivussa.
Edited by - vm on 05/05/2007 10:19:37
juhasiren
05.05.2007, 13:44
Heh, sellaset on pyörinyt jonku kuukauden nyt alla, ei ainakaan toistaiseksi valittamista..
puuhapate
17.05.2007, 10:38
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-levike.JPG
Tuollaiset kumilevikkeet tuli asennettua. Seuraavaksi pitäisi mennä katsastamaan 33" renkaat ja korotukset.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
onko toi huolto-auto vai maastopakettiauto? huolto-autossahan on 100mm korotus raja 50+50+(54/2) niin äkkiä laskien tosta tulee 127mm
Note! This message was posted anonymously!
puuhapate
17.05.2007, 19:23
N1g eli eikö se ole maastopakettiauto.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
sittenhän se on hyvähomma, mutta ei varmaan lisäpenkillinen? sinnehän vois sitte laittaa vie vähä korkeemman korikorotuksen. mutta hyötyä ei taida olla ku runko jää niin alas
Note! This message was posted anonymously!
puuhapate
18.05.2007, 12:30
Jep eli tulin juuri katsastuskonttorilta rek. otteen kanssa johon on nyt merkattu 33" renkaat, 50mm korikorotus ja 45mm jousikorotus.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
GaryBlade
19.05.2007, 20:02
Mistäs se katsastussetä kattoi sen jousien korotuksen vai uskoiko puhetta? Itsellä valmistunee projekti "kesän korvilla" ja OMEn 2" korottavat jouset hiluineen sekä maltillinen 30 mm korinkorotus pitäis saada muutoskatsastettua. Lisäksi 33" rillat. Eikö renkaista aiheudu korotusta häh?
Joukkohaudassa et lepää yksin
Aiheutuu, mutta kain sallimat maks 25,5 mm. Siihen 50 mm koria ja 45 mm jousia, niin jäi tämän topicin tapauksessa vielä 29,5 mm varaa.
______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
puuhapate
28.05.2007, 16:30
Viikonloppuna tuli vaihdettua TML vakiomurrokset, pronssiholkit vetarin stefat ja olkalaakerit. Murrokset eivät ollet vielä rikki mutta naputtivat aika lahjakkaasti niin päätin vaihtaa ne.
Olkalaakerien koolit alkoivat olla jo aika urilla.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-laakerit.JPG
Jonkunverran TML-murros on erinäköinen vanhan murroksen kanssa.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-murrokset.JPG
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/puuhapate-murrokset2.JPG
Toisenpuolen pronssiholkki meinasi aiheuttaa suurta päänvaivaa kun yritin laittaa napaa paikoilleen niin pronssiholkki hankasi vastaan. Kokeilin vanhalla murroksella niin eihän se mahdu sinne pronssiholkin sisään sitten millään. Tiedä sitten oliko pronssiholkki paisunut sisäänpäin asennuksen yhteydessä kun meinasi olla aika tiukalla sovitteella tehty. No porakoneeseen hiomapaperisysteemi kiinni ja sillä pronssiholkkia hiomaan niin että maurros mahtui helposti sisään ja uusi yritys napaa kiinni laittamaan ja menihän se lopulta.
Etuakselin päällä olevat jarruputket jouduin uusimaan kun eivät tykänneet lähteä irti kovin helpolla.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
santikko
02.08.2008, 10:25
eikös tuo ole pronssiholkkien kanssa aika normaali käytäntö että hiomaan joutuu, ainakin olkatappien pronssiholkit yleensä joutuu fiilaamaan sopivaksi mm. transiiteissa muistaakseni..?