View Full Version : 2L-T Kannen tunnistus
Mistä parhaiten tunnistaa 2L-T koneen kannen 2L mallin kannesta???
toyota4x4
17.04.2007, 21:12
ota selvää ja kerro mullekkin,joku toyota kerubi vaitti ettei olis eroa kuin esikammioissa, jotka turbossa olis keraamiset?.
quote:
ota selvää ja kerro mullekkin,joku toyota kerubi vaitti ettei olis eroa kuin esikammioissa, jotka turbossa olis keraamiset?.
ja kansi halkes....
Note! This message was posted anonymously!
Olen huomenna menossa ostamaan/katsomaan myyjän tietojen mukaan 2L-T koneen kantta.
Ajattelin vaan jos joku tietäisi varmaksi että mistä tunnistaa niin ei tule ostettua väärää kantta.
quote:
quote:
ota selvää ja kerro mullekkin,joku toyota kerubi vaitti ettei olis eroa kuin esikammioissa, jotka turbossa olis keraamiset?.
ja kansi halkes....
Note! This message was posted anonymously!
Ja Glykooli haisee.
Note! This message was posted anonymously!
toyota4x4
17.04.2007, 21:47
quote:
[quote]
ota selvää ja kerro mullekkin,joku toyota kerubi vaitti ettei olis eroa kuin esikammioissa, jotka turbossa olis keraamiset?.
ja kansi halkes....
2l:n (ja 2l-II kannet) on haljenneita venttiilien välistä,pari kantta olen hommannut missä on ollu jo pieni halkeaman alku. niitä oon käyttäny kannen oionnassa ja ne on luvannu päivästä- vuoteen elin ikää,toinen kansi meni ihan kun kiristin momentiin jo paskaks. tuurilla yks ehjä on nyt löytyny jostain vanhasta hiacesta jossa ei ole alkavaa halkeamaa.
quote:
quote:
quote:
ota selvää ja kerro mullekkin,joku toyota kerubi vaitti ettei olis eroa kuin esikammioissa, jotka turbossa olis keraamiset?.
ja kansi halkes....
Note! This message was posted anonymously!
Ja Glykooli haisee.
Note! This message was posted anonymously!
ala vaan keräämään kolehtia, sillä ei gr patrollin surullisen kuuluisa kansi ole niitä kestävimpiä.
Note! This message was posted anonymously!
Mites tähän ketjuun jo Nissanin kannetkin sotkettiin???
toyota4x4
17.04.2007, 22:00
ne on noi patrolli urpot..
Taitaa nyybillä olla tarkempaa tietoa siihen huhuun, jonka mukaan nissanit tehtäisiin yli jääneistä tojotan osista...
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
quote:
Mistä parhaiten tunnistaa 2L-T koneen kannen 2L mallin kannesta???
Muistelen nyt vuosien takaa: 2L:n kansi oli muistaakseni melkeen tasanen, ei siis erillisiä syviä palotiloja. 2L-T:ssä olisi n. 2mm korkuiset palotilat.
Ja tämähän ei ole sitten mikään Toyotainfon vahvistama tieto, enkä ala tästäkään väittelemään kenenkään megaintominätiedänkainenihanvarmastieikäpoikkeuksi aole -inttäjien kanssa.
www.alanmiehet.com #1
2L-T:n kansi on tasainen lukuunottamatta noin 2 mmm upotettuja venttiilejä ja venttiilien välissä olevaa "uraa". Olen antanut itselleni kertoa, että 2L ja 2L-T:n kansissa erona on pakosarjan kiinnityksen pinnapulttien osittain erilainen sijainti. Tästä siis ei ole omakohtaista kokemusta. Ja 2L-T:ssä on metalliset esikammiot.
HJ61 -90 & LJ70 -89
tonnisata
18.04.2007, 19:14
Jutellaanko nyt tässä siis sen vanhemman , alumiini venttiili koppaisen moottorin kansista, siis vm sinne -89 asti? Uudemman koneen tyyppi on se 2lt2 , eikö vaan .
Eiköspä ne ole kumminkin samoja kansia niissä koneissa .?
tuntuuko että onnistuu ?
2LT ja 2LT2 koneissa eri kannet, uudempi virtaa paremmin ja pakosarjan pultteja on enemmän, muista eroista en tiedä.
"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
arska4x4
18.04.2007, 20:35
2LT2 kannessa on metalliset esikammiot..
arska
#1 montenegro off road club
Tuttu Juttu. 2L:n kannesta puuttuu pakosarjan puolelta muutama pultin reikä, eli 2L-T:pakosarja ei käy suoraan 2L:n kanteen.
Hiasen 2L kannen pakosarjan tasossa on valuaihiot valmiina turbon vaatimalle pakosarjalle,eli siihen joutuu poraamaan ja kierteyttämään reijät pulteille.
Pikku ero on myös seetirenkaiden välissä olevassa "kannaksessa".
Kannakseen jyrsitty syvennys on 2L-T:n kannessa hiukan syvempi,kestää kuulemma paremmin kuumuutta,mut ei vaikuta mopon kulkevuuteen.
Muuta eroa ei löydetty ku pöydällä vierekkäin niitä vertailtiin.
-Eli 2L-T:n kansi käy suoraan 2L moottoriin. 2L-T:n kanteen käy myös vaparin pakosarja.
-Ja 2L:n kansi käy muuten 2L-T moottoriin,paitsi et joutuu poraamaan ne pakosarjan pultinreijät,muistaakseen neljä kappaletta.
Sit vielä,ettei kävis liian helpoksi 2L-T:n kansia on kahta eri mallia.
Toisessa on ventiilin säädöt säätöruuveilla ja toisessa säätölevyillä.
Malli vaihtuu -89 vuoden aikana ruuveista levyiksi ja sit -90 luvun puolella tulikii jo 2L-T2.
Slantsix225
18.04.2007, 20:44
2L-T koneen alkuperäisissä pakoventtiileissä on 2L-T teksti.
B-music, psychobilly, rockabilly, trash......it's Batmobilly!
Edited by - Slantsix225 on 18/04/2007 21:45:34
tonnisata
19.04.2007, 21:37
niin pomminvarmaa tietoa juurikin 89-> 2lt2 , sopiiko vaprin kansi heittämällä , vai onkohan pakopuolen pultituksissa esim eroa?
tuntuuko että onnistuu ?
toyota4x4
09.06.2007, 01:46
onkos molemmissa kansissa porattu tuo vesireikä venttiilien välissä.?
Oikeen kun silmällä öögaili niin 2LT2:sen pakosarja kävis 2L2 koneeseen, ainakin pulttijaon perusteella. Siinähän on 2- ja 3-pytyn kanavien ympärillä neljä reikää kierteillä, tais olla 4-pytyssäkin. Sitä en tiedä mikä järki moisessa on kun pakosarja kuitenkin tulee vain kahdella pultilla/kanava kiinni.
"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
härdelli
04.08.2007, 05:31
Sotketaan nyt L koneen kansikin tähän: eli 2,2:en ja 2LT erotkin hyvin vähäisiä. Pakosarjan pulttijako ulommmissa kanavissa eri, L kannessa ei ole rullakeinuja, esikammioissa L-kannessa hivenen pienemmät reiät sylinteriin päin ja pakoventiileissä materiaali erot. Hyvin on kestänyt 2,2 ahtamisen tähän asti. Justiinsa kaverin läjään menossa L-kansi. Väittävät vielä et L-kansi olisi lujempi kun 2L tai 2LT, mene ja tiedä...
Hiluxikin taitaa olla maasturi