View Full Version : 90-luvun bemareiden ruostesuojaus
Hei!
Meinasin ostaa bemarin (rahat tilillä). Merkki on kuitenkin uusi. Olen ollut mersumiehiä. Kävin katsomassa paria 1996-1999 valmistettua mersua, mmutta ne oli mokomat ruosteessa. Miten lienee 525 touringien ruosteiden kanssa? Onko yhtä huonoja kuin mersut vai yhtä hyviä kuin ruotsalaiset volvot?
PS! Ajattelin kysyä täältä kun bemarimiehet kummiski valehtelee. Täällä on miehiä jokka tuntevat autot ja tietävät mitä ruoste on.
Kiitos tiedoista!!!
"On siitä ennenkin menty...kops!!!...meinaan kävellen"
Vanhuksilla on -95 525td touring. Tosin saksasta tuotu kolmisen vuotta sitten. Ei näy ainakaan ruostetta missään. Tiedä sitten onko korimalli muuttunut jo -96, mut tuo -95 mallinen touring on kyllä niin helvetin ahdas auto kun olla vaan voi. Etupenkillä pää tuppaa ottamaan kattoon kiinni. Onneksi on penkin korkeussäätö. Takapenkillä pää kolahtaa jokaisessa töyssyssä kattoon. Eli tarkoitettu alle 185cm henkilöille. Muutoinkin tilaa siellä ei ole paljoa. Tiedä sitten minne se tila oikeen katoaa kun ulkopäin se näyttää isolle autolle. Vuoden -98 Audi A4 avant on paljon tilavampi sisältä ja ainakin omasta mielestä Audi oli muutenkin parempi ajella. Tuo bemari on muuten perin heikko esitys suorityskyvyn suhteen myös. Käsittääkseni siinä pitäs olla 2.5-litranen turbodiesel. On kyllä niin mopo peli kulkemaan. Tuossa kyseissä Audissa oli 1.9 tdi pannu ja kyllä se kulki huomattavasti paremmin. Ja mikäli sen bemarin omaa kulutusmittaria on yhtään uskominen niin se ei todellakaan ole edes dieselinä kovin taloudellinen. Tiukkaa teettää päästä sen mukaan alle 10 kulutukseen, joka on mielestäni aika paljon tuollaiselle diesel pelille. Audi ei paljoa syönyt vaikka sillä tuli kepiteltyä oikeen urakalla. Ajoin nimittäin tuolla kyseisellä audilla viime viikolla n.600km. Tuolla vanhuksien Bemarillakin ajelin viime viikolla varmaan parisen sataa.
Nekin pitäisi ymmärtää hetimmiten Suomeen tuomisen jälkeen ruostesuojata, on se ihanaa ainetta tuo suola.
"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
Bemari on rankattu Saksassa toisiksi luotettavimmaksi merkiksi, että sen perusteella se on hyvä. Itse suunnittelen seuraavaksi laittavani BMW:n, siis käyttikseksi.
Tosin se eka niiden sakemannien listalla oli Siemens, josta täällä puhutaan kaikenlaista...
toyota4x4
18.04.2007, 20:54
ainakin nuo e46 99-03 malliset bemarit on ihan kiitettävän mätiä ,.takaluukku,konepellinreuna ja ovien ala reunat.luulin kanssa jotta bemarit olis parempia ,mutta yhtä mätiä kun vastaavan ikäset mersutkin on. tietty "mätä" mersu tai bemari on eri asteikolla mätä kuin mätä bj tai patrolli. ja takuuseen saa noissa 2000 luvun autoissa noi ruosteen korjaukset (yleensä).
Ei sillä että noita nerdon juttuja täysin uskoisin, mutta ite oon miettiny kyllä ostavani tommosen 525 tds touringin. Pitänee nyt hetimiten lähtee semmonen jonnekkin testaan ettei tarvii suotta moisia etsiskellä enenpää jos se noin paska on.
quote:
Ei sillä että noita nerdon juttuja täysin uskoisin, mutta ite oon miettiny kyllä ostavani tommosen 525 tds touringin. Itse ostaisin Audin mielummin. Audissa ei muuten tarvi miettiä sitä ruostepuoltakaan. Ne kun on sinkittyjä autoja :)
paikkatakki
20.04.2007, 10:31
Jaa, enpä muista aivan älyttömän ruosteisia E39-korisia viitosia nähneeni. Tuosta uudemmasta korimallista (E39 v.96->) ei mulla henkilökohtaisesti ole juurikaan kokemuksia muutamaa koeajoa enempää, mutta vanhempikorisia (E34) mulla on ollu jo seitsemän vuoden ajan.
En tiiä millanen köllykkä tuo nerdo oikein on, mutta mulla on pituutta 181cm ja painoa oli parhaimmillaan yli 120 kilon, enkä kyllä mitenkään tuota E34:sta voi ahtaaksi haukkua. Sen sijaan A4 farmarissa (onko se sitten se avant?) kun minä säädin kuljettajan penkin kohdilleen, niin takana ei aikuinen voinut matkustaa mukavasti. Ja kaveri sentään on mua melkein päätä lyhempi ja paksuutta vain hieman enemmän kuin kukkakepillä. A6:nen kai on se jota pitäisi verrata 5-sarjaan.
-93 525tds touringilla on tullu rullailtua yli 100tkm, kaikista tankkauksista on kirjanpito, ja keskikulutus tuolla matkalla on alle 7,1 l/100km. Siinä on mukana sitten aivan kaikki kaupunkipyöritykset ja trailerin vedotkin. Matka-ajossa pääsee tietty alle seiskan.
Ei tuo 525 tds mikään tykki ole (143hv), vastaa suoritusarvoiltaan kutakuinkin 520i:tä, td on vielä laiskempi (115hv), joten en ihmettele kommentteja.
Tuskinpa tämä kommentti auton valinnassa yhtään kumminkaan auttaa, suuntaan taikka toiseen.
PönttöUAZ
20.04.2007, 16:29
Jos kattelet Vm -96 ja siitä ylöspäin olevia E39 koppasia bemuja, niin ei ne ruosteisia ole. Touringista löytyy vain yksi "ongelma" kohta takaluukun sisäpinnasta. Enemmän niistä löytyy pusla vikoja. Itellä vajaan vuoden käyttiksenä E39 523 Touring ja tyytyväinen olen ollut! Ja sisälle kyllä kaikki mahtuu ,meillä 5 henkinen perhe + koira .
Ja kohta taipuu pelti...
Nissan patrol