Höpö
15.04.2007, 18:20
Jep jep. Opel omegan ohjaustehostin saatiin värkättyä sj410:iin. Ei mikään ameriikan juttu ja olisi ollut vielä helpompaa, jos olisi ostanut sen valmiin sovitussarjan juukasta. Itse halusin leikkiä lainatulla plasma-leikkurilla, ja ihan hyvin sekin meni. Vähän piirrustuksia tehtiin ensin tietokoneella:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-Uusi%20kuva.bmp
Opelin osia:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin008.jpg
Uusi ja vanha simpukka:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin037.jpg
Sovite rungon ja simpukan väliin ja pumpun jalka:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin039.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin43.jpg
Pelotti vähän toi hihnapyörien välityssuhde, kun nyt pumppu pyörii noin puolella mootorin kierrosnopeudella. Nyt ollaan testit suoritettu ja hyvin tehostaa tyhjäkäyntikierroksillakin.
Kuvan ottamisen jälkeen pumpun ja simpukan välisen letkun klemmari irtosi ja ATF:ää sinkoili kaikkialle. Letkujen liitoksiin teetettiin sen jälkeen prässit että pysyy.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin051.jpg
Säiliö:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin%20018.jpg
Runkopalkkia muokattiin vähän, että saatiin lisää tilaa:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin%20045.jpg
Ja raidetankoon sorvautettiin jenkat raidetangonpäälle:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin%20050.jpg
Ensimmäiset testitaskuparkit on suoritettu ja hienosti taipuu vanhaan verrattuna!
Aikaisemmin väsättiin takapuskuri 60x80 4 millin seinällä. Painaa paljon mutta kestää kanssa. Rungon kiinnityspisteitä vähän kanssa vahvistettiin, että kestää koukuista repimisen. Päät ovat auki ja liftin "nostotassu" sopii mainiosti sisään.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-takapuskuri%20010.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-takapuskuri.jpg
Edited by - Höpö on 15/04/2007 20:00:23
Edited by - Höpö on 15/04/2007 20:06:36
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-Uusi%20kuva.bmp
Opelin osia:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin008.jpg
Uusi ja vanha simpukka:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin037.jpg
Sovite rungon ja simpukan väliin ja pumpun jalka:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin039.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin43.jpg
Pelotti vähän toi hihnapyörien välityssuhde, kun nyt pumppu pyörii noin puolella mootorin kierrosnopeudella. Nyt ollaan testit suoritettu ja hyvin tehostaa tyhjäkäyntikierroksillakin.
Kuvan ottamisen jälkeen pumpun ja simpukan välisen letkun klemmari irtosi ja ATF:ää sinkoili kaikkialle. Letkujen liitoksiin teetettiin sen jälkeen prässit että pysyy.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin051.jpg
Säiliö:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin%20018.jpg
Runkopalkkia muokattiin vähän, että saatiin lisää tilaa:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin%20045.jpg
Ja raidetankoon sorvautettiin jenkat raidetangonpäälle:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-tehostin%20050.jpg
Ensimmäiset testitaskuparkit on suoritettu ja hienosti taipuu vanhaan verrattuna!
Aikaisemmin väsättiin takapuskuri 60x80 4 millin seinällä. Painaa paljon mutta kestää kanssa. Rungon kiinnityspisteitä vähän kanssa vahvistettiin, että kestää koukuista repimisen. Päät ovat auki ja liftin "nostotassu" sopii mainiosti sisään.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-takapuskuri%20010.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Hopo-takapuskuri.jpg
Edited by - Höpö on 15/04/2007 20:00:23
Edited by - Höpö on 15/04/2007 20:06:36